Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

O technice carvingowej


Moby

Rekomendowane odpowiedzi

O technice carvingowej

Az tak zle to chyba nie jest-gorylkiem bym tego nie nazwal. Raczej Klammerschwung. Co nie zmienia faktu, ze po kolanach jedzie taki styl jazdy jak cholera. A potem sa komentarze, ze fun jest skrajnie wyczerpujacy i kontuzjogenny;)

Taki skret na maksymalnie zgietej wewnetrznej nodze (no moze nie do konca taki sam-ale podobny) mozna czasami zobaczy nawet w Pucharze Swiata na gigancie. Z tym, ze tam jest to efekt przeciazen-jak sie chce zmiescic w bramke i maksymalnie zawezic skret to czasami miesnie nie daja rady i pomaga podparcie uda o noge.

Uczynienie z takiego skretu stylu jazdy to moim zdaniem nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O technice carvingowej

ehh no wiec tak ...

ogolna wartosc merytoryczna tekstu jest ... kiepska ...

po pierwsze: rozstawiając nogi na czerokosc 70 cm musiałby miec ok 140-15 cm obwodu w klacie albo tejze kielkosci biodra ...

po drugie :

110st ?? przeciez on tak nie zjedzie nawet na dol ... to jest 20 st wiecej niz kąt prost ... pozycja jak by mu toaleta pod tylka uciekła, nie dosc ze nie estetyczne to nie wygodna i kontuzjogenne ...

po 3ecie :

dociąza sie przod narty, opierając goleń o jezyk buta .. wtedy ma sie lepszą kontrole nad kkrotką narta carvingową, poprostu jak "siądziesz na dupie" to ci narty uciekną ... wiec roznowaga przy szybkim skrecie z duzymi przeciazeniami bardszo szybko zmienia sie w przewage tyłu => gleba ...

po 4:

nie schylamy sie po snieg !!!!!!!!!! zeby dotknąc poproawnie sniegu nalezy wyciagnąc reke, dwie czy czym tam chcemy dotknąc w bok :P na wysokosci mniej wiecej barku < mowie o rekach, oczywiscie, bo dotykanie innymi czesciami ciała jest wynikiem ww. czynnosci, jak sie numie dotykac rączką to reszte sie samemu wymysli ... po 2-3 glebach .. ;P > asieganie łapami na wysokosc kolan, jest .. hmm ... niepoprawne :P

po nastepne :

dotykanie kolanem klaty .. czy jak to sie tam nazywa, to co jest widoczne an fotkach w tym artykule, jest praktyczne, oprocz wymienianego w ktoryms posice giganta przy carvingoaniu na baaardzo stromych stokach ... ale i to nie czesto, bo jakies takie nie bardzo .. wogole mozna zapomniec o takim czyms ...

po kolejne:

"Maglując dalej wnioski wypływające z powyższego ćwiczenia, sięganie obiema rękami w kierunku wewnętrznej strony skrętu powoduje, że nasz korpus i głowa są cały czas w osi nart" - cytat z artykułu ... bosh .. w osi nart .. nie wiem co autor miałna myśli, ale w carwingu głowa i korpus baaardzo wychylają sie do srodka skrętu ... wiec oddala sie od osi nart ... poprowadzonej pionowo przez narte, w miejscu gdize jest wiazanie ....

hmm jedna trada jest dobra ... jeżdzac funowo, nie warto miedzy skretami sie prostowac, tylko przechodzic w niskiej pozycji ze skretu w skret ... tak jest zwyczajnie szybciej ...

to co wyzej napisałem, jest chyab oczywiste dla wiekszosci osob ktore carvingują na nartach ...

mam tesh swiadomosc ze nie są to wszystkie błedy ktore były popełnioe w tym tekscie ...

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O technice carvingowej

Kurcze a nie lepiej samemu jezdzic tak jak sie czlowiekowi podoba?? Co prawda nie mam jakis super carvingow bo tylko R10.20, ale fajnie sie na tym zasuwa i prawde mowiac juz samo pochylenie i predkosc zakretu jest niesamowitym przezyciem po przesiadce z klasykow. Ludzie rzucaja sie na fun, ale niektorym wystarczy zwykly racecarv. Poza tym weelug mnie na carvingach fajnie mozna sie bawic probujac jezdzic na gornej, na dolnej narcie, z przeciazeniem na przod , natyl i z rownowaga. Kazdy znajdzie sobie wtedy cos co go bawi :) a cyhba zabawa jest najwazniejsza a nie zarzynanie sie w dochodzeniu do funcarvu. Nie mowie , ze fun jest bez sensu tylko ze nie ma co probowac nic na sile :) wspolczynnik zabawy najwazniejszy :)

michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O technice carvingowej

powiem więcej jak chcesz zacisnąć skręt to dociśnij troche mocniej wewnętrzną narte- wtedy zrobisz jeszcze ostrzejszy skręt o mniejszym promieniu, zresztą przy ekstremalnym carwingu ( body carwing ) to jedzie sie przede wzystkim na desce wewnetrznej.

pozdrawiam i czekam na śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O technice carvingowej

Nie czytalem, za duzo liter doprzeslabowania.

Nie mniej lubie Fun curving. Narty do tego sa takie ze same skrecaja.

Co prawda zlosiwcy dodaja ze nogi ale nich tami i tak bedzie.

No wiec skorao narty same skrecaja to mozna je smialo zostawic

na stoku niech sobie skrecaja, nie ma co im przeszkadzac.

Samaemu zas mozna zasiac przy barze i miec fun przez caly dzien.

Cheers, Kazio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O technice carvingowej

Odnosząc się do tekstu "wyjściowego" - nie chodzi o udo na klacie, ale o dupsko na górnej narcie :-) (parę razy rzucilo mnie tak kiedyś w skręcie na tył górnej i już myślałem żem sierota a ja poprostu nie wyłączyłem "walka" w bucie ;-) )Jeśli komuś sprawia to frajdę - proszę bardzo. Na tym polega fun - skończyla się "jedynie słuszna droga", ale autor tekstu popełnił JEDEN zasadniczy błąd: opublikował tekst mający służyć innym jako wskazówka jak jeździć fun, bo WYDAWAŁO mu się, że ma o tym pojęcie. I MIAŁ RACJĘ - WYDAWAŁO MU SIĘ. FUJ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O technice carvingowej

PS Jeżdząc w ten sposób jest się żywą torpedą - bo żeby zmienić swoją trajektorię (inaczej tego nie nazwę) gość musiałby pomimo sporego przeciążenia wyjść w górę, przejść na przód i dopiero miałby szansę zacieśnić bądź odpuścić skręt - czytaj zatrzymać się. Na szczęście może jeszcze położyć się do końca, sunąć i tylko podciąć Bogu ducha winnego narciarza, który miałby pecha znaleźć się w pobliżu.

Tylko błagam, nie mówcie, że namawiam do skrętów NW, bo nie o tym mówię. Jeżdżąc fun i mając środek ciężkości nad stopą też ma się pełną kontrolę w każdym momencie nad nartą - w przeciwieństwie do omawianego przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...