Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Buty+narty dla dziewczyny drobnej dziewczyny- drugi zestaw


austin

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Mitek napisał:

Cześć

Napiszę Ci na priv, żeby nie niszczyć tematu OK?

Pozdro

Poproszę, chcętnie

Co do "docisnięcia" chodzi o sztywność podłużną i pracę krawędzi na całej pożądanej długości  (poza końcową częścią dzioba, bo ta bliżej wiazań też w skręcie pracuje). Siły powodujące zredukowanie cambera, tak aby pod butem też pracowała krawędź to złożenie siły grawitacji i siły bezwładności (nazywanej błędnie siłą odśrodkową). Na tą ma wpływ masa (const.), promień łuku i prędkość.

Ad estetyka u kobiet - nie byla najważniejsza , ale miała znaczenie. Paskudne narty czy buty o idealnych właściwościach mechanicznych nie przeszłyby. Po części to rozumiem i kamieniem nie rzucam. Kolorystyka typu gó..no w lesie nie przeszłoby. Choć buty nie pasują kolorystycznie do Joyów ale problemu nie ma :)  Teraz rozmiar tylko i szukamy dobrej oferty

BTW. Jesteście bardzo pomocni.

Edytowane przez austin
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fredek321 napisał:

Czyli nie ma się co uczyć ;)

cosnt to tylko masa;) - i tylko do obiadu. Trzeba bardzo i technikę i kondycję. Ciągle w nierelatywistycznym świecie obowiązuje III zasada dynamiki akcji i reakcji. Czy to NW czy skręt cięty czworogłowy dostaje :)  Jedzie się uczyć, mam nadzieję że będzie zaangażowanie z obu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tanova napisał:

@Maria, @Mitek - cieszę się, że to napisaliście. Choć w dopasowaniu estetycznym stroju do nart nie widzę nic złego i znam wiele osób płci obojga, dla których harmonijna całość jest równie istotna, co parametry techniczne sprzętu.

Ja np dobieram styl jazdy do nart i na swoich starych staram się jeździć jak d... wołowa. Choć nadal unikam gadania głupot ;)

@Mitek chyba przestaniesz być idolem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, austin napisał:

Poproszę, chcętnie

Co do "docisnięcia" chodzi o sztywność podłużną i pracę krawędzi na całej pożądanej długości  (poza końcową częścią dzioba, bo ta bliżej wiazań też w skręcie pracuje). Siły powodujące zredukowanie cambera, tak aby pod butem też pracowała krawędź to złożenie siły grawitacji i siły bezwładności (nazywanej błędnie siłą odśrodkową). Na tą ma wpływ masa (const.), promień łuku i prędkość.

Ad estetyka u kobiet - nie byla najważniejsza , ale miała znaczenie. Paskudne narty czy buty o idealnych właściwościach mechanicznych nie przeszłyby. Po części to rozumiem i kamieniem nie rzucam. Kolorystyka typu gó..no w lesie nie przeszłoby. Choć buty nie pasują kolorystycznie do Joyów ale problemu nie ma :)  Teraz rozmiar tylko i szukamy dobrej oferty

BTW. Jesteście bardzo pomocni.

Cześć

Wybacz ale naczytałeś się bajek, które powielasz.

Zostawmy to. Kupiłeś już te narty dla Pani? Bo chyba nie mówisz o Joyach?
Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, austin napisał:

Nie kupiłem. 

Rozważamy poważnie Joye - kwestia długości 148 ew 153 i dobrej oferty - użytkowniczka ma 160 cm wzrostu/57 kg wagi.  

Cześć

Jeszcze tylko dopytam:

Co rozumiesz przez: jeździ sprawnie stylem klasycznym? (bo przecież nie chodzi o tzw. pływanie żabką :)).

Ile jeździ na nartach, gdzie jeździ itd.?

Pozdrowienia

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Mitek napisał:

Cześć

Jeszcze tylko dopytam:

Co rozumiesz przez: jeździ sprawnie stylem klasycznym? (bo przecież nie chodzi o tzw. pływanie żabką :)).

Ile jeździ na nartach, gdzie jeździ itd.?

Pozdrowienia

Wg forumowych kryteriów - niższych niż większość by sobie dała oceniam na 5 (klasycznie). Jeździ pewnie, ale ostrożnie. Pojedzie śmigiem w miarę. Nóżka w nóżkę. Skręt ślizgowy bardzo sprawnie. Kontroluje nie najgorzej narty, choć brak czasem rytmu i jazdy bardziej dynamicznej. Nie wiem na ile mogły ją ograniczać w tej kontroli dotychczasowe miękkie (50flex) buty. Myślę,że głównie technika jednak wymaga poprawy /świadomości. Dlatego jedzie się uczyc sie do szkółki.  Nie rozpłacze się  przed zamuldzoną i oblodzoną ścianą, ale zjedzie bardzo ostrożnie (Z resztą ja też) Jeździ ok 20 lat , po 2-3 tyg w sezonie. 2 tyg Alpy, 1 tydzień Szczyrk, Białka , Kasprowy. To nic nie mówi. Wiem. Film pomógłby ale nie mam.

Edytowane przez austin
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

To sporo mówi, wierz mi, a z pewnością więcej niż : jeżdżę tylko po czerwonych i czarnych itd. - wiadomo przecież że leszcz.

Moim zdaniem but o charakterze sportowym - nie sportowy ale o charakterze sportowym (głównie chodzi o sposób trzymania stopy).

Narta typu SL - nie bałbym się nawet narty sportowej. Nie znam się na modelach kobiecych ale są tu koleżanki mające doświadczenie z takowymi i chyba się odzywały nawet.

W każdym razie znam sporo kobiet o gabarytach Pani z pytania i jeżdżą na nartach SL lub komórkach bez najmniejszego problemu. Przesiadka tylko sprawiła, że jest lepiej.

Pozdrowienia

Edytowane przez Mitek
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, austin napisał:

To nic nie mówi.

Uważam, podobnie jak @Mitek, że to co napisałeś mówi bardzo dużo. Uważam również, że zaniżyłeś Pani ocenę. Z tego co napisałeś wychodzi 6. O narcie typu SL pisałem już wcześniej. Pokaż Pani modele topowych producentów. Może któraś przypadnie jej do gustu. Czy będzie to Head, czy Atomic, czy cokolwiek innego jest bez znaczenia.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

But już jest - dopasowany,ale wygodny,co najważniejsze  nie za duży, flex 90 i co jest nie bez znaczenia ładny ;)

Ja bym pozostał przy tych 5 ze względu na brak dynamiki (nie chodzi o  szybkośc /czy zjazd na krechę;) ). Kiedyś widziałem dyskusję na forum jak ktoś sobie dał 7... 

Teraz narta - Zmęczoną wielogodzinnych mierzeniem i zmianą sklepów z trudem wyciągnąłem panią ze sklepu bo już chciała brać te Head SuperJoy 143 polecone przez sprzedawcę (o butach ma pojęcie).  Uważałem,że to za krótkie narty, szczególnie z rockerem i Wy tylko mnie w tym utwierdziliście :)

Szukam SuperJoy 148, ew 153(trudniej będzie namówić). Nawet używki w dobrym stanie bym wolał ale zlecający chce nowe ;)

Kwestia rozmiaru - czy te 148 przy 160 cm wzrostu.

btw ad trasy - ja  wolę stoki o średnim nachyleniu, utrzymane - wtedy mogę ćwiczyć technikę, dopieścić kontrolę w skręcie ciętym, co wcale nie oznacza jazdy niedynamicznej czy wożenia... Mnie oblodzone ściany nie kręcą.. Nie gardzę niebieskimi. Szybkość w skręcie ciętym to moment wg mnie. Mam nadzieję,że ze mną wszystko ok :)

Edytowane przez austin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.skionline.pl/sprzet/narty,17-18,head,super-joy,9930.html

https://www.head.com/shop/en-GB/catalog/product/view/sku/315609.SET?_ga=2.69713744.1134569382.1579506328-1800307683.1579506328&change_region=1

tak, 75 pod butem, 

Nie SL ale R=12,2 przy 163 - w prawie najdłuższej narcie w szeregu.

zdecydowanie bilżej jej SL niż SG

nie woodcore ale podobno grafen to nie tylko marketing.

dane :

ENGTH SHOVEL WAIST TAILS RADIUS
143 129 75 108 9,0
148 129 75 108 9,7
153 129 75 108 10,5
158 129 75 108 11,3
163 129 75 108 12,2
168 129 75 108 13,1
Edytowane przez austin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalzłem wczoraj niepokojącą opinię, choć nie wiem ile w tym prawdy. Poza pierwszymi nartami w życiu do butów Fabos miałem zawsze wood core, ale wiadomo technologia poszła do przodu;) :

 

Head Super JOY SLR

 
24. sierpień 2016
Test nart 2016/2017 - Head Super Joy SLR. Skiinfo testowało ten model w kategorii: damskie narty carvingowe allround (narty do jazdy po przygotowanych trasach)

„Lekka, mocna i niezawodnie stabilna, zarówno przy krótkich i średnich skrętach“, mówi o Headach Super Joy SLR testerka Wieringa. Narty te najlepiej wypadły podczas testów pod względem „wszechstronności“. Najmniej punktów zebrały pod względem „zwrotności“. „Przy dużych prędkościach Super Joy SLR kłapią. Najbardziej nadają się dla pań, które lubią spokojnie szusować po przygotowanych trasach“, dodaje Rodman. Rdzeń tej narty o szerokości 75mm pod wiązaniem wykonany jest z grafenu, włókna węglowego, drewna i Koroydu. Ponadto deski te mają przedni rocker, progresywny promień skrętu i pochłaniający wibracje “Intelligence Stabilizer“. Skrót SLR w nazwie pochodzi od SuperLiteRail, czyli zastosowanego w tych nartach systemu wiązań
 
link
Nie wiem czy tak jest czy konkurencja kupiła test ;)
 
Koleżanka w tym wątku bardzo pozytywnie sie wyrażała.
 
Edytowane przez austin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Austin błagam Cię. Nie popadaj w jakieś manie milimetrowe. Jak żona kupował sobie narty to nawet nie wiedziała jaki ma promień czy inne wymiary. Komórka SL i koniec. Podobnie z Masterem GS. Jakie to ma znaczenie?
Narta typu SL czyli wąska pod butem, solidnie taliowana o długości 150 -155 i... taka żeby się podobała i była jak najtańsza. Zastanów się spokojnie jakie znaczenia maja te milimetry w normalnej jeździe. Żadnego!

Na narcie 140 cm (o charakterze sportowym) jeździła moja córka jak miała 8 lat a Ty chcesz w coś takiego ubrać doświadczona narciarkę.

Pozdrowienia serdeczne

Edytowane przez Mitek
  • Like 1
  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, austin napisał:

https://www.skionline.pl/sprzet/narty,17-18,head,super-joy,9930.html

https://www.head.com/shop/en-GB/catalog/product/view/sku/315609.SET?_ga=2.69713744.1134569382.1579506328-1800307683.1579506328&change_region=1

tak, 75 pod butem, 

Nie SL ale R=12,2 przy 163 - w prawie najdłuższej narcie w szeregu.

zdecydowanie bilżej jej SL niż SG

nie woodcore ale podobno grafen to nie tylko marketing.

dane :

ENGTH SHOVEL WAIST TAILS RADIUS
143 129 75 108 9,0
148 129 75 108 9,7
153 129 75 108 10,5
158 129 75 108 11,3
163 129 75 108 12,2
168 129 75 108 13,1

KARUBA Light Wood Core - to nie jest drewniany rdzeń? Info że specyfikacji z podanej przez Ciebie strony 😊.

Mnie tam nic nie kłapie, a jeżdżę w dobrych warunkach z prędkością średnio ok. 50-60 km/h, maksymalnie ok. 70 km/h. A narty są bardzo zwrotne i skrętne. Oczywiście nie jest to sprzęt klasy zawodniczej na PŚ, ale do butów o flexie 90 szukasz zdaje się porządnych, w miarę uniwersalnych nart do doskonalenia jazdy rekreacyjnej? Czy jednak nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tanova napisał:

Mnie tam nic nie kłapie, a jeżdżę w dobrych warunkach z prędkością średnio ok. 50-60 km/h, maksymalnie ok. 70 km/h. A narty są bardzo zwrotne i skrętne. Oczywiście nie jest to sprzęt klasy zawodniczej na PŚ, ale do butów o flexie 90 szukasz zdaje się porządnych, w miarę uniwersalnych nart do doskonalenia jazdy rekreacyjnej? Czy jednak nie?

Ten wątek się porządnie rozrósł. Mam świadomość,że nie chodzi o sprawę życia i śmierci :) Doceniam tyle uwag..

Nigdy nie mierzyłem prędkości. Nie wiem. Sam jeżdżę na Headach i SL i pasują mi bardzo. Nie chciałbym narty klepiącej (mimo dociążenia przodów). Nie szukamy narty zawodniczej, ale jednak nie dla średnio zaawansowanych +. Narta ma mieć charakterystykę zbliżoną do SL dla jak Koledzy pisali narciarza 5-6, który zamierza się rozwijać, uczyć technik carvingowych. 

KARUBA Light Wood Core - wood core, light ale wood jak nic :) obłęd 

Poprzednio na jakich jeździłaś . Dużo krótszych ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...