Narty - skionline.pl
Jump to content
Sign in to follow this  
JC

Kasprowy - jak Wam się podoba ...

Recommended Posts

Tam akurat to by Cię wygonili z wagonu(to byś dopiero był w szoku):eek: , ale problem na stacja pośrednich niezorientowani to maja właśnie w Alpach rano szczegolnie, jak wysiądą za wcześnie na pośredniej stacji, a potem niema gdzie wsiąśc bo wagony z dołu jadą pełne:eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fogo Fago;)

jak sobie sfilmujesz kolejkę i potem puścisz na szybkim podglądzie to przepustowość bardzo się zwiększy:)

a tak poważnie ,znajdź w dany technicznych minimalny czas przejazdu jednego odcinka,podziel przez 60 min.,pomnóż przez ilość osób we wagonie już wiadomo ile max na godzinę ludzisków się "wdrapie" na kasprusia

Ty nie bądź taki FIGO FAGO

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorrki kpt

nie chciałem Cię zmuszać do matematyki której osobiście nie cierpiałem;)

a nie znam w/w danych technicznych

P.S. :

przez Ciebie musiałem sobie zmienić hasło:D

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok FIGO FAGO;) akurat jestem w dobrym nastroju bo w trojmieście od rana padał śnieg. to dobry prognostyk na zimę:)

P.s. .. a jak będę w zakopcu to sobie policzę te wogoniki, jak nie znajdę odp. w sprawie kolejki na tym forum. Może się jakiś specu z zakopca znajdzie ...??:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Robalek

Hej Kapitanie

Tych drugich to zdecydowana większość.

Edited by Robalek

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wam powiem , ze mnie przepustowosc 360osob\h wcale nie martwi.Niestety wiekszosc narciarzy na Kasprowym to ''turysci'' i scianka na Gasienicowej szybko robi sie nie przejezdna.Wiele z tych osob nie powinno sie tam nigdy znalezc.Ale to dotyczy wiekszosci czarnych tras w naszym pieknym kraju.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie z przedmowca (a wlasciwie 'przedpiszacym'). Czarne trasy dzialaja na niektorych tak jak race'owe narty w sklepach (fajnie je miec bo sa drogie i maja ladna grafike). Fajnie jest sie tez w takim miejscu jak Kasprowy pokazac a potem chwalic sie ze 'czarna' to dla mnie pryszcz bo przeciez bylem na Kasprowym. O stylu w jakims ktos zjezdza nie wspominajac:eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten niby spec z Zakopca to od czego ???

Od nart, i kolejek na Kasprusia czy od dutków i oszczypków.

Tych drugich to zdecydowana większość.

pzdr

Witam. chodziło mi o speca, który najlepiej pracuję w PKL i napisze mi , żę jakby nie ograniczenia 360osób na godzine (spowodowane czynnikami ekologicznymi) to kolejką na Kasprowy po remoncie może przewieść np. 720osób na godz. od co POzdrawiam PAweł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepustowość to faktycznie porażka ale to jest w końcu sprawka tpn. A tak wogóle w tym roku jade do zakopanego i nie mam zamiaru stać 1h (rano) w kolejce do wagonika na kasprowy , narty na plecy buty do plecaka i w góre, za 40 minut na górze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszyscy wiemy ze wiecej sie nie dalo. W weekendy i swieta to raczej nadal bedzie masakra, ale w dni robocze to moze byc luzik. W koncu na Podhalu jest coraz wiecej gorek rodzinnych a Kasprowy nie jest dla wszystkich. Mysle ze przez rok, dwa to moze byc masakra bo ludzie z ciekawosci beda chcieli sie przejechac. Dodatkowo na Kasprowym zawsze jest masa turystow bez nart. Ja mysle ze nie trzeba marudzic i cieszyc sie ze przynajmniej to jakos wyglada. Mysle tez ze nowe wagoniki zabieraja troche wiecej ludzi niz 60 osob wiec 400 sie da w godzine przewiez :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:confused: Mysle tez ze nowe wagoniki zabieraja troche wiecej ludzi niz 60 osob wiec 400 sie da w godzine przewiez:rolleyes:

a ty myślisz,że to powojenny tramwaj i na stopniach będą ludzie jeździć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mysle tez ze nowe wagoniki zabieraja troche wiecej ludzi niz 60 osob wiec 400 sie da w godzine przewiez

Czy Ty myślisz ,że to powojenny tramwaj i ludzie na stopniach i zderzakach będą jeździć:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mysle tez ze nowe wagoniki zabieraja troche wiecej ludzi niz 60 osob wiec 400 sie da w godzine przewiez

Czy Ty myślisz,że to powojenny tramwaj i ludzie będą na stopniach i zderzakach jeździć?:eek: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasprowy ;)

władze TPN-u uważaj, że narciarze niszczą przyrodę jeżdżąc na nartach! Hmmm , że kosówka się przesunęła i juz sie nie rozrasta! Moje pytanie brzmi! Jak pod metrową pokrywą śnieżną kosówka może odczuwać nacisk narciarzy? skoro bardziej odczuwa zalegający na niej śnieg ? :P Pisałam teraz pracę o terenach Kasprowego Wierchu objętego projektem "Natura2000" Więc zbadałam dokładnie każdą sferę Kasprowego! Dochodzę do wniosku, ze to bardziej turystyka piesza niszczy Tatrzańską przyrodę! Wystarczy wyjść na Kasprowy latem i zobaczyć jak straszliwe rozdeptane są szlaki w kierunku Kondratowej oraz Beskidu! To co się dzieje jest po prostu karygodne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a teraz do przepustowości co roku o godzinie 11:00(kolejka po prostu nie na moje nerwy) ewakuowałam sie z Goryczkowej na Gąsienicową by pojeździć, a wracałam ok godziny 14:00! :) Ludzie już na obiad idą, a to warunki nie odpowiadają bo już są "mudly", albo śnieg nie ubity etc... :P! Trzeba wziąć każdy aspekt pod uwagę. Lawinowość, turystykę pieszą ( bo to piesi zabierają narciarzom miejsca w kolejce linowej , zamiast wyjść na górę!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż wystarczy się przyjrzeć tym, którzy wyjeżdżają tylko po to by wypić coś i zjeść ewentualnie popatrzeć na góry, ale to już na drugim planie! Kobiety w szpilkach, trzęsą się jak galarety, bo myślą, że skoro w marcu w Zakopanym nie ma śniegu i jest stosunkowo ciepło to na górze też tak jest!) Osobiście wprowadziłabym podwyżki dla tzw :"kapeluchów" bo faktycznie przez nich narciarze mają problemy z dostaniem się na górę :P No chyba że są ludzie tak ambitni jak ja i zawsze wyjeżdżają 1 kolejką :P no czasami Zwiększyć przepustowości na Goryczkowej też nie można bo będzie za tłoczno na stoku! Tak więc trzeba sie dalej "męczyć" Bądź stworzyć większą ilość skicentrów takich jak Velka Raca! Bo Polska nie wątpliwie ma dobre tereny, tylko trzeba zainwestować i odciążyć Kasprowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak to się robi w Austrii:

http://www.krippenstein.com/bautagebuch/

:confused: :confused:

a tak przy okazji to oczywiście polecam odwiedzenie ośrodka (chociaż na 1 dzień) bo zasługuje jak najbardziej nie tylko ze względu na swoje oczywiste walory (freeride) ale bajeczne widoki jak również 11 km zjazd przy różnicy wzniesień 1,5 km

a jeszcze niedawno na Pilsko trza było sie bujać 5-ma wyciągami (i troche pieszo) :eek: :eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem kilka razy na Kasprowym, lecz w zeszłym roku udało mi się wyjechać nie stojąc w kolejce, ale kosztem tego, że wstałem o 5 rano i wartowałem już o 6 w kuźnicach. Mam nadzieje, że to się kiedyś zmieni, bo kasprowy jest super...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pheh czytam te komentarze i mam wrażenie, że niektórzy piszą tylko żeby pisać.... Kolejki na Kasprowy nie sposób porównywać do kolejek w alpach!

Nie ma typowej trasy zjazdowej z Kasprowego do Kuźnic - są jedynie nartostrady, które i tak nie mogłyby przyjąć dużej przepustowości. Na Kasprowym funkcjonuja wlasciwie tylko 2 trasy - przy krzesłach - w tym jedno z mała przepustowością. Nie sztuką jest wywieść narciarzy na szczyt i zostawić ich tam stojących w kolejce do krzesełek. Zwiększenie 2-krotne przepustowości i tak spowoduje, że w weekendy i pewnie też w okresie ferii wyjazd na szczyt nie będzie miał większego sensu. Dotychczas, aby dostać się na Kasprowy trzebabylo sie nieco wysilić, ale dzięki temu przynajmniej rano dało się pojeździć, teraz może się okazać, że na trasie pojawi się znacznie większa ilość niedoświadczonych narciarzy, którzy będą blokować trasy, a dodatkowo zwiększać kolejki. Uważam że, podwojenie przepustowości było już zupełnym maksimum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

na kasprowym nigdy nie bedzie tloku bo wagoniki maja przepustowosc 360 osob na godzine, a juz krzeselko na gasienicowej 2400/h a pamietajace gierka krzeselko na goryczkowej chyba 1400/h - z tego co zauwazylem kolejke na kasprowy zmodernizowali:D dla konikow i dla mlodych ludzi zeby im uswiadomic, jak kiedys rodzice za pralka czy za lodowka w kolejkach stali:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

acha jeszcze dodam ze bilety mozna wczesniej sobie zarezerwowac na ten szczyt techniki na kasprowy , zeby nie placic konikom czy wstawac o 4 nad ranem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...