Bumer Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 5 godzin temu, tanova napisał: Dokładnie! Jak dokładnie? Takie same? Takie same kolory, wymiary może, skoro mówisz dokładnie? W jakiej skali mierzono i porównywano wymiary? Słowo dokładnie odnosi się do wymiaru. A rowery składaki są, a jakże! Są też hulajnogi składane, laski do podpierania się i wiele wiele innych rzeczy. Nawet choinki i parasolki. Są uzupełnieniem oferty, nigdy wiodącym produktem. Czy ktoś widział na Tour de France kolarza na składaku? Tak samo nie zobaczy narciarza na zawodach FIS na tych składanych nartach. Po prostu to składanie zawsze musi pogorszyć jakieś parametry narty. Czy będzie to waga, czy elastyczność, czy precyzja krawędzi i ślizgu, nie ma znaczenia, pogorszy. Miejsce łączenia jest elementem pogarszającym parametry narty. Możliwe że poprawiającym jedynie wymiar, gabaryt, dla celów transportowych. No ale czy narty wytwarza się w celu aby je transportować? Chyba nie, wymyślono je do jazdy. Na tej samej zasadzie można wyprodukować składane buty narciarskie. Też mogą być wygodniejsze w transporcie. A moze kaski skladane? 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tanova Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 21 minut temu, Bumer napisał: Jak dokładnie? Takie same? Takie same kolory, wymiary może, skoro mówisz dokładnie? W jakiej skali mierzono i porównywano wymiary? Słowo dokładnie odnosi się do wymiaru. A rowery składaki są, a jakże! Są też hulajnogi składane, laski do podpierania się i wiele wiele innych rzeczy. Nawet choinki i parasolki. Są uzupełnieniem oferty, nigdy wiodącym produktem. Czy ktoś widział na Tour de France kolarza na składaku? Tak samo nie zobaczy narciarza na zawodach FIS na tych składanych nartach. Po prostu to składanie zawsze musi pogorszyć jakieś parametry narty. Czy będzie to waga, czy elastyczność, czy precyzja krawędzi i ślizgu, nie ma znaczenia, pogorszy. Miejsce łączenia jest elementem pogarszającym parametry narty. Możliwe że poprawiającym jedynie wymiar, gabaryt, dla celów transportowych. No ale czy narty wytwarza się w celu aby je transportować? Chyba nie, wymyślono je do jazdy. Na tej samej zasadzie można wyprodukować składane buty narciarskie. Też mogą być wygodniejsze w transporcie. A moze kaski skladane? Narty to póki co jeszcze niekoniecznie, ale składane rowery bardzo często się transportuje - takie nowoczesne składaki widuje się jako rowery miejskie w dużych aglomeracjach. Ludzie dojeżdżają spoza miasta komunikacją publiczną, albo własnym autem, które zostawiają gdzieś na P+R, a już po mieście przemieszczają się na dwóch kółkach. Bardzo praktyczne rozwiązanie. Często widziałam też je "zaparkowane" na jachtach, gdy ludzie pływali sobie turystycznie od portu do portu i na miejscu robili sobie wycieczki rowerowe. Nie każdy, kto jeździ na rowerze musi startować w Tour de France. PS. Jesteś w błędzie jeśli chodzi o wyraz "dokładnie". Zanim kogoś skrytykujesz, najpierw sprawdź, choćby w miarodajnym Wielkim Słowniku Języka Polskiego PAN. Pozdrawiam. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 25 minut temu, Bumer napisał: A rowery składaki są, a jakże! Są też hulajnogi składane, laski do podpierania się i wiele wiele innych rzeczy. Nawet choinki i parasolki. Są uzupełnieniem oferty, nigdy wiodącym produktem. ..a kto Ci naopowiadał ze ma to być wiodący produkt? 27 minut temu, Bumer napisał: Tak samo nie zobaczy narciarza na zawodach FIS na tych składanych nartach. Po prostu to składanie zawsze musi pogorszyć jakieś parametry narty. Czy będzie to waga, czy elastyczność, czy precyzja krawędzi i ślizgu, nie ma znaczenia, pogorszy. Miejsce łączenia jest elementem pogarszającym parametry narty ... na zawody FIS - Ty tak poważnie? 🤣 29 minut temu, Bumer napisał: No ale czy narty wytwarza się w celu aby je transportować? Chyba nie, wymyślono je do jazdy. Na tej samej zasadzie można wyprodukować składane buty narciarskie. Też mogą być wygodniejsze w transporcie. A moze kaski skladane? Będzie popyt - będzie podaż ....... może ktoś ma ochotę wozić narty w Smarcie lub samolocie... a może będzie miał ochotę sobie na nich zupę ugotować .. Wiec wiesz Twoje argumenty........ .jakby to powiedzieć ...... "bez szalu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 2 godziny temu, tanova napisał: PS. Jesteś w błędzie jeśli chodzi o wyraz "dokładnie". Zanim kogoś skrytykujesz, najpierw sprawdź, choćby w miarodajnym Wielkim Słowniku Języka Polskiego PAN. Pozdrawiam. Dokładnie! Mega dzięki za wyjaśnienie tego "dokładnie". Dodaj więc do tamtego komentarza np. "........ tak, zgadzam się z...." i będzie spójnie z WSJP PAN. A tak, to brzmi to jak "nowomowa" silącego się na erudytę licencjata w dużym mieście. Mnie takie "dokładnie" razi wprost jak "wiesz co", "prawda", czy "mega" w znaczeniu "dużo". No i życzę posiadania takiego "składaka" i korzystania z P+R a także jachtu jachtu! A wyścigi rowerowe można odpuścić sobie, szczególnie na "składakach". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 2 godziny temu, Lexi napisał: ..a kto Ci naopowiadał ze ma to być wiodący produkt? ... na zawody FIS - Ty tak poważnie? 🤣 Będzie popyt - będzie podaż ....... może ktoś ma ochotę wozić narty w Smarcie lub samolocie... a może będzie miał ochotę sobie na nich zupę ugotować .. Wiec wiesz Twoje argumenty........ .jakby to powiedzieć ...... "bez szalu" A dlaczego miałby być wiodącym? Napisałem literami jak wół, "są uzupełnieniem, nigdy wiodącym produktem"! - FIS to na poważnie, a jakże! Smiertelnie poważnie, jak ten Tour de France na składaku! No to popraw sobie ten "szał" i weź coś. Wtedy to narty składane, samoloty i Smarty zupełnie w innym świetle zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tanova Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 40 minut temu, Bumer napisał: Dokładnie! Mega dzięki za wyjaśnienie tego "dokładnie". Dodaj więc do tamtego komentarza np. "........ tak, zgadzam się z...." i będzie spójnie z WSJP PAN. A tak, to brzmi to jak "nowomowa" silącego się na erudytę licencjata w dużym mieście. Mnie takie "dokładnie" razi wprost jak "wiesz co", "prawda", czy "mega" w znaczeniu "dużo". No i życzę posiadania takiego "składaka" i korzystania z P+R a także jachtu jachtu! A wyścigi rowerowe można odpuścić sobie, szczególnie na "składakach". Przyjęłam do wiadomości, że "dokładnie" rani Twoją wrażliwość, ale nie wiem, jak Ci pomóc @Bumer . Naprawdę A swoją drogą - gość przejechał w ubiegłym roku ultramaraton kolarski na Wigrach 3. Da się ścigać na składaku? Da się! Pozdrawiam, tanova ze wsi, bez licencjatu 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 9 godzin temu, Wujot napisał: Warto poznać polski wątek nart skaładanych (Nobile). Samo połaczenie wydaje mi się o niebo lepsze od tego powyżej. https://blog.snowsport.pl/narty-ski-tour-skladane-split-ski/ Pozdro Wiesiek Moim zdaniem polaczenie Elana jest solidniejsze. Ma kilka punktow zakotwiczen na dluzszej czesci narty po przekreceniu plyty, co jest tu kluczowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 34 minuty temu, artix napisał: Moim zdaniem polaczenie Elana jest solidniejsze. Ma kilka punktow zakotwiczen na dluzszej czesci narty po przekreceniu plyty, co jest tu kluczowe. No tak i dzięki takiemu rozwiązaniu nie można skorzystać z ultralekkich wiązań pinowych gdzie buty stają się "bezwagowym" usztywniaczem układu. Taka jest zasadniczo idea Low Tech. Pozdro Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 2 minuty temu, Wujot napisał: No tak i dzięki takiemu rozwiązaniu nie można skorzystać z ultralekkich wiązań pinowych gdzie buty stają się "bezwagowym" usztywniaczem układu. Taka jest zasadniczo idea Low Tech. Pozdro Wiesiek Wiesiu, bez plyty na takim laczeniu buty nie moga stanowic usztywnienia. Natomias wiazania takie zapewne dalo by rade przymocowac do plyty, kosztem wagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 (edytowane) 8 minut temu, artix napisał: Wiesiu, bez plyty na takim laczeniu buty nie moga stanowic usztywnienia. Natomias wiazania takie zapewne dalo by rade przymocowac do plyty, kosztem wagi. Dlatego rozwiązanie Nobile o wiele bardziej mnie przekonuje. Ale ogólnie to traktuje to jako ciekawostkę pod bardzo specyficzne potrzeby. Dla "normalnego" narciarza sensu to nie ma. Pozdro Wiesiek Edytowane 2 Luty 2021 przez Wujot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artix Napisano 2 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 2 Luty 2021 2 minuty temu, Wujot napisał: Dlatego rozwiązanie Nobile o wiele bardziej mnie przekonuje. Pozdro Wiesiek Cos za cos 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyniczny Napisano 3 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 3 Luty 2021 16 godzin temu, Bumer napisał: Czy ktoś widział na Tour de France kolarza na składaku? Badań nie robiłem, ale sądzę, że znacznie mniej rowerzystów jeździ na rowerach na których poruszają się zawodowe grupy kolarskie czyli m.in. na TdF niż na składakach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 3 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 3 Luty 2021 21 minut temu, cyniczny napisał: Badań nie robiłem, ale sądzę, że znacznie mniej rowerzystów jeździ na rowerach na których poruszają się zawodowe grupy kolarskie czyli m.in. na TdF niż na składakach. Rower składa się z ramy, dwóch kół, widelca, siodełka i kierownicy. Podstawowa częścią jest rama. Jej odpowiedni kształt zapewnia wytrzymałość i sztywność, że nie wspomnę o wadze. To fizyka okresla optymalny ksztalt ramy. Od tego trzeba zacząć. A że są różne dziwolagi rowerowe typu komunijnego, czy też składaki, cóż, widocznie komuś to moze się podobać. Ileż to jest rzeczy wbrew zasadom fizyki i zdrowemu rozsądkowi. Weźmy na ten przykład buty szpilki, choćby. A te narty, a dlaczego składane są na pół? A moze składać je na czworo, a co, będą jeszcze łatwiejsze w transporcie! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lexi Napisano 3 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 3 Luty 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Bumer napisał: A moze składać je na czworo, a co, będą jeszcze łatwiejsze w transporcie! ..a czemu nie - jeśli tylko ktoś to kupi.... Wracając do owych nart .. zapewne zamysłem konstruktora takich nart było stworzenie nart łatwych do transportu - to jasne. Podobnie jak w wędkarstwie gdzie wędziska robi się teleskopowe czy składane/wieloczęściowe a przecież wiadomo ze każde łączenie pogarsza prace "kija" . Ludzie się na to decydują dla wygody w transporcie ....to oczywiste "oczywistości" ..wiec ciekawe o co walczysz 15 godzin temu, Bumer napisał: No to popraw sobie ten "szał" i weź coś. No to popraw sobie to "może" i zapewniam że cały czas cos biorę -tylko dlatego jestem taki "friendly".... 🙂 Edytowane 3 Luty 2021 przez Lexi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cyniczny Napisano 4 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2021 23 godziny temu, Bumer napisał: To fizyka okresla optymalny ksztalt ramy. Jeśli potrzebujesz roweru, którym będziesz pokonywał stosunkowo niewielkie dystanse i często przewoził go w różnych środkach lokomocji lub miał potrzebę wnoszenia go do różnych pomieszczeń np. biur z uwagi na brak bezpiecznego parkingu rowerowego, fizyka nieubłaganie wskaże Ci, że najbardziej optymalnym kształtem ramy może okazać się składak😋 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 4 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2021 Godzinę temu, cyniczny napisał: Jeśli potrzebujesz roweru, którym będziesz pokonywał stosunkowo niewielkie dystanse i często przewoził go w różnych środkach lokomocji lub miał potrzebę wnoszenia go do różnych pomieszczeń np. biur z uwagi na brak bezpiecznego parkingu rowerowego, fizyka nieubłaganie wskaże Ci, że najbardziej optymalnym kształtem ramy może okazać się składak😋 Raczej nie fizyka a jakieś względy praktyczne. Rower rowerem, ale temat dotyczy nart. Narta pracuje na całej długości. Narta powinna mieć odpowiednią krawędź i ślizg, bez uskoków i przerw. Oczywiście może składać się z kawałków i da się na tym ślizgać. Kto takie coś potrzebuje, proszę bardzo, zapraszam do zakupow. Ja nie jestem przeciwnikiem tego typu "wynalazków", zwracam tylko uwagę na błąd w założeniach konstrukcyjnych który jest w sprzeczności z zasadami fizyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wujot Napisano 4 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2021 1 godzinę temu, cyniczny napisał: Jeśli potrzebujesz roweru, którym będziesz pokonywał stosunkowo niewielkie dystanse i często przewoził go w różnych środkach lokomocji lub miał potrzebę wnoszenia go do różnych pomieszczeń np. biur z uwagi na brak bezpiecznego parkingu rowerowego, fizyka nieubłaganie wskaże Ci, że najbardziej optymalnym kształtem ramy może okazać się składak😋 Nie wiem czy znacie składany rower Strida. Dla mnie mistrzostwo. Warto popatrzeć na to rozwiązanie. https://www.roweryholenderskie.net/skladany-rower-strida-opinie-dowiedz-sie-wiecej/ Jeśli ktoś przemieszcza się komunikacją skojarzoną, czy nawet samochodem o dojechać musi "ostatni" kilometr czy wejść do windy, sklepu to trudno wyobrazić sobie coś lepszego. Najogólniej jednak przenoszenie analogii między nartami a rowerami wydaje mi się ryzykowne. Pozdro Wiesiek 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 4 Luty 2021 Zgłoszenie Share Napisano 4 Luty 2021 (edytowane) 5 godzin temu, Wujot napisał: Najogólniej jednak przenoszenie analogii między nartami a rowerami wydaje mi się ryzykowne. Pozdro Wiesiek Ależ oczywiście. Pisząc o składanych nartach jako o rozwiązaniu o błędnym założeniu z punktu widzenia mechaniki poparłem tezę błędem mechanicznym jakim jest tzw rower składany. Mogłem oczywiście dać przykład scyzoryka zamiast bagnetu czy noża, czy też jeszcze co innego. Dyskusja, jak zwykle oddaliła się od tematu i poszła swoimi drogami. Przywołano składane wędki, przywołano parkingi i upychanie jeździdełka w bagażnikach czy innych klitkach w których przyszło żyć niektórym. Ba, za argument dla składanej konstrukcji posłużył nawet złodziej, co to łasy może być na nasze dobra. To wszystko zgoda, mnie jednak chodzi tylko i wyłącznie o sprzeczność w założeniu konstrukcyjnym takich przedmiotów. Ta sprzeczność praktycznie skazuje te przedmioty na bycie jakimś uzupełnieniem tych pełnowartościowych i konstrukcyjnie poprawnych. Nie znaczy to że te łamańce do niczego się nie nadają! Nadają się, jak najbardziej. Weźmy na przykład składaną wędkę. Trudno chyba sobie wyobrazić wędkarza z 6 metrowym kijem podróżującym nad łowisko. Względy funkcjonalne wzięły tu górę nad względami fizycznymi. To samo dotyczy scyzoryka, parasolki, drabiny, jakiegoś taboretu czy jeszcze wielu innych rzeczy. A ten bidny rower? Nie ma doskonalszej konstrukcji jak tej składającej się niejako z dwóch trójkątów. Wie to każdy kto cokolwiek liznął mechaniki. To samo dotyczy składanej narty, to rozwiązanie gorsze niż narta w jednym kawałku. Edytowane 4 Luty 2021 przez Bumer 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.