Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

USTAWIENIE WIĄZAŃ


siw

Rekomendowane odpowiedzi

USTAWIENIE WIĄZAŃ

hej oto najprostszy sposób- bierzesz swoją wagę i dzielisz ja perzez 1.3 ( typowy przelicznik dla amatora- a patrząc na twoją "sylwetkę użytkownika"- to chyba dopiero zaczynasz ) powstały wynik dzielisz przez 10 i gotowe. Następnie śrubokrętem ustawiasz kręcąc śrubą na wiązaniach w lewo lub w prawo, aż do uzyskania podanej wartości na skali wiązania.

przykład waże 100 kg więc 100/1.3=76,9 potem 77/10=7.7 ustawiam więc na 7.7 na skali.

ps. niezapomnij ustawić również tylnych wiązań!!.

pozdrawiam i zyczę miłej jazdy.

pps. jeżeli nigdy niemiałeś nart na nogach to podziel wagę prze 1.45 , polecam również naukę wywracania sie ( zawsze kładziesz sie na bok- na biodro !!!! )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE WIĄZAŃ

bobic - spokojnie, autoryzowane serwisy i tak na mnie zarabiają... ;)))

turim - `sylwetke` zaraz sprostuję ;))

a powaznie chodziło o `akademicką` dyskusję jak to powinno być ..

i skąd sie biorą te `współczynniki`... i od czy oprócz wagi od czegoś jeszcze

konkretnego zależą.. oprócz subiektywnej oceny umiejętności...

pozdr

siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE WIĄZAŃ

Hej

No cóż ten przelicznik chyba wymyślił kiedys ktoś bardzo mądry skoro tą wiadomość tak pilnie strzegą serwisanci ;-) ( a przecie powinniśmy sobie pomagać nie?? )

Zresztą jak już ktoś troche jeździ to sam dobierze siłę wypięcia, ale dla amatora bazą wyjściową jest włąsnie to 1,3.

( Mam nadzieje że łaśi na pieniądze serwisanci mnie tu zaraz nieukamienują, ale z drugiej strony jak można brać 10 złotych za pokręcenie srubokrętem?? ups- chciałem napisać fachową regulację wiązań )

A tak prawdę mówiąc to z tymi serwisami bywa różnie- najczęściej bardzo kiepsko, przekonałem się kiedys o tym jak mi kiedyś po ostrzeniu w fachowym autyryzowanym serwisie ( z dużym napisem F......) zniknęły krawędzie- i nikt niewiedział gdzie są??- no ale to temat na odrębną dyskusje

pozdrawiam wszystkich- hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE WIĄZAŃ

Co do serwisów to macie rację panmowie, ale regulowanie wiązań NIE JEST taką prostą sprawą. Chba nikt z was nie pamięta (bo niechcę powiedzieć że nie wie) że tył wiązania cofa się podczas wpinania buta. Co za tym idzie sprężyna w wiązaniu nanpina się. Tak więc po naregulowaniu wiązania należy wpiąć buta i dostosować ostatecznie napięcie poprzez przesunięcie wiązania lub siłę wypięcia. Kiedy wiązanie jest dobrze wyregulowane bęziemy wiedzieć kiedy wskaźnik znajdzie się we właściwej pozycji. Pewnie zastanawiasz się gdie on jest. Otóż - JET TO INNY ELEMENT WIĄZANIA W ZALEŻNOŚCI OD FIRMY CZY MODELU. (np. w atomkach zeszłorocznych (race) śruba regulacji przesunięcia wiązania musi być równo z tylną ścianką wiązania).

Tak więc najlepiej znajdź sobie rzetelny serwis tam gdzie mieszkasz, a jeśli już musisz regulować "na miejscu" to lepiej idź do sklepu swojej marki (broń Boże nie do Górali).

PS. Współczynnik 1.3 należ traktować bardzo umownie. Napięcie zależy od wielu czynników: Typu wiązania, narty, skrętu, umiejętności, dynamiki, a nawet od temperatury.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE WIĄZAŃ

Hej

oki zgodzę się z tobą, czynników jest wiele, lecz zakładam że dobry narciarz wie jak co i w ogóle, a moja notka była skierowana dla początkujących narciarzy, a nie starych wyjadaczy.

Wobec tego pozastaję przy słuszności mojej tezy z dzieleniem wagi przez 1.3 - no chyba że wytłumaczysz adeptom narciarstwa jak regulowac siłę w prostszy i bardziej zrozumiały sposób (a przy okazji żeby ustawili wiazanie trafnie).

ps.

stale sprężynowe ( z których bez wątpienia są wykonane spręzyny w wiązaniach ) cechują się bardzo małą zmianą charakterystyki wraz ze zmianą temperatury, widoczne zmiany pojawiają sie dopiero w temperaturach niższych o ok 200 stopni od temperatury przemiany perlitycznej- dla wybranych gatunków stali wynosi ona od około 400- dla stali krzemowych do 723 stopni C dla stali krzemowo-manganowo- chromowych. ( niemylić przemiany perlitycznej w stalach spręzynowych z przeminą perlityczną w stopach żelazo- cementyt )

pozdrawiam i smaruje narty- chyba juz pora:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...