Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Szczyrk


SB

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Stusi napisał:

Tylko, że Szczyrk zarabia na narciarzach i transport z którym są takie problemy powinien być priorytetem. A skoro taki problem z kasą to niech się jakoś dogadają z ON, nie musi przecież być to za darmo. Ja tam mogę dopłacić parę zł do i tak już drogiego karnetu, ale w zamian mieć pewność że dojadę pod wyciągi. 

No to jak będziesz kiedyś tam zarządzał, może tak się zdarzyć, życzę ci tego, rozwiążesz wszystkie problemy. A tak swoją drogą, dziś jest dzień tolerancji. Czemu od razu władze Szczyrku i ON krytykować. Tam też pracują ludzie myślący. Oni mają prawo do podejmowania decyzji, ba, oni zostali wybrani i ustanowieni do tego!!! Widocznie jakieś względy  uniemożliwiły pozostawienie bezpłatnej komunikacji. Może skończyło się dofinansowanie lub finansowanie z jakiegoś programu, może  radni ustalili budżet  obejmujący inne, ważniejsze ich zdaniem cele, a może po prostu z uwagi na nowe uregulowania dotyczące wpływów z podatków spowodują zmniejszenie subwencji. Jest wiele różnych aspektów tej sprawy których my nie znamy. Miejmy nadzieję że gospodarze miasta i ON podejmą jakieś skuteczne działania poprawiające fatalną komunikację do ON. Ciekawe jak będzie w Krynicy? Tam też była darmowa komunikacja  a Słotwiny Arena miała swoje darmowe busy  dla narciarzy ( nie dla każdego, bo były pewne warunki aby skorzystać z tego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda by było, gdyby skibusy w Szczyrku zniknęły. Mam nadzieję, że temat jeszcze będzie dyskutowany. Nie jestem do końca przekonany kto powinien ponosić koszty takich połączeń. Może jednak to ON, a nie miasto powinny je finansować, wliczając to w cenę karnetu? Mam nadzieję, że jednak znajdą sensowne rozwiązanie. Skibus to podstawowe narzędzie w każdym liczącym się ON, a dla Szczyrku choć minimalna szansa, że ludzie pozostawią samochody w pensjonatach. Inna sprawa, że jak jest korek, to autobus też w nim stoi. W przypadku Szczyrku ciężko to jakoś sensownie rozwiązać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bumer napisał:

No to jak będziesz kiedyś tam zarządzał, może tak się zdarzyć, życzę ci tego, rozwiążesz wszystkie problemy. A tak swoją drogą, dziś jest dzień tolerancji. Czemu od razu władze Szczyrku i ON krytykować. Tam też pracują ludzie myślący. Oni mają prawo do podejmowania decyzji, ba, oni zostali wybrani i ustanowieni do tego!!! Widocznie jakieś względy  uniemożliwiły pozostawienie bezpłatnej komunikacji. Może skończyło się dofinansowanie lub finansowanie z jakiegoś programu, może  radni ustalili budżet  obejmujący inne, ważniejsze ich zdaniem cele, a może po prostu z uwagi na nowe uregulowania dotyczące wpływów z podatków spowodują zmniejszenie subwencji. Jest wiele różnych aspektów tej sprawy których my nie znamy. Miejmy nadzieję że gospodarze miasta i ON podejmą jakieś skuteczne działania poprawiające fatalną komunikację do ON. Ciekawe jak będzie w Krynicy? Tam też była darmowa komunikacja  a Słotwiny Arena miała swoje darmowe busy  dla narciarzy ( nie dla każdego, bo były pewne warunki aby skorzystać z tego).

Oczywiście, że władze miasta mają prawo do podejmowania decyzji, tak samo jak my mamy prawo do wyrażenia opinii na ich temat. Moim zdaniem to strzał w stopę i tyle. Korki będą jeszcze większe, bo ludzie będą zmuszeni wsiąść w samochody. O tym planowanym centrum przesiadkowym to już nawet nie wspomnę. Bo tak jak przedmówcy wspominali, niby w co się mają ludzie przesiadać? Więc chyba nici z tych planów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stusi napisał:

niby w co się mają ludzie przesiadać?

Na razie  miasto wycofało się z dotowania skibusów (chodzi o dodatkowe 200tys, bo 600tys  i tak im już idzie na  finansowanie komunikacji).

Sądzę, że próbowali zakulisowo przerzucić to na ośrodki.  Negocjacje słabo szły, więc burmistrz  puścił temat w eter.

Teraz piłka jest po stronie ON - czy wyłożą te dwie stówki. Zapewne problem tkwi w tym,  jak się mają podzielić, a nie czy likwidować skibusy.

 

Edytowane przez Greg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Stusi napisał:

Oczywiście, że władze miasta mają prawo do podejmowania decyzji, tak samo jak my mamy prawo do wyrażenia opinii na ich temat. Moim zdaniem to strzał w stopę i tyle. Korki będą jeszcze większe, bo ludzie będą zmuszeni wsiąść w samochody. O tym planowanym centrum przesiadkowym to już nawet nie wspomnę. Bo tak jak przedmówcy wspominali, niby w co się mają ludzie przesiadać? Więc chyba nici z tych planów. 

To zwykłe negocjacje o kasę. Komfort narciarzy ma tu tylko tyle do tego, że stanowi kartę przetargową.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skibusy w większości powinny być finansowane przez ośrodki narciarskie, bo to ich klienci powodują korki. Miasto oczywiście powinno coś dorzucić, ale powinien być to tylko niewielki dodatek. Zarówno SON/TMR jak i COS nie są biedne i gdyby im rzeczywiście zależało, to zorganizowaliby sensowny transport po mieście (choćby i za okazaniem karnetu narciarskiego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, leitner napisał:

Skibusy w większości powinny być finansowane przez ośrodki narciarskie, bo to ich klienci powodują korki. Miasto oczywiście powinno coś dorzucić, ale powinien być to tylko niewielki dodatek. Zarówno SON/TMR jak i COS nie są biedne i gdyby im rzeczywiście zależało, to zorganizowaliby sensowny transport po mieście (choćby i za okazaniem karnetu narciarskiego).

Z drugiej strony miasto zarabia (turyści, opłaty, podatki) dzięki stacjom. Nie ma tu prostej odpowiedzi. Szczyrk bez SMR-u umierał, jakkolwiek nie oceniać rozwoju stacji, bo przypominam - trasy to oni raczej pozamykali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Narciarz ze Śląska napisał:

Z drugiej strony miasto zarabia (turyści, opłaty, podatki) dzięki stacjom. Nie ma tu prostej odpowiedzi. Szczyrk bez SMR-u umierał, jakkolwiek nie oceniać rozwoju stacji, bo przypominam - trasy to oni raczej pozamykali.

Sytuacja się zmieniła, odkąd SMR z COS-em poszli do sądu i nie chcą płacić podatku od kolei linowych, który był sporym zastrzykiem pieniędzy dla miasta. Dodatkowo miastu grozi zwrot poprzednich pieniędzy. Warto też pamiętać, że przychody od turystów były mniejsze przez niższe zainteresowanie, a dodatkowo obniżono PIT i CIT, które to trafiały do samorządu. Poza tym to ośrodki są głównymi generatorami ruchu i głównymi beneficjentami takiego napływu turystów.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, leitner napisał:

Skibusy w większości powinny być finansowane przez ośrodki narciarskie, bo to ich klienci powodują korki. Miasto oczywiście powinno coś dorzucić, ale powinien być to tylko niewielki dodatek. Zarówno SON/TMR jak i COS nie są biedne i gdyby im rzeczywiście zależało, to zorganizowaliby sensowny transport po mieście (choćby i za okazaniem karnetu narciarskiego).

pelna zgoda. Dodam jeszcze tylko ze to nam narciarzom wydaje sie ze caly szczyrk kreci sie wokol osrodkow narciarskich, a sprawa z perspektywy radnych wyglada zupelnie inaczej. Pieniedzy jest zawsze o wiele mniej niz celow ktore wymagaja finansowania. Najczesciej one sa bardzo przyziemne, remonty drog, nowa nawierzchnia, nowy mostek lub przebudowa, remonty szkol itp itd. Jesli macie znajomych radnych poproscie o krotki wyklad, jak to wyglada od podszewki, wtedy latwiej zrozumiec ze skibusy to jednak malo wazny temat, z perspektywy budzetu. Co wiecej, czasem pojawia sie narracja o tym ze ON ciagnie turystyke w szczyrku a to tez nie do konca prawda. Bo ile tej zimy jest? raptem 2-3miesiace. Przez pozostala czesc roku turysci tez przyjezdzaja, korki tez sa, kawiarnie i noclegownie zarabiaja na gosciach. 

Czy osrodki narciarskie stac na dofinansowanie skibusow? oczywiscie ze tak, ale latwiej jest naglosnic sprawe medialnie i stworzyc wrazenie ze taki cel budzetowy jest najwazniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, leitner napisał:

Sytuacja się zmieniła, odkąd SMR z COS-em poszli do sądu i nie chcą płacić podatku od kolei linowych, który był sporym zastrzykiem pieniędzy dla miasta. Dodatkowo miastu grozi zwrot poprzednich pieniędzy. Warto też pamiętać, że przychody od turystów były mniejsze przez niższe zainteresowanie, a dodatkowo obniżono PIT i CIT, które to trafiały do samorządu. Poza tym to ośrodki są głównymi generatorami ruchu i głównymi beneficjentami takiego napływu turystów.

Ciekawe. O tym sądzie nie wiedziałem. Jakość usług też spadła: 1/3 otwartych tras!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...