Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY


gorny7

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanko jak ustawić środek ciężkości narty.

przesiadłem się z nart 152 r 12.1 gdzie środek względem znaku z wiązaniami był o 5mm w stronę do czuba. Obecne maja 160 R 14.4 środek 25mm w stronę czubka. Mam odczucie mniejszej kontroli tych nart szczególnie tyły nie jest tak skrętny nie wiem czy to różnica w długości narty i promienu czy subiektywne odczucie . jak macie to ustawione szczególnie przy wiążaniach rentalowych ? Czy różnica 25mm do przodu może w znacząco wpływać na styl jazdy i skrętność całej narty przy krótkich skrętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY

Nie do konca rozumie post wiec nie wiem czy moja odpowiedz bedzie na pytanie. Generalnie oznacznie na bucie powinno zgadzac sie z oznaczeniem na narcie, w wiazaniach rentalowych nie ma problemu zeby to ustawic, bo i przod i tyl sa ruchome, przesuniecie o 25mm to juz dosyc sporo i moze wplynac znaczaco na wlasciwosci narty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY

Właśnie chodzi jak sporo czy to jest dużo? i czy może wpłynąć na mniejszą kontrolę tyłów nart w skrętach kótkich .

Poza tym chociaż punkty buta i narty są zgodne to po sprawdzeniu na podpórce środek ć. jest w przodzie. Oczywiście nie ma problemu w cofnieciu całego buta w tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY

Jarek ma racje. Oznaczenie powinno sie zgadzac. Poza tym przesuniecie w przod spowoduje wieksza utrare kontroli nad nartami niz przesuniecie w tyl - wtedy mozna jeszcze wypychac tyly nart i jakos skrecac, chociaz tez nie polecam, raczej mija sie to z celem

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY

Ja się może nie znam, ale przesunięcie wiązań w stosunku do punktu montażowego w przód spowoduje zwiększenie skretności nart i większą stabilność na zamknięciu skrętu. Przesunięcie wiązań do tyłu natomiast spowoduje zwiększenie ciągu nart i zmniejszenie skrętności. Zwróćcie uwagę na 2 rzeczy:

1. Wiązania w damskich nartach z racji sylwetki są z założenia przesunięte do przodu. Krótszy dziób - mniejszy promień faktyczny narty. Dłuższa piętka - większa stabilność przy dociążeniu tyłów.

2. Narta od dziobu do przodu wiązania to kierownica, od tyłu wiązania do piętki to pedał gazu. Taliowanie, sztywność i długość narty od dziobu do buta ma znaczenie dla jej skrętności, fragment pod butem i piętka ma tutaj znaczenie drugorzędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...