Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Decyzja - Fischer RC One 78 GT Twin Powerrail


benm323

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, Zygal napisał:

@Adam ..Duch jak dla mnie cały film super. chciałbym aby mój 13 latek zrobił progres w tym roku :) chociaż po kontuzji na hulajnodze ( nie elektrycznej ) zobaczymy jak to będzie.

13 lat .........to młody byczek jest ....jeszcze go po stoku gonił beznadziejnie będziesz......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam ..Duch Reprezentujemy dwa różne, skrajne poziomy zaawansowania i wiedzy, tak więc może nam być ciężko się dogadać i zrozumieć o co chodzi, zwłaszcza jeśli chodzi o mnie😁 Z tym szuraniem to tak na wyrost napisałem, chodziło mi raczej o ześlizg, nie do końca czystą jazdę na krawędzi, a nie o technikę klasyczną nóżka przy nóżce, bo chyba nie sądzisz, że przez powiedzmy 7-8 lat jazdy na SL-kach szuram techniką klasyczną... Chodzi o to, że wracając po kontuzji na początku na pewno nie będę starał się na siłę jeździć na krawędziach. Trochę czasu pewnie mi zejdzie na przełamanie pewnych obaw przed odnowieniem kontuzji... bo zawsze jakaś trauma zostaje

Wkraczamy w bardzo techniczne aspekty narciarstwa, których ja, jako amator, mimo jakiejś tam wiedzy do końca zrozumieć nie mogę... tak jak tego, że sportowe narty wybaczają więcej błędów. Do tej pory myślałem, że sportowe narty czyli te z grupy Race, to  właśnie narty które wymagają dobrej techniki i że właśnie to one nie wybaczają błędów i braku techniki...🤔

Jeszcze jedno pytanie, może głupie, może śmieszne ale terminologii ani skrótów za bardzo nie znam... o co chodzi z tym nn i płaską nartą (brak cambera?)

 

@wolcjusz Ja mam heady 163 cm i porównując je z fischerami, to head jest sporo sztywniejszy wzdłużnie. Tak czy inaczej Heady zostają u mnie, syn na nich pojeździ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczerpnięte z anegdoty "Panie doktorze co wyrzygam to zjem.......jak smakuje to jeść odpowiada Pan doktor" Powołując się na tą anegdotę brać Panie brać ....to co specjaliści z działu marketingu zapodadzą....

PS bym zapomniał zawsze staram się wejść w realne położenie pytającego tak więc żadnych różnic w poziomie jazdy nie ma. Jedyna różnica jest w zrozumieniu czym tak na prawdę jest jazda na nartach.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam ..Duch Nie wiem co Cię uraziło w mojej odpowiedzi... moje techniczna niewiedza? to, że nie do końca rozumiem co masz mi do przekazania odnośnie doboru długości nart? Fakt, może i nie rozumiem czym jest jazda na nartach, a na pewno nie tak jak Ty, ale jeżdżę i się z tego cieszę.  

W swoim pierwszym poście sugerujesz mi nartę Race od której ja odszedłem i mając na uwadze na jakich nartach do tej pory jeździłem, to proponujesz mi długość 180 cm dla mnie nieakceptowalną. Być może była by odpowiednia, ale nigdy na takich nie jeździłem i po kontuzji na pewno na takich nie stanę.

Jak piszesz wiedzę i doświadczenie masz i szacun dla Ciebie, że próbujesz coś wytłumaczyć takiemu laikowi jak ja, ale po co rozkładać jazdę na nartach na czynniki pierwsze kiedy ja zadałem pytanie o konkretną nartę i dobór jej długości? 

@JC odpowiedział konkretnie, jasno tłumacząc czego mogę się spodziewać, bez zbędnych dywagacji

Domyślam się, że miałeś dobre intencje, ale ten ostatni wpis w moim mniemaniu świadczy o tym, że jak ktoś czegoś nie wie czy nie rozumie, to należy go potraktować z góry i sprowadzić do parteru. A jeśli już podjąłeś temat, to zamiast ironizować wytłumacz mi moje wątpliwości... chociażby o tym że narta sportowa więcej wybacza błędów czy że narty z rockerem są niestabilne jeśli nie są czysto postawione na krawędzi bo to się kłóci z ogólną wiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piobo napisał:

@Adam ..Duch Nie wiem co Cię uraziło w mojej odpowiedzi...

Ale ja się wcale nie obrażam...gadamy...pijemy piwko....ja sobie spokojnie RG w łazience (przyszłej) kładę - luźno jest. Ja troszkę inny jestem - córka mów off line- mówi teraz nikt nie czyta ma być prosty przekaz.....0-1. No ja tak niestety nie potrafię. Ja po prostu od kilku godzin staram ci się wytłumaczyć iż rzeczone narty to okropny badziew jest oraz że musisz troszkę zmienić swoje postrzeganie narciarstwa .

Płaska narta- temat rzeka i wcale nie teoretyczny ale bardzo praktyczny - czysta fizyka. W teorii narciarskie występuje takie pojęcie jak "skuteczny kąt zakrawędziowania". To nie jest jakaś nowość - termin ten w zasadzie jest znany od początków narciarstwa - może nie systematyka ale praktyka zdecydowanie tak. Co on oznacza. Otóż w technice klasycznej (impulsem skrętnym jest rotacja stóp) skuteczny kąt zakrawędziowania powoduje iż narciarz w fazie sterowania jest w stanie utrzymać z góry zaplanowany kierunek jazdy co między innymi realizuje poprzez stosowne ustawienie nart na odpowiednim kącie zakrawędziowania innymi słowy zapożyczając terminologię żeglarską narciarz po skręcie pozostaje na kursie a nie wpada w dryf. Oczywiście jak i w żeglarstwie tak i w narciarstwie jest wiele pobocznych czynników wpływających na utrzymanie kursu ale jednak w przypadku tego drugiego jest to element kluczowy. W technikach ciętych (impulsem skrętnym jest zmiana zakrawędziowania) skuteczny kąt zakrawędziowania powoduje że narciarz jest w stanie prowadzić narty w ten sposób iż krawędź narty prowadzącej skręt przechodzi mniej więcej przez jeden punkt na płaszczyźnie stoku. 

Podsumowując niezależnie od tego czy narciarz porusza się techniką klasyczną czy też ciętą, niewystarczający (zbyt mały) kąt zakrawędziowania powoduje brak kontroli fazy sterowania czyli efekt "płaskiej narty". Jak tego uniknąć - pomijając aspekt wyszkolenia i techniki jazdy a skupiając się na sprzęcie:  buty muszą być odpowiednio sztywne aby nie wystąpiło ich skrzywienie w płaszczyźnie czołowej (po ludzku staw skokowy nie chodził na boki), narty nie mogą być zbyt szerokie pod butem gdyż środek nacisku jest przesuwany na zewnątrz skrętu i tutaj w odróżnieniu od butów wartość szerokości można łatwo określić - max 75 i te 75 to już dla gości którzy coś tam jeżdżą a przynajmniej mają świadomość tego co wiąże się z tą szerokością.

Wszystkie te teoretyczne rozkminki prowadza do wniosku, iż proponowane narty są do dupy - jak napisałem wcześniej ani RC ani GT

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 minut temu, Adam ..Duch napisał:

córka mów off line- mówi teraz nikt nie czyta ma być prosty przekaz.....0-1.

Taka luźna dygresja Adamie - najczęściej ludzie przychodzący na forum mają już dawno narty wybrane.....potrzebują jedynie poklepania po plecach i potwierdzenia słuszności wyboru.... (nie mówię ze akurat tutaj tak jest ale być może też)..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Lexi napisał:

 

Taka luźna dygresja Adamie - najczęściej ludzie przychodzący na forum mają już dawno narty wybrane.....potrzebują jedynie poklepania po plecach i potwierdzenia słuszności wyboru.... (nie mówię ze akurat tutaj tak jest ale być może też)..

No i pewnie tak jest jak piszesz ale mnie nie zwalnia to z obowiązku udzielania porad/wskazówek zgodnych z posiadaną wiedzą w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Lexi napisał:

 

Taka luźna dygresja Adamie - najczęściej ludzie przychodzący na forum mają już dawno narty wybrane.....potrzebują jedynie poklepania po plecach i potwierdzenia słuszności wyboru.... (nie mówię ze akurat tutaj tak jest ale być może też)..

Tak, masz rację, tą nartę wybrałem na podstawie opisów i opinii w necie, ale wcale przy niej się nie upieram. Tak jak pisałem chcę wrócić po kontuzji i 2-letniej przerwie od nartowania i chcę lajtowej narty, o promieniu 14 - 16m, na każde warunki (jeżdżę tylko w PL, a wiadomo jakie u nas zimy i jak wyglądają stoki) takiej która mnie nie powiezie, ani nie będzie na siłę "szukała" krawędzi, którą w każdej chwili odepnę z krawędzi (jeśli już na nią nartę postawię 😁) i na której nie będę musiał zap...lać żeby cokolwiek na niej zjechać. Nie oczekuję klepania po plecach, bo nart nie musiałbym kupować, mam nowe iRally, ale obiecałem już je synowi i coś dla siebie wybrać muszę. Niestety, ale już tak mam, że kupuję nowy sprzęt, na który mogę sobie pozwolić w danym momencie, i na tą chwilę mam budżet 1500 - 1700 zł i te narty się w nim mieszczą.

 

Może w takim razie polecicie jakąś konkretną nartę wpasowującą się w moje wymagania i budżet?

Edytowane przez piobo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piobo...

Nam wczoraj zaproponowano po rozmowie i oczekiwaniach kolegi które są podobne. ( jak i wymiary  i zakładany budżet )

Akurat sklep jest godny polecenia a sama osoba akurat obsługująca zna się na nartach :)

 

Atomic X7 WB 168 cm

Atomic Vantage 79 Ti 171 cm

Salomon XDR Ti ( ale nie pamiętam 80 czy 84 ) 172 cm )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2021 o 12:44, Adam ..Duch napisał:

Przy doborze nart pamiętaj o tym iż każdy rocker skraca aktywną długość krawędzi gdzie jak wiemy rocker działa tylko wtedy gdy jedziemy skrętem ciętym, czyli jeżeli ta technika nie jest dominująca otrzymasz nartę bardzo niestabilną w skręcie a w pierwszej kolejności odczują tą niestabilność twoje kolana. K

Kolego, kłania się odrobienie lekcji z podstawowej wiedzy o konstrukcji nart i technice jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he przyznam się szczerze, że liczyłem na odzew @JC

 Idę po popcorn i czekam na konfrontację 😁 a na pewno czegoś ciekawego się dowiem, poszerzę swoją zapewne mizerną wiedzę i będę mógł trafnie i z pełną świadomością wybrać dla siebie sprzęt 🙂

 

@Zygal dzięki, Atomici faktycznie ciekawa propozycja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, piobo napisał:

He, he przyznam się szczerze, że liczyłem na odzew @JC

 Idę po popcorn i czekam na konfrontację 😁 a na pewno czegoś ciekawego się dowiem, poszerzę swoją zapewne mizerną wiedzę i będę mógł trafnie i z pełną świadomością wybrać dla siebie sprzęt 🙂

 

@Zygal dzięki, Atomici faktycznie ciekawa propozycja

Tylko tam nie mają Fischera :)

Są jeszcze oprócz wymienionych Head, Volkl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2021 o 14:11, Adam ..Duch napisał:

Tu ci kolego podrzucę pewien filmik. Jest na nim moja córcia.....proszę abyś zwrócił uwagę na pierwsze sekwencje filmu tak do 0,45 (reszta to dramat - dostała oficjalnego bana z a nakrywanie nart). Dziewczyna ogarnia tam "wietrzne narty" o r 23 - tego nie widać ale przy wzroście 165 ma na nogach 180.

Od 0,45 nie ma co oglądać..

Duchu Adamie: za co ten ban ... ?

Bo ja to chyba chciałbym tak jeździć ...

Edytowane przez Sławek Nikt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę dodać swoje 3 grosze, rozumiem, kontuzja, obawa o odnowienie, delikatne próby - wszystko ok. Ale skoro jeździłeś wcześniej na nartach SL to skąd pomysł na zmianę radykalną nart. Dzisiaj producenci chyba przerośli sami siebie i można znaleźć na rynku nartę podobną do których miałeś, ale bardziej elastyczna o większym (ale nie dużym promieniu) ale podobną na których jeździłeś i będzie Ci łatwiej wrócić do nart. X7 - dobry wybór - ale czemu WB? Jak pisał Adam, do szurania ok, do jazdy już gorzej, im szersza narta tym bardziej trzeba się włożyć aby ją postawić na krawędzi. Wiec samo X7 uważam za sensowny wybór. Długość min 170 cm - są to narty zwinne - natomiast jeśli Cię trochę powiozą to nie będą myszkować i tyle. Skręt troszkę dłuższy, szersze nieco pod butem chyba 67-68 - więc nie za dużo i promień chyba ok 14 m, więc stosunkowo mały. Średnim skrętem dobrze się będzie jeździć, a po kontuzji to chyba off piste niewskazane. W miarę nabierania pewności na stoku będziesz mógł na tych nartach zacieśniać skręty i wracać do formy. Generalnie będziesz tłukł raczej przygotowane stoki i raczej krótki i stosunkowo łagodne. Jestem nieco niższy od ciebie i nieco lżejszy (ale proporcjonalnie) i wiem, że my kurduple (a może standardowi Polacy), musimy się dość mocno wkładać (w stosunku do ludzi którym Bozia dała wzrost zamiast ro..mu :) ) aby postawić narty na krawędzi.

Do przemyślenia powyższy tekst - żeby łatwo nie było.

ps.

Drogi Adamie ... Duch - córcia ogarnia GS - jest instruktorem to musi ogarniać - na zasadzie narta jak narta "ino troske dłukszo", ale jak widać warunki idealne - przede wszystkim stok pusty, sam wiesz co się dzieje w weekend jak są szkółki, ludzie etc. Stok znam i jest wąski, czasem tam bywam ale na stoki do powiedzmy 1000 m używam głównie SL. Są poręczniejsze cokolwiek to znaczy :)

pozdrawiam

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FerraEnzo napisał:

@Adam ..DuchAdam, że Ty się dajesz w takie dyskusje wkręcać to się dziwię. 😅

Wiesz co? też się dziwię. Zwróciłem się o pomoc zadając proste pytanie, i od kolegi @Adam ..Duch otrzymałem odpowiedź rozkładającą jazdę na nartach na czynniki pierwsze... ale też też fajnie, bo czegoś się dowiedziałem. Nie mniej jednak, zamiast tej rozkminki, można było zapytać jak jeżdżę, czym się kierowałem wybierając ten model narty, i może wtedy ewentualnie wyprowadzić mnie z błędu i zaproponować coś innego... 

Czyż forum nie jest po to aby pytać jeśli się czegoś nie wie, jeśli ma się jakieś wątpliwości? Nie każdy jest alfą i omegą narciarstwa, jedni traktują je jako rozrywkę, zabawę, a inni biorą to mocno na poważnie (czasami za mocno)

Kolejny raz przekonałem się, że chyba nie warto na tym forum pytać, bo prędzej czy później znajdzie się ktoś, kto będzie chciał sprowadzić do parteru mniej świadomego narciarza. 

PS. Wybierając narty kieruję się opisami, testami, ewentualnie sugestiami i próbuję je wpasować do moich umiejętności i do tego czego oczekuję, bo nie mam czasu ani możliwości testować różnych modeli nart. Tak więc za radą jednych i wbrew innym narty kupione... i wcale nie są to Fischery RC One 78 GT, tak jak ktoś tu sugerował, że narty już wybrałem i oczekuje potwierdzenia i poklepania po plecach. 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam, życzę zdrowia i śniegu po pachy. Jeśli chodzi o mnie temat uważam za zamknięty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, piobo napisał:

Wiesz co? też się dziwię. Zwróciłem się o pomoc zadając proste pytanie, i od kolegi @Adam ..Duch otrzymałem odpowiedź rozkładającą jazdę na nartach na czynniki pierwsze... ale też też fajnie, bo czegoś się dowiedziałem. Nie mniej jednak, zamiast tej rozkminki, można było zapytać jak jeżdżę, czym się kierowałem wybierając ten model narty, i może wtedy ewentualnie wyprowadzić mnie z błędu i zaproponować coś innego... 

Czyż forum nie jest po to aby pytać jeśli się czegoś nie wie, jeśli ma się jakieś wątpliwości? Nie każdy jest alfą i omegą narciarstwa, jedni traktują je jako rozrywkę, zabawę, a inni biorą to mocno na poważnie (czasami za mocno)

Kolejny raz przekonałem się, że chyba nie warto na tym forum pytać, bo prędzej czy później znajdzie się ktoś, kto będzie chciał sprowadzić do parteru mniej świadomego narciarza. 

PS. Wybierając narty kieruję się opisami, testami, ewentualnie sugestiami i próbuję je wpasować do moich umiejętności i do tego czego oczekuję, bo nie mam czasu ani możliwości testować różnych modeli nart. Tak więc za radą jednych i wbrew innym narty kupione... i wcale nie są to Fischery RC One 78 GT, tak jak ktoś tu sugerował, że narty już wybrałem i oczekuje potwierdzenia i poklepania po plecach. 

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, pozdrawiam, życzę zdrowia i śniegu po pachy. Jeśli chodzi o mnie temat uważam za zamknięty

 

Dostałeś odpowiedź w pierwszych trzech postach w tym jedną od aktywnego instruktora. Stary, czego chcieć więcej? 

Życzę bezpiecznej jazdy!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2021 o 11:51, JC napisał:

Proponuję narty o długości 171 cm. Taka długość zapewni Tobie łatwość skrętu, pewność jazdy oraz stabilność w różnych warunkach. Konstrukcja nart Triple Radius w połączeniu z Allmoutain Rocker zapewni Ci dobrą inicjację skrętu na twardym, przygotowanym stoku, jak też w nieco "luźniejszych" warunkach - po świeżym opadzie lub na rozjeżdżonym śniegu.

Ja teraz dopiero trafiłem na ten post. Nie idź tą drogą drogi adminie, nie idź....proszę nie powielaj bełkotu marketingowego

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Adam ..Duch napisał:

Ja teraz dopiero trafiłem na ten post. Nie idź tą drogą drogi adminie, nie idź....proszę nie powielaj bełkotu marketingowego

Wiesz... zdarza mi się czasami jeździć na nartach, nawet miałem okazję jeździć na omawianych nartach i ośmielę się stwierdzić, że wiem o czy piszę. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, JC napisał:

Wiesz... zdarza mi się czasami jeździć na nartach, nawet miałem okazję jeździć na omawianych nartach i ośmielę się stwierdzić, że wiem o czy piszę. 

Nie wątpię. Chcę jednak zwrócić ci uwagę (a wiem że zamierzasz wejść w testowanie nart) na pewien detal. Czym innym jest video relacja z ON a czym innym zupełnie jest ocena na podstawie testów nart. W tym drugim przypadku musisz wziąć na siebie odpowiedzialność, albowiem na podstawie twojej oceny część narciarzy nie dość że wyda kupę kasy to jeszcze będzie musiała na tych nartach jeździć. Mam przekonanie graniczące z pewnością iż reprezentujesz poziom jazdy co najmniej na poziomie instruktorskim bo jest to niezbędne kryterium aby zacząć "zabawę" z testowaniem nart.

Serdecznie pozdrawiam

PS dokładną analizę wad i zalet proponowanych nart przedstawię później ponieważ kończy mi się przerwa w pracy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, JC napisał:

Wiesz... zdarza mi się czasami jeździć na nartach, nawet miałem okazję jeździć na omawianych nartach i ośmielę się stwierdzić, że wiem o czy piszę. 

Pytanie czy z sensem piszesz?

  W dniu 27.11.2021 o 11:51, JC napisał:

Proponuję narty o długości 171 cm. Taka długość zapewni Tobie łatwość skrętu, pewność jazdy oraz stabilność w różnych warunkach. Konstrukcja nart Triple Radius w połączeniu z Allmoutain Rocker zapewni Ci dobrą inicjację skrętu na twardym, przygotowanym stoku, jak też w nieco "luźniejszych" warunkach - po świeżym opadzie lub na rozjeżdżonym śniegu.

Dla mnie to przepisywanie bełkotu marketingowego producentów. O łatwości wejścia w skręt decyduje w decydującym stopniu konstrukcja i proporcja rdzenia. Czyli elastyczność przedniej części narty. To bardzo wyraźnie się czuje i daleko przed okresem rockerów były narty dobrze inicjujące skręt oraz te kołkowate, za to mało reaktywne, dla brutalnie jeżdżących. Rodzaj narty należy dobrać do wagi, siły i stylu jazdy i nie ma tu panaceum. Czyli nie ma tu czegoś dobrego dla wszystkich. Podobnie jak nie ma narty dobrej na twardy warunek i miękki. Zaś między bajki możesz sobie włożyć potrójny promień, po pierwsze to są wielkości typu milimetr na końcu narty, po drugie nie znajduje uzasadnienia w fizyce skrętu.

Aby była jasność mogę uwierzyć, że ta narta jest wybitna. Ale proste wyjaśnienie że dzięki triple radius i delikatnemu rockerowi jest ona tak dobra jest śmieszne. Co jako doświadczony narciarz powinieneś wiedzieć. Przypomnę, że przed epoką pseudorockerów (w nartach na twarde) i potrójnych promieni były równie dobre narty. Napisz po prostu, że to z Twoich doświadczeń dobra narta i ją polecasz. Tylko tyle i aż tyle.

Edytowane przez Wujot
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...