eqiupe Napisano 26 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 26 Styczeń 2005 jakie znacie metody przyspieszania chętnie dowiedział bym sie czegoś ciekawego na ten temat? jedną z metod stosowaną podobno przez Alberto Tombę było inicjowanie skrętu bardziej na wewnętrznej narci ktora ma do pokonaia krótszą drogę a więc jedzie wolniej i następnie dociąrzeni zewnętrznej szybszej narty. serdecznie pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozlow Napisano 29 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 29 Styczeń 2005 metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy) jakmasz mocne nogi,chodzi mi o bardzo mocne to mozesz jezdzic na tyłach nart takze w skrecie(na krawedziach)!!!tylko postaraj sie zebys nie wpadłw trawers,żart nie znam osob ktorA zrobiła by taki skret wiecej niz 4 razy pod rząd(oczywiscie przy duzych prędkośćiach!:)jeeli chcesz jezdzic szybko musisz na uczyc sie "czuc snieg"!!!chodzi mi o to zeby pracowac całym ciałem nie tylko samymyi nogami,jak podjezdzacsz pod małe wzniesienie to staraj sie być jak najnizej(na szczycie w zniesienia) tak jak bys sie miał zkurczyc tz.nogi do klatki itp., natomiast jak juz zjezdzasz to w staraj prostowac nogi a na samym dole w momencie kiedy zjezdzasz z wzniesienia na odcinek"prosty" zrob przysiad i docisnij nogi jak najmocniej do podłoze przy tej ostatniej czynnosci nie zpomnij o pozycji zjazdowej, starałem sie wytłumaczyc to jak najłatwiej,ale nie wiem czy mi wyszło. Najważniejsze to umieć "wyczuć śnieg". pozdrawiam wszystkich racerów i nie tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xnoowee Napisano 30 Styczeń 2005 Zgłoszenie Share Napisano 30 Styczeń 2005 metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy) Equipe naucz się kompensacji czyli kompensowania przeciążeń występujących w fazach skrętu. Można to porównać to jazdy po muldach tylko ze po równym stoku. Skręt kompnesacyjny wygląda następująco: kończąc poprzedni skręt w pozycji zrównoważonej należy uginać płynnie kolana, biodra (tak jakbyś łykał muldę na nogi) następnie zmienić krawędzie i dojeżdżając linią nart do linii spadku sotku wyprostować się (kolana, boidra) do pozycji zrównoważonej. Ostrzegam, nogi ze stali trzeba mieć a kolana strasznie dotsają po dupie jeśli robisz to często czyli jeśli jeździsz na slalomkach. Bo na gigantowej narcie oczywiście rzadziej i wolniej, bo proporcjonalnie do dłuższego skrętu. Good luck ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drzymer Napisano 7 Luty 2005 Zgłoszenie Share Napisano 7 Luty 2005 metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy) czesc! np. w gigancie zawodnicy stosuja rotacje reka zewnetrzna, tzn. tak jakby ciagna nia skret.. przyjrzyj sie w PŚ pozdr drzymer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wm Napisano 18 Luty 2005 Zgłoszenie Share Napisano 18 Luty 2005 metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy) To zasada zachowania pedu - mowiaca, ze masa * predkosc = const. Jesli jadac skretem cietym (po łuku) przeniesiesz srodek ciezkosci w kierunku gornej narty, to dostaniesz `kopa`. Twoja masa sie nie zmienia - musi sie zwiekszyc predkosc (gorna narta musi pojechac szybciej niz dotad - +/- z predkoscia z jaka dotad jechala dolna). Im ciaśniejszy skręt tym ten efekt bedzie bardziej odczuwalny. Pamietaj tylko, ze liczy sie polozenie srodka ciezkosci, czyli raczej jak bardzo jestes pochylony do srodka skretu, a nie to, co potocznie rozumie sie pod obciazeniem dolnej/gornej narty. Tyle fizyka. Nie mam pojecia czy zawodnicy te metode stosuja. Pozdrawiam, Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalpolin Napisano 11 Marzec 2006 Zgłoszenie Share Napisano 11 Marzec 2006 metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy) stań na górnej narcie to glebę masz jak w banku sprawdzonym sposobem jest po prostu jazda na tyłach, stąd tak pięknie slalomowe narty potrawią wylecieć do przodu w powietrze możesz po prostu poćwiczyć pozycję zjazdową w GS szybciej jeździ się na krawędzi i bliżej tyczki można byc jeszcze dość ciężkim tyle nie ma w tym zbyt wielkiej filozofii jak dla mnie, trzeba być po prostu objeźdzonym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luke436 Napisano 22 Październik 2006 Zgłoszenie Share Napisano 22 Październik 2006 metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy) Ja robię tak, jak Alberto Tomba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi