gorny7 Napisano 18 Luty 2006 Zgłoszenie Share Napisano 18 Luty 2006 witam mam pytanko jak ustawić środek ciężkości narty. przesiadłem się z nart 152 r 12.1 gdzie środek względem znaku z wiązaniami był o 5mm w stronę do czuba. Obecne maja 160 R 14.4 środek 25mm w stronę czubka. Mam odczucie mniejszej kontroli tych nart szczególnie tyły nie jest tak skrętny nie wiem czy to różnica w długości narty i promienu czy subiektywne odczucie . jak macie to ustawione szczególnie przy wiążaniach rentalowych ? Czy różnica 25mm do przodu może w znacząco wpływać na styl jazdy i skrętność całej narty przy krótkich skrętach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 20 Luty 2006 Zgłoszenie Share Napisano 20 Luty 2006 USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY Nie do konca rozumie post wiec nie wiem czy moja odpowiedz bedzie na pytanie. Generalnie oznacznie na bucie powinno zgadzac sie z oznaczeniem na narcie, w wiazaniach rentalowych nie ma problemu zeby to ustawic, bo i przod i tyl sa ruchome, przesuniecie o 25mm to juz dosyc sporo i moze wplynac znaczaco na wlasciwosci narty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorny7 Napisano 20 Luty 2006 Autor Zgłoszenie Share Napisano 20 Luty 2006 USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY Właśnie chodzi jak sporo czy to jest dużo? i czy może wpłynąć na mniejszą kontrolę tyłów nart w skrętach kótkich . Poza tym chociaż punkty buta i narty są zgodne to po sprawdzeniu na podpórce środek ć. jest w przodzie. Oczywiście nie ma problemu w cofnieciu całego buta w tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 20 Luty 2006 Zgłoszenie Share Napisano 20 Luty 2006 USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY srodek ciezkosci nie ma zadnego znaczenia !!!, wazne jest oznaczenie na narcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mcmartini Napisano 20 Luty 2006 Zgłoszenie Share Napisano 20 Luty 2006 USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY Jarek ma racje. Oznaczenie powinno sie zgadzac. Poza tym przesuniecie w przod spowoduje wieksza utrare kontroli nad nartami niz przesuniecie w tyl - wtedy mozna jeszcze wypychac tyly nart i jakos skrecac, chociaz tez nie polecam, raczej mija sie to z celem Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Japoński Napisano 21 Luty 2006 Zgłoszenie Share Napisano 21 Luty 2006 USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY Ja się może nie znam, ale przesunięcie wiązań w stosunku do punktu montażowego w przód spowoduje zwiększenie skretności nart i większą stabilność na zamknięciu skrętu. Przesunięcie wiązań do tyłu natomiast spowoduje zwiększenie ciągu nart i zmniejszenie skrętności. Zwróćcie uwagę na 2 rzeczy: 1. Wiązania w damskich nartach z racji sylwetki są z założenia przesunięte do przodu. Krótszy dziób - mniejszy promień faktyczny narty. Dłuższa piętka - większa stabilność przy dociążeniu tyłów. 2. Narta od dziobu do przodu wiązania to kierownica, od tyłu wiązania do piętki to pedał gazu. Taliowanie, sztywność i długość narty od dziobu do buta ma znaczenie dla jej skrętności, fragment pod butem i piętka ma tutaj znaczenie drugorzędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiekk Napisano 23 Luty 2006 Zgłoszenie Share Napisano 23 Luty 2006 USTAWIENIE ŚRODKA CIĘŻKOŚCI NARTY Jeżdżę na Fischach 160 cm slalomkach i mam przesunięte wiązania o 2,5 cm do przodu. Przy "normalnym" ustawieniu wogóle nie potrafię jeździć na tych nartach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi