janek57 Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 Jutro o 20:30 miałem wyjechać na narty do Santa Catarina w Alpach włoskich (Alpy Retyckie ,AlltaValltelina) . Hotel 100 m. od wyciągu.Wszystko zapłacone (2180zł pokój jednoosobowy bo nie toleruje palaczy), oprócz skipassu (zakup na miejscu), narty po serwisie, plecaki spakowane wymiana waluty dokonana. Tam po raz czwarty miałem być i w tym sezonie ,w tym miejscu ze względu na stan zdrowia tzn . stać mnie na 4-5 godzin jazdy i później muszę 1,5 godz.odpocząć , najlepiej w łóżku (dyskopatia). Byłem tam już trzy razy ,trasy piękne (bardziej sportowe) i skipass obejmuje też większy O.N. Bormio. Dzisiaj o 17:41 sms i o 17:45 email tej treści: ''OŚWIADCZENIE Po ponad 20 latach działalności, z uwagi na pogarszającą się sytuację finansową, spadające od kilku lat obroty i coraz mniejszą sprzedaż naszych wyjazdów, zmuszeni byliśmy do podjęcia najtrudniejszej w naszych życiach decyzji. Wielu naszych klientów znaliśmy osobiście, wspólnie odwiedziliśmy różne zakątki Europy, nasza wspólna miłość do podróży, gór i morza sprawiła że biuro to było dla nas czymś dużo więcej niż tylko miejscem pracy. Zrobiliśmy, co tylko było w naszej mocy, do ostatniej chwili prowadząc negocjacje i podejmując próby. Niestety mimo naszych starań, próby odnowienia kredytowania, pozyskania inwestora i wreszcie sprzedaży firmy niestety nie powiodły się, dlatego też zmuszeni jesteśmy do zakończenia działalności i oświadczenia: Biuro Podróży Olimp - Centrum Promocji i Last Minute, w związku z utratą płynności finansowej zmuszone jest to zaprzestania dalszej działalności, tym samym informuje iż nie jest w stanie wykonać obowiązków umownych wynikających z umów o świadczenie usług turystycznych i zmuszony jest do odwołania wszystkich przyszłych wyjazdów począwszy od dnia dzisiejszego. Obecnie trwa uruchamianie procedury (zgodnie z art. 5 ustawy o usługach turystycznych Dz.U.2014.196 z dnia 2014.02.12) mającej na celu umożliwienie Klientom otrzymanie zwrotu wszystkich wpłaconych na poczet wyjazdów środków. Klienci, którzy obecnie przebywają za granicą mają zapewnione świadczenia aby mogli dokończyć pobyt, a także zapewniony transport powrotny zgodnie z Ich rezerwacjami. O sytuacji został poinformowany Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej : Dla umów zawartych do 21.07.2018: Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. na podstawie polisy o numerze M 208173 na kwotę 1.512.000 zł Dla umów zawartych od 22.07.2018: AXA Ubezpieczenia TUiR S.A. na podstawie polisy o numerze 04.670.778 na kwotę 1.800.000 zł. Olimp odprowadzał także składki za wszystkich klientów na poczet zabezpieczenia wpłaconych środków przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, który stanowi gwarancję zwrotu wpłat dla klientów nawet w przypadku wyczerpania się kwot ubezpieczenia. Klienci, którzy zarezerwowali miejsca na odwołanych wyjazdach powinni zgłaszać się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, ul. Basztowa 22, Kraków (adres do korespondencji ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków), tel.: +48 12 379 60 29 lub 028, email uslugiturystyczne@malopolska.mw.gov.pl , w celu uzyskania informacji dotyczących zwrotu poniesionych przez nich kosztów. Jesteśmy pewni iż dzięki wysokiej kwocie ubezpieczenia oraz Funduszowi Gwarancyjnemu wszyscy Państwo otrzymacie zwrot wpłaconych kwot. Staramy się obecnie i współpracujemy z Urzędem Marszałkowskim aby stało się to jak najszybciej. Właściciele B. T. Olimp.'' CO MAM TERAZ ROBIĆ ??? Ochrona klimatu i przyrody odchodzi w tej chwili na bok, oczywiście ,a liczy się dla mnie odzyskanie kasy i spokoju!!!!! Byłem z ,,Olimpem'' na nartach 7 razy i zawsze było Super ,ale dzisiaj mnie Wk.....i!!! 1 1 1 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marboru Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 @janek57 współczuję... Kasę powinieneś odzyskać ale niestety to potrwa. Ja na Twoim miejscu szukałbym w necie jakiegoś lasta i mimo wszystko pojechał gdzieś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 https://polskatimes.pl/jak-odzyskac-pieniadze-od-biura-podrozy-ktore-oglosilo-upadlosc/ar/12293586 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shuger Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 Niesamowite zaskoczenie.... Ale z 2 strony to tradycja....Dziwnym trafem: Biura podróży oferujące wczasy latem upadają...nie w martwym sezonie (czyli zimą), a latem czyli wtedy gdy udało się zebrać jak najwięcej kasy od ludzi.... Podobniej jest tutaj z Olimpem, biuro typowo nastawione na zimę upada kiedy? a no w zimie : Alpejski sezon w pełni, największa ilość klientów a tu upadłość...Ciekawe jakie transfery pieniężne wykaże audyt w tym biurze.... @janek57 - jak najszybciej zgłoś roszczenie o zwrot pieniędzy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek57 Napisano 7 Marzec 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 7 minutes ago, marboru said: Ja na Twoim miejscu szukałbym w necie jakiegoś lasta i mimo wszystko pojechał gdzieś. Dzięki.Nie mam tyle kasy ,a nie chce się zadłużać . W przyszłym tygodniu ma być chłodniej to może na dwa dni do Szczyrku Zaszczycę swą obecnością SMR, jak nie będzie warunków na COS. To jest tylko namiastka Alp i żal pozostanie😖. Ten wyjazd to był LM (miało być o350 zł taniej). Jeszcze dwa dni temu zostałem poinformowany mailem o zmianie miejsca odjazdu w Katowicach, a o kiepskiej kondycji Firmy nie było ani słowa.😣 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 Przykro mi Janku. Pewnie czekałeś na ten wyjazd jak diabli. Życzę szybkiego odzyskania kasy i jakiegoś cudnego wyjazdu w przyszłym sezonie który zrekompensuje ci dzisiejszy wku...rw i rozczarowanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 Przykra sprawa tak na ostatni moment, współczuję i pewnie poszkodowanych będzie więcej osób. Tylko nie wiem po co chcesz jechać do Szczyrku skoro tak krytykujesz przeprowadzone tam inwestycje ? Może lepiej Korbielów ? tam jest na razie w sam raz według tego co piszesz, a kto wie może faktycznie jakiś inwestor się pojawi i koniec narciarstwa na Pilsku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skijack555 Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 Wielka szkoda , byłem z Olimpem na nartach z 15 razy w różnych ośrodkach we Włoszech, ostatnio w dolinie Aosty w styczniu 2019 . Nigdy nie było większych wpadek , biuro w miarę solidne.Myślę, że tragiczna śmierć właściciela Pana Janusza w 2017 roku miala wpływ na działalność firmy... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojgoc Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 @janek57 - w jaki sposób dokonałeś płatności? bo w przypadku platnosci karta kredytowa to bank Ci zwróci kasę zdecydowanie szybciej niż z funduszu gwarancyjnego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tanova Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 O kurczę,. współczuję bardzo. 🤔 Mam nadzieję, że odzyskasz kasę na tyle szybko, że uda Ci się jeszcze skorzystać w tym sezonie. Szkoda, Santa Catarina to fajna miejscówka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marboru Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 (edytowane) 14 minut temu, wojgoc napisał: @janek57 - w jaki sposób dokonałeś płatności? bo w przypadku platnosci karta kredytowa to bank Ci zwróci kasę zdecydowanie szybciej niż z funduszu gwarancyjnego. Miałem właśnie o to pytać. Zawsze, czy w lato, czy zimą płacę za usługi turystyczne kartą kredytową z tego powodu, o którym pisze @wojgoc. Edytowane 7 Marzec 2019 przez marboru 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek57 Napisano 7 Marzec 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 2 minutes ago, skijack555 said: że tragiczna śmierć właściciela Pana Janusza w 2017 roku miala wpływ na działalność firmy... O tym też mówili w zeszłym roku narciarze w Livigno gdzie byłem z ,,Olimpem''... ,,Olimp'' po moim emailu (kulturalnym ,ale dosyć ostrym) częściowo się zreflektował i wygląda na to ,że ze zwrotem pieniędzy za wyjazd nie będzie dużych problemów na szczęście, ale w Alpy w tym roku nie pojadę . Teść maila i kończę na razie temat. Odezwę się jak odzyskam pieniądze. Dzięki Wszystkim za odzew i pomocne komentarze . Janek EMail z B.T. ,,Olimp" (byłego?): ''Witamy serdecznie Z całego serca przepraszamy za zaistniałą sytuacę. Do końca walczyliśmy aby ratować firmę Zrobiliśmy wszystko co tylko mogliśmy Wszelkie wpłaty zostaną zwrócone. W dniu jutrzejszym na stronie urzędu marszałkowskiego pojawią się wnioski do uzupełnienia W ciągu 30 dni zostaną dokonane zwroty Jeszcze raz całego serca przepraszamy Pozdrawiamy '' 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek57 Napisano 7 Marzec 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 1 minute ago, marboru said: Miałem właśnie o to pytać. Zapłaciłem przelewem na konto ,,Olimpu". To gorzej ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marboru Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 (edytowane) 10 minut temu, janek57 napisał: Zapłaciłem przelewem na konto ,,Olimpu". To gorzej ? Tak. Przy płatności kartą mógłbyś skorzystać z chargebacku (poczytaj w necie na przyszłość o tym). Zdecydowanie przyśpiesza to odzyskanie kasy. W dzisiejszych czasach, praktycznie za wszystko można zapłacić kk. Sam kupuję usługi turystyczne w necie i płacę właśnie w taki sposób. https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/wsparcie/przewodniki-po-produktach/karty/uslugi-na-karcie#usluga-chargeback Edytowane 7 Marzec 2019 przez marboru 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 2 minutes ago, janek57 said: Zapłaciłem przelewem na konto ,,Olimpu". To gorzej ? Otrzymasz zwrot, nie martw się, poszukaj lepiej okazji na koniec sezonu, bo pieniadze odzyskasz na 100%, przed laty spotkało mnie bankructwo sky club w Bodrum, na szczeście ogłosili upadłość 2 dni przed porotem, ale powrót wszytkich Polaków organizowała Itaka, która jest jedynym B.P. do którego mam zaufanie od tamtego incydentu, na szczęście obecnie dużo się zmieniło na plus i pieniadze odzyskasz, parę lat temu po prostu się traciło wszystko. Powodzenia, może koniec sezonu w Val di Sole? Właśnie tam mocno sypnęło i można jeszcze dostać tani pokój i skipass na 6 dni w cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojgoc Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 (edytowane) 21 minutes ago, janek57 said: Zapłaciłem przelewem na konto ,,Olimpu". To gorzej ? jeśli masz możliwość to staraj sie jak najwiecej transakcji opłacać karta kredytowa, zwłaszcza te internetowe - tak jak napisał @marboru, chodzi o tzw. chargeback w przypadku nie dojścia do skutku realizacji transakcji Edytowane 7 Marzec 2019 przez wojgoc 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek57 Napisano 7 Marzec 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 6 minutes ago, Sariensis said: Powodzenia, może koniec sezonu w Val di Sole? Właśnie tam mocno sypnęło i można jeszcze dostać tani pokój i skipass na 6 dni w cenie. Dzięki . Ze względu na stan zdrowia i sprawdzone miejsce (trzy razy) wybrałem klimatyczną Santa Caterina. Mnie wystarcza 20 km fajnych ,alpejskich tras i luzy na trasach aby 4-5 godzin dziennie czuć się szczęśliwy i młodszy o jakieś 20-30 lat. Musiałem odreagować w czym pomogła mi 100 żołądkowej to kończę komentować ,,bo zaczna pisać gupoty .a po tym bydzie gańba ''. W tym sezonie Alpy odpuszczam... a od jutra intensywnie działam aby odzyskać kasę. Wygląda na to, ze nie będzie z tym problemu na szczęście. Pozdrawiam Wszystkich ,szczególnie wyjeżdzających w najbliższych dniach w Alpy. Dobrego nartowania. 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelb91 Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 Przykro czytać takie rzeczy i współczuję. Ja z Olimpem byłem 2 razy i raczej wszystko było ok. (Też byłem z nimi w tym regionie - Bormio, Santa Caterina i Isolaccia). Inna sprawa to że dwa razy z tygodniowym wyprzedzeniem odwołali mi wyjazd w Alpy. Potem już im nie zaufałem, ale szkoda że upadają bo mieli najsensowniejsze oferty z Krakowa. Również jeżdżąc samemu wybierałem oferty zakwaterowania jednoosobowego i właśnie oni mieli najlepsze ceny, dopłaty od 250-300zl względem ofert z zakwaterowaniem w pokoju 2os. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ewangelizator Napisano 7 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 7 Marzec 2019 4 hours ago, shuger said: Niesamowite zaskoczenie.... nic w tym dziwnego, dla biura sezon to nie tylko przychody ale też wydatki - trzeba zarezerwować baze noclegową + transfery, ludzi opłacic, jak sie dwie strony nie spinaja i wydarzy jakis niespodziewany koszt - pojawia sie problem 3 hours ago, marboru said: Miałem właśnie o to pytać. Zawsze, czy w lato, czy zimą płacę za usługi turystyczne kartą kredytową z tego powodu, o którym pisze @wojgoc. widac że pracownik bankowości, rzeczywiscie warto o tym pamietać (charge back) nie tylko przy zakupach usług turystycznych, @janek57 takie życie, cóż poradzić, ważne żeby kasę odzyskac, moze sie jednak jeszcze uda gdzieś pojechac, w tym roku sezon długi bo późno święta wypadaja biuro Olimp znana i sprawdzona marka, szkoda ze tak kończy 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 8 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2019 Zastanawiałem się nad wyjazdem z nimi w tym roku. Wydawalo mi się, że to jeden z liderów w organizacji tego typu wyjazdów (obok Wygoda Travel). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jag24 Napisano 8 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2019 Dzięki Janek za info.Też oglądałam ich propozycje na koniec sezonu... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikdob Napisano 8 Marzec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 8 Marzec 2019 13 hours ago, marboru said: Przy płatności kartą mógłbyś skorzystać z chargebacku (poczytaj w necie na przyszłość o tym). Zdecydowanie przyśpiesza to odzyskanie kasy. W dzisiejszych czasach, praktycznie za wszystko można zapłacić kk. Sam kupuję usługi turystyczne w necie i płacę właśnie w taki sposób. W wielu miejscach się niestety nie da właśnie z tej przyczyny . Może Ty kupujesz usługi w dobrych miejscach (na pewno nie ma problemu z płatnością kartą na booking.com itp) ale jak się kupuje wycieczkę "pakietową" np. w TUI czy podobnym to nie ma opcji płatności kartą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WojtekM Napisano 3 Maj 2019 Zgłoszenie Share Napisano 3 Maj 2019 W dniu 7.03.2019 o 20:50, janek57 napisał: wygląda na to ,że ze zwrotem pieniędzy za wyjazd nie będzie dużych problemów Oddali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janek57 Napisano 2 Czerwiec 2019 Autor Zgłoszenie Share Napisano 2 Czerwiec 2019 W dniu 03.05.2019 o 20:41, WojtekM napisał: Oddali? Po 6 tygodniach od wysłania dokumentów zwrócono co do grosza. Ubezpieczony ,,Olimp'' był w AXA. Czas oczekiwania wynosił od 3 do 6 tygodni. Ja dostałem jako jeden z ostatnich, ale specjalnie się nie denerwowałem bo wiedziałem ,że inni dostają 100 procent wpłaconej za Imprezę kwoty. Pozdrawiam .Zaczęło się lato ,a już czekam na jesień (grzybobranie ) ,i zimę od początku grudnia zimę ,które to na szczęście jeszcze występują. Pozdrawiam 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Czerwiec 2019 Zgłoszenie Share Napisano 3 Czerwiec 2019 20 godzin temu, janek57 napisał: Po 6 tygodniach od wysłania dokumentów zwrócono co do grosza. Ubezpieczony ,,Olimp'' był w AXA. Czas oczekiwania wynosił od 3 do 6 tygodni. Ja dostałem jako jeden z ostatnich, ale specjalnie się nie denerwowałem bo wiedziałem ,że inni dostają 100 procent wpłaconej za Imprezę kwoty. Pozdrawiam .Zaczęło się lato ,a już czekam na jesień (grzybobranie ) ,i zimę od początku grudnia zimę ,które to na szczęście jeszcze występują. Pozdrawiam Grzyby już są od dawna, w tym roku wysypało grzyby znacznie wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.