Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Sahara


hupon

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wie ktoś o planowanych inwestycjach na Saharze ?, (mieszkańcy Bielska Białej wiedzą o co chodzi). Jakoś dziwnie w okolicach wszelkich wyborów pojawiają się w lokalnej prasie "informacje" o tym, jak to wspaniale będzie zagospodarowana Szyndzielnia i Dębowiec. Niewtajemniczonych informuję, że Sahara, to z grubsza stok podobny do Bieńkuli, ale bardzo zaniedbany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sahara

Hmmm...

Projekty są i to wielkie! Ale jak zwykle na tym się kończy. A co w tych projektach...gdyby zrealizowano... to w Bielsku-Białej byłby raj narciarski. Krzesło na Saharze, gondola łącząca Szyndzielnię z Klimczokiem, trasa zjazdowa (Sahara) przedłużona do dolnej stacji gondoli. Wszystko naśnieżane!

... i komu to by przeszkadzało?

Do poczytania:

------------------------------------------------------------------

Tadeusz Januchta, naczelnik wydziału ochrony środowiska Urzędu Miasta w Bielsku, tłumaczy, że do włączenia Szyndzielni do sieci Natura 2000 doszło przypadkowo. W zeszłym roku Ministerstwo Środowiska hurtem wpisało na listę Beskid Śląski wraz z Szyndzielnią.

W związku z tym bielscy urzędnicy rozpoczęli intensywne starania o korektę tej decyzji i osiągnęli swój cel - w połowie sierpnia minister środowiska wyłączył z sieci Natura 2000 fragment Szyndzielni i Dębowca.

Korekta, o którą starali się urzędnicy, jest istotna dla Miasta w kontekście starań, jakie zostały podjęte w celu przywrócenia Szyndzielni dla użytkowania narciarskiego (teren był użytkowany przez narciarzy w latach 80., szczególnie stok Sahara). Miasto chce stworzyć nowe trasy i zbudować wyciągi. Stare trasy zarosły samosiejkami - wydawało się, że zostały oddane przyrodzie, niestety, prawdopodobnie w najbliższych latach po tym terenie znów będą szusować narciarze.

Jak podała "Gazeta Wyborcza", działania promujące turystyczno-narciarskie zagospodarowanie stoków Bielska-Białej idą w parze z wielką inwestycją, jaką wspólnie podejmują powiat bielski, cieszyński i żywiecki, które składają wniosek do Unii Europejskiej o 41 mln euro na modernizację, budowę i rozbudowę zaplecza turystycznego w tym regionie.

Wspólny projekt samorządów docelowo zamierza połączyć beskidzkie stoki w granicach m.in. Bielska, Szczyrku, Jaworza, Wilkowic, Brennej, Wisły, Milówki, Ujsoł i Jeleśni, powstać ma również kolejka gondolowa z Szyndzielni na Klimczok oraz kolejki krzesełkowe Szczyrk - Solisko - Kotarz oraz Dębowiec - Szyndzielnia - Klimczok. Oczywiście nie obejdzie się bez rozbudowy infrastruktury na dole - powstanie sieć parkingów, poszerzona zostanie baza gastronomiczna, zbudowany zostanie autokemping i basen w Jaworzu, hala sportowo-widowiskowa w Ustroniu i Wiśle oraz zostaną zmodernizowane amfiteatry w Wiśle, Istebnej i Żywcu.

Jak zapowiadają pomysłodawcy, jeżeli projekt otrzyma dofinansowanie, budowa rozpocznie się w 2009 roku, zakończenie wstępnie przewidziano na 2013 rok.

----------------------------------------------------------------

W grudniu 2004 roku informowaliśmy o planach miejskiej spółki ZIAD, która przygotowała plan sportowo-rekreacyjnego zagospodarowania stoków Dębowca, Szyndzielni, a nawet Klimczoka.

Ma tam powstać stacja narciarsko-turystyczna, składająca się z dwóch elementów. Pierwszy to szeroki i długi stok narciarski zaczynający się u stóp schroniska na Dębowcu, a kończący się na ulicy Karbowej. Drugim elementem stacji ma być przywrócona do życia Sahara (modny w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku stok na zboczu Szyndzielni). Oba stoki z nowoczesnymi wyciągami mają być oświetlone i sztucznie dośnieżane. W perspektywie jest jeszcze trzeci element stacji narciarskiej Bielsko-Biała. Są nim dwie trasy narciarskie, wiodące od schroniska na Klimczoku aż do Bystrej. Ten plan jest jednak najbardziej odległy i ZIAD myśli o jego realizacji dopiero wówczas, gdy gotowe będą dwie pierwsze część nowej stacji narciarskiej. Pod koniec ubiegłego roku przed tym projektem stały trzy główne przeszkody – brak planu zagospodarowania tej części miasta, w oparciu o który można by budować stację narciarską, nieuregulowane sprawy własnościowe tego terenu oraz brak gotówki na inwestycję. W obecnej chwili trwają negocjacje z prywatnym właścicielem działki pod Dębowcem, którą spółka musi dysponować, aby móc zrealizować swój plan. Jeśli wszystko odbędzie się zgodnie z planem już przyszłej zimy będą widoczne ślady narciarskiego ożywienia w rejonie Szyndzielni i Dębowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...