Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)


eqiupe

Rekomendowane odpowiedzi

jakie znacie metody przyspieszania chętnie dowiedział bym sie czegoś ciekawego na ten temat?

jedną z metod stosowaną podobno przez Alberto Tombę było inicjowanie skrętu bardziej na wewnętrznej narci ktora ma do pokonaia krótszą drogę a więc jedzie wolniej i następnie dociąrzeni zewnętrznej szybszej narty.

serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

jakmasz mocne nogi,chodzi mi o bardzo mocne to mozesz jezdzic na tyłach nart takze w skrecie(na krawedziach)!!!tylko postaraj sie zebys nie wpadłw trawers,żart nie znam osob ktorA zrobiła by taki skret wiecej niz 4 razy pod rząd(oczywiscie przy duzych prędkośćiach!:)jeeli chcesz jezdzic szybko musisz na uczyc sie "czuc snieg"!!!chodzi mi o to zeby pracowac całym ciałem nie tylko samymyi nogami,jak podjezdzacsz pod małe wzniesienie to staraj sie być jak najnizej(na szczycie w zniesienia) tak jak bys sie miał zkurczyc tz.nogi do klatki itp., natomiast jak juz zjezdzasz to w staraj prostowac nogi a na samym dole w momencie kiedy zjezdzasz z wzniesienia na odcinek"prosty" zrob przysiad i docisnij nogi jak najmocniej do podłoze przy tej ostatniej czynnosci nie zpomnij o pozycji zjazdowej, starałem sie wytłumaczyc to jak najłatwiej,ale nie wiem czy mi wyszło. Najważniejsze to umieć "wyczuć śnieg". pozdrawiam wszystkich racerów i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

Equipe naucz się kompensacji czyli kompensowania przeciążeń występujących w fazach skrętu. Można to porównać to jazdy po muldach tylko ze po równym stoku. Skręt kompnesacyjny wygląda następująco: kończąc poprzedni skręt w pozycji zrównoważonej należy uginać płynnie kolana, biodra (tak jakbyś łykał muldę na nogi) następnie zmienić krawędzie i dojeżdżając linią nart do linii spadku sotku wyprostować się (kolana, boidra) do pozycji zrównoważonej.

Ostrzegam, nogi ze stali trzeba mieć a kolana strasznie dotsają po dupie jeśli robisz to często czyli jeśli jeździsz na slalomkach. Bo na gigantowej narcie oczywiście rzadziej i wolniej, bo proporcjonalnie do dłuższego skrętu.

Good luck !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

To zasada zachowania pedu - mowiaca, ze masa * predkosc = const. Jesli jadac skretem cietym (po łuku) przeniesiesz srodek ciezkosci w kierunku gornej narty, to dostaniesz `kopa`. Twoja masa sie nie zmienia - musi sie zwiekszyc predkosc (gorna narta musi pojechac szybciej niz dotad - +/- z predkoscia z jaka dotad jechala dolna).

Im ciaśniejszy skręt tym ten efekt bedzie bardziej odczuwalny.

Pamietaj tylko, ze liczy sie polozenie srodka ciezkosci, czyli raczej jak bardzo jestes pochylony do srodka skretu, a nie to, co potocznie rozumie sie pod obciazeniem dolnej/gornej narty.

Tyle fizyka. Nie mam pojecia czy zawodnicy te metode stosuja.

Pozdrawiam,

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

metody skręcania z przyspieszeniem (zawodnicy)

stań na górnej narcie to glebę masz jak w banku

sprawdzonym sposobem jest po prostu jazda na tyłach, stąd tak pięknie slalomowe narty potrawią wylecieć do przodu w powietrze

możesz po prostu poćwiczyć pozycję zjazdową w GS

szybciej jeździ się na krawędzi i bliżej tyczki

można byc jeszcze dość ciężkim

tyle nie ma w tym zbyt wielkiej filozofii jak dla mnie, trzeba być po prostu objeźdzonym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...