Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Techniki jazdy oraz nasze filmiki


Boogie

Rekomendowane odpowiedzi

Spokojnie to wszystko było zamierzone i wymierzone ;))

Zamierzony był sniegopusz. Plaga lat 80-90.

Upadek był nie zamierzony. Nie wyszedł na tą stronę (na prawą by było lepiej)

I niestety bład stylu (kalsycznego) wąsko narty, slabe czucie krawedzi ( w tym momencie).

To tyle NARA. Odezwę się. Idę na kawę.:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bronię tylko zwyczajnie dyskutuję, żeby lepiej zrozumieć to co macie do przekazania. Widać że Ty grzecznie nie potrafisz tego robić tylko od razu porównujesz do stracha na wróble czy oceniasz negatywnie moich nauczycieli choć nie masz o nich bladego pojęcia. W ogóle od początku jakoś tak atakująco się do mnie zwracasz więc już podziekuje za twoje uwagi :) Mimo wszystko pozdrawiam

Nie przejmuj się,trzymaj się jednej szkoły,później będziesz eksperymentował:rolleyes:Jesteś blisko jazdy "stracha na wróble";)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc sobie wszystkie Wasze uwagi do Serca...niestety muszę stwierdzić: nie jest łatwo z dnia, na dzień coś z tymi przeklętymi błędami zrobić :(

Próbowałem dzisiaj poprawić pracę rąk...

...i niestety jedyny + to, to że staram się nie ciągać kijami po stoku, większość zjazdów kije były wraz z rękoma delikatnie wyżej niż normalnie, "nienormalnie" zwykłem to robić.

To co zaobserwowałem: jak podniosłem trochę, troszkę ręce w górę - to jakoś tak nienaturalnie się czuję, nie wiem co z tymi rękoma zrobić...w sumie to gdybym nie miał tych rąk to niewiele by się zmieniło w mojej jeździe.

...myślę, że zapowiada się na dłuższy czas nim to poprawię.

Czuję, że walka na tym "polu" trochę potrwa :mad:

Dwa filmiki z dzisiejszej jazdy z moją ulubioną góreczką do skakania ;)

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=RP2QgNyhevY[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=FSO4AhuUi9M[/YOUTUBE]

Może przydałby mi się, na tą górę trening na tyczkach?

PS. Niko130 współczuję. Twoja "przygoda" to jakaś masakra.

Dziękuję , czuję się lepiej. Najsmieszniejsze ,że plama siniaka (olbrzyma 40x40) doszła do krocza , a On wygląda jak murzynski....:D.

Film .

Jakby luzniej przyjąłes pozycję.

Na skocznię wykonuj dojazd w pozycji zjazdowej (angażujesz ręce) , przed faldą podnies sylwetkę , na jej szczycie podciągnij nogi (bez wybicia), rece opusc do dołu razem z tułowiem. Zeskok powinien być na przednią czesc nart. Pozostan w pozycji zjazdowej. Wykonaj dwa do trzech dużych wiraży, przyjmując lekki układ kontrrotacyjny , rece i barki powinny byc tak ustawione jakbys oswietlasł nimi pobocze toru jazdy,. Próbuj kazdy skret wykonac od spokojnie ustawionej krawedzi. Od początku wirazu powinnes odczuwać ze masz wsparcie na dolnej krawedzi.

Po nabraniu prędkosci w takich dużych wirazach (tak samo spokojnie jechanych) podnies stopniowo pozycję ., Trzymaj rece nadal przed sobą ,jedynie je rozstaw nieco szerzej.Pilnuj caly czas rownowagi.

Uklad powinien

byc coraz dokładniejszy (tułów odchylony w kierunku narty dolnej, biodra - tylek do stoku) Rece w tym momencie maja spelniac rolę korektora równowagi. Jesli odczuwasz co to ,jest równowaga to ręce automatycznie bedą same pracowaly.

Pamietaj abys w czasie jazdy był zawsze do przodu. Narazie daj sobie spokój z innymi ruchami tułowia, atakiem.

Jedz na czystosc wirazu i równowagę. Atak zostawimy na pózniej.

Odcinek płaski jedz skrętem krótkim , płytkim ze spokojnymi ale ZDECYDOWANYMI przejsciami : lewa, prawa (rekoma z przodu trzymanymi szeroko z aktywnym ruchem kontrujacym (barki w lewo narty w prawo)

Jesli duzo tracisz na predkosci znaczy to, ze masz za duze obslizgi , ze brak wsparcia narty na sniegu (słaba krawedz)

Filmy podobają mi sie widzę DUZA poprawe w prawym skrecie.

Jak bedziesz robił jazdę wg wskazowek , powinnes poczuć ze w skrecie prawym robisz cos zle (jak bedziesz miał jednakowa równowagę to znaczy ,ze poprawiasz skret)

Pozdrawiam!

Edytowane przez niko130
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ręce trzymałem bardzo do przodu co tym razem starałem się wyeliminować, ale chyba do końca nie udało mi się ......

hmm:)

ja bym te ręce jakoś rozruszał , bo trochę takie jak u manekina;). Popracuj nimi przód-tył , góra dół ,generalnie więcej luzu.No i druga sprawa - siedzisz na tyłach - wysuń biodra do przodu i twoja jazda będzie wyglądać dużo lepiej

pozdrawiam

Andrzej

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z biodrami masz rację. Muszę znowu wymienić piankę podwyższającą pod piętami wkładki w butach. Niestety po złamaniach mam mocno ograniczone zgięcie w stawach skokowych i podwyższenie pod piętami bardzo pomaga w pochyleniu do przodu i naciskaniu na języki w butach. Nad kończynami górnymi powinienem mocno popracować.

Edytowane przez andy-w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ostatnie nartowanie na Julianach.

Kiedyś ręce trzymałem bardzo do przodu co tym razem starałem się wyeliminować, ale chyba do końca nie udało mi się to chyba.

[YOUTUBE]

[/YOUTUBE]

Witaj Andy-w .Synów oglądalem, teraz Ty.

Ogólne wrażenie. Masz pozycję wstającego faceta z krzesełka, ktory znalazł sie

w pozycji jeszcze nie stojącej, jakby zaraz miał wrocic z powrotem na krzesło.

Wygląda to jak byś jechal bez równowagi (coś ciągnie Cię do tyłu) a rece ratują sytuację. One nie wspólpracują .

Musisz znalezc bardziej komfortowe położenie. Masz je w 8 sek filmu.

Ta nie zrównowazona pozycja ma wpływ na Twoją równowagę w skretach.

5,6sek ; 6,9; 9,5 są momentami gdy stoisz na górnej narcie.

Do 10sek starałes sie pracowac góra- dól i obraz jazdy jest dużo lepszy jak w 10-11 sek.

Staraj sie zanim zacznies jazdę stanąc w pozycji zrównowazonej. To jest to minimum pochylenia jakie musisz miec w jezdzie to dochylenie do przodu musi być większe.

Masz dobrą podpowiedz Aklima

ja bym te ręce jakoś rozruszał , bo trochę takie jak u manekina. Popracuj nimi przód-tył , góra dół ,generalnie więcej luzu.No i druga sprawa - siedzisz na tyłach - wysuń biodra do przodu i twoja jazda będzie wyglądać dużo lepiej

pozdrawiam

i wyciągnę zdanie:

wysuń biodra do przodu i twoja jazda będzie wyglądać dużo lepiej

To jest własnie pozycja zrównowazona. Z niej rekoma bedziesz mógł poruszac jak będziesz chciał.

Najpierw popraw to . Resztę pózniej.

Pozdrawiam!

Edytowane przez niko130
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką pracę jak u Grandiego uważam za wzorową. Przy okazji zobacz ile w tej jezdzie równowagi (opartej na zew. narcie). Ta jazda jest bardzo szkolna, spokojna. Dla mnie zbyt mocarna. Patrząc na niego widzę jadącą precyzyjnie górę mięsni.

Wiele razy podkreslałem , ze u wielu zawodników ich styl mi "nie pasi".

Prosiłes o pokazanie filmu nie koniecznie zawod. , raszej amatora. Mam takiego , jego jazdę zobaczyłem pół roku temu , ale ten sposób jazdy inspirował mnie od dawna. Jest to polączenie jazdy karwingowej z jazdą sladowo-zeslizgową (klasyczną).

Jezdzę też czysto carwingowo (bywa ze i 80%). Zalezy od stoku.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc,

tutaj coś ode mnie. Film wstawiam w celu poprawy techniki. Jestem całkowitym samoukiem :D Jazda na Head Peak 78 (50/50)

[YOUTUBE]2BZets52QGk[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]cCszufhE4HY[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]AEI0K4V6yp0[/YOUTUBE]

Sory za jakość, ale może da się zobaczyć chociaż podstawowe błędy :mad: .

Z góry dzięki za opinie i poświęcony czas. :)

Nie kumam

Head Peak 78 (50/50)

Film nieco jasniejszy :)

Zrobił na mnie wrazenie skok, gdyby nie był na płaskim zeskoku to byłoby jeszcze lepiej. W koncówce filmu zamarłes w bardzo ladnej pozycji.

Własnie o taka chodzi. Rece trochę wyżej, nogi szerzej. Porównaj z goscie z filmu n/w.

Pozostałe filmy to pokaz bardzo dobrej równowagi . W kilku momentach korygowałes ją szybkim ruchem rąk.

Biodra masz wyluzowane, miekkie (zaleta stylu jazdy).

Za wysoka pozycja. Ponieważ wchodzisz do skrętu z bardzo dobrego wsparcia na sniegu (mimo płaskich nart - wada stylu), w łatwy sposób wchodzisz do skrętu przez sprężyste wygięcia tułowia (jak tyczka do skoku).

Robisz to perfekcyjnie.

Skrety są symetryczne (chociaz lewy ....:)).

Sprawnosc , umiejętnosc utrzymania równowagi (skok), dobre czucie slizgów (nie krawędzi - upadek), wykorzystywanie ramion, a nawet umiejętnosc jazdy miękkiej w wysokiej pozycji pozwoli Ci szybko na zmianę stylu (jesli tego chcesz).

Mam pod ręka filmik . Przyjrzyj sie uważnie. Twoją jazdę mozna łatwo przebudowac do jazdy tego goscia.Jest tam sporo elementow Twojej jazdy i

dużo jazdy technika ciętą. NOGI MUSZĄ BYĆ SZERZEJ.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za rzeczową i przystępną opinię na to czekałem :) .

Jedynie co mogę powiedzieć, że ciągle staram się i 'walczę' o to żeby nogi były szerzej no i poprawa właśnie tego lewego skrętu. Co do czucia krawędzi wydaje mi się, że nie jest wcale tak źle no ale napewno może być lepiej :D Na filmiku wygląda to dużo gorzej niż w rzeczywistości , tak naprawdę to jedynie podparłem się ręką i już stałem (chodziło właśnie o śniegopusz o którym wspomniał Niko).

W weekend postaram się nagrać coś w normalnej jakości i na trudniejszym stoku.

A co do Head Peak to chodziło o narty , specyfikacja 50/50 trasa/poza ale to już raczej szczegół. :P

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za rzeczową i przystępną opinię na to czekałem :) .

Jedynie co mogę powiedzieć, że ciągle staram się i 'walczę' o to żeby nogi były szerzej no i poprawa właśnie tego lewego skrętu. Co do czucia krawędzi wydaje mi się, że nie jest wcale tak źle no ale napewno może być lepiej :D Na filmiku wygląda to dużo gorzej niż w rzeczywistości , tak naprawdę to jedynie podparłem się ręką i już stałem (chodziło właśnie o śniegopusz o którym wspomniał Niko).

W weekend postaram się nagrać coś w normalnej jakości i na trudniejszym stoku.

A co do Head Peak to chodziło o narty , specyfikacja 50/50 trasa/poza ale to już raczej szczegół. :P

Co do czucia krawędzi wydaje mi się, że nie jest wcale tak źle no ale napewno może być lepiej :D

Czujesz dobrze slizgi (b. dobre zjawisko), czujesz ze wykonales przycięcie (przykrawedziowanie), ale nie mozesz czuć jazdy na krawedziach

Masz narty za wąsko i za wyskoką pozycję. Użycie dolnej narty ogranicza się do konczenia skretu z użyciem przeciwskretu (sladowo to widać) i

wyjsc do skretu następnego.

Bedziesz musiał mocno uaktywnić tułów bo dotychczas poslugiwałes sie głównie ciałem od bioder w dół.

Napewno pierwsze zjazdy Cię rozczarują , ale chcąc poprawic technike nie masz wyjscia.

Zrób wszystko aby skupić sie na dolnej narcie skupiając na niej cały swój cięzar. Jedz tak dlugo jak to jest mozliwe (cały czas na dolnej) umożliwi to skret na całą szerokosc stoku (upewnij się czy masz górę wolną).

Szybko odkryjesz kierującą wlasciwosc narty. Rób to na początek w wysokiej pozycji (ale nogi poszerzaj w miarę opanowania równowagi).

Docelowo wystarczy jak opanujesz równowagę przy rozstawie nóg na szerokosc bioder. Nie podnos narty górnej , bo nogi będą sie z przyzwyczajenia łaczyły (na wąsko).

Liczę na Ciebie. Jesli się Tobie uda , będzie to metoda dla długiej listy

amatorów zmiany techniki.

Pozdrawiam!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne rady napewno postaram się je wykorzystać w praktyce.;)

Teraz żałuję, że nie mam innych filmików bo wydaje mi się że po części jak najbardziej wykonuje to co piszesz. Na kolejnym wyjeździe postaram się nagrać wszystko jak trzeba i mam nadzieję, że wtedy będzie większa możliwość do oceny bo według mnie tu nie widać wszystkiego.

Pytanie;

1. Jaką techniką (jeśli można to w ogóle nazwać techniką :D ) tutaj jadę, chodzi mi o fachową nazwę.

2.

Zrób wszystko aby skupić sie na dolnej narcie skupiając na niej cały swój cięzar. Jedz tak dlugo jak to jest mozliwe (cały czas na dolnej) umożliwi to skret na całą szerokosc stoku (upewnij się czy masz górę wolną).

Nie wiem czy dobrzę rozumiem, ale to ma być tylko jako ćwiczenie ? Z tego co wiem to powinno się starać dociążać obie narty równomiernie ? (Sory jeśli piszę głupoty, ale do tej pory tego starałem się trzymać :rolleyes:)

Dzięki za odp. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne rady napewno postaram się je wykorzystać w praktyce.;)

Teraz żałuję, że nie mam innych filmików bo wydaje mi się że po części jak najbardziej wykonuje to co piszesz. Na kolejnym wyjeździe postaram się nagrać wszystko jak trzeba i mam nadzieję, że wtedy będzie większa możliwość do oceny bo według mnie tu nie widać wszystkiego.

Pytanie;

1. Jaką techniką (jeśli można to w ogóle nazwać techniką :D ) tutaj jadę, chodzi mi o fachową nazwę.

2.

Nie wiem czy dobrzę rozumiem, ale to ma być tylko jako ćwiczenie ? Z tego co wiem to powinno się starać dociążać obie narty równomiernie ? (Sory jeśli piszę głupoty, ale do tej pory tego starałem się trzymać :rolleyes:)

Dzięki za odp. :)

Jedziesz techniką sladowo-zeslizgową (klasyczną).

Tak to jest metoda dochodzenia do jazdy na krawedziach.

Jedz tak jak zrozumiałeś, jedz na dolnej. Masz miec równowagę chwiejną a nie taką jakbyś jechał na sankach. Przekonasz sie jaka jest duza róznica.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pod ręka filmik . Przyjrzyj sie uważnie. Twoją jazdę mozna łatwo przebudowac do jazdy tego goscia.Jest tam sporo elementow Twojej jazdy i

dużo jazdy technika ciętą. NOGI MUSZĄ BYĆ SZERZEJ.

niko chyba sie czegos napiles albo miales nienormowany naplyw dobrego nastroju

jest przepasc miedzy tym gosciem z filmu a patykiem…………

POZORNIE jada podobnie. ale dzieli ich jakies 10 lat SOLIDNEGO TRENINGU W ROZNYCH WARUNKACH - a moze wiecej

Masz rację pisząc :

POZORNIE jada podobnie. ale dzieli ich jakies 10 lat SOLIDNEGO TRENINGU W ROZNYCH WARUNKACH - a moze wiecej

A najbardziej że:

POZORNIE jada podobnie.

paaatyyyk wyraził chęć wspólpracy. Jego postępy będą sledzić wszyscy którzy maja podobny problem.

Pożyjemy zobaczymy.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pod ręka filmik . Przyjrzyj sie uważnie. Twoją jazdę mozna łatwo przebudowac do jazdy tego goscia.Jest tam sporo elementow Twojej jazdy i

dużo jazdy technika ciętą. NOGI MUSZĄ BYĆ SZERZEJ.

POZORNIE jada podobnie. ale dzieli ich jakies 10 lat SOLIDNEGO TRENINGU W ROZNYCH WARUNKACH - a moze wiecej

ja dodam od siebie ,że żeby tak zjechać , pozornie lekko ,łatwo i przyjemnie:) , trzeba mieć bardzo dobrze wyćwiczoną koordynację ruchową , no i baaaardzo mocne nogi . O technice to chyba nie ma już co wspominać;)

mało kto potrafi tak fajnie jeździć , więc Paaatyyyk długa droga przed Tobą , ale jak osiągniesz ten poziom , to czapki z głów:)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paaatyyyk-u

Jakbyś się wybierał do Zieleńca - okolic i miał ochotę to daj znać.

Może coś "wymyślimy" na ten skręt cięty

Pozdrawiam

Napewno dam , tylko to już niestety raczej nie w tym sezonie :(

Co do filmiku to napewno BARDZO DUŻO brakuje mi do narciarza na nim, ale jak najbardziej będę się starał dążyć do takich umiejętności. Jestem dość młodym narciarzem, a więc jeszcze troche przede mną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...