Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

a czytaliście to !!


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki JC,ale też dopiero otwiera po kliknięciu prawą częścią myszy na link,ale otwiera.Dla młodych kierowców i nie tylko warte do zapoznania...Mnie przejął ten pierwszy obrazek-z ułożeniem rąk,że tak nie można -to fikcja?...Sam oglądałem w TVN TURBO w "Polska jazda",jak właśnie pozycja za kierownicą jest ważna,siedzenie i ułożenie rąk-pokazany był tzw"test łosia",który pokazał,że trzeba mieć plecy całkowicie przyległe do siedziska i wtedy mamy pełną kontrolę nad kierownicą.Ja siedziałem nie do końca przyległy do oparcia,teraz siedzę w pełni i jest różnica-wygoda i swoboda manewrów.Może nie narciarsko,ale temat,też ważny-tym bardziej,że większość pokonuje tysiące kilometrów,żeby dojechać w upragnione Alpy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisanie dla pisania

To jest typowa pisanina dla pisania lansowana przez wp na wiele tematów. Wystarczy sobie pośledzić dział F1.

Ponadto niekoniecznie wiadomości podane są zgodne z prawdą.

Przykład: skrzynia biegów VW DSG nie jest skrzynią automatyczną ma tylko automatyczne sterowanie. Wyróżnia ją tylko a może aż to, że jest to skrzynia o dwóch równoległych współosiowych układach przekładni z dwoma sprzęgłami. Pozwala to na ciągłe przeniesienie momentu obrotowego z silnika nawet w momencie zmiany przełożeń tak jak w prawdziwym automacie z przekładnią hydrokinetyczną.

Na marginesie: bardzo fajnie to działa- chociaż czasy reakcji-mogliby trochę nad tym popracować.

Pozdrawiam.

PS a co do "polskiej jazdy" ten szpakowaty gość co tam tłumaczy technikę jazdy i inne. Trzeba mu przyznać, że umie wiedzę sprzedać. W porównaniu z takim pajacem Kornackim wypada całkiem nieźle.

Edytowane przez lokiec3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład: skrzynia biegów VW DSG nie jest skrzynią automatyczną ma tylko automatyczne sterowanie.

Jak większość teraźniejszych skrzyń biegów.

Ostatni prawdziwy automat to :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ultradrive :)

Wiele osób zapomina też o jednej sprawie, zanim zdąrzą wysprzęglić, zmienić bieg, puścić sprzęgło (bez wrzucania na siłę z rozwalaniem synchronizatorow:))i skrzynia przeniesie max moc na koła, to automat tak jakby tą max moc przenosi cały czas. Zawsze mi się podobało jak moja 3biegowa skrzynia ciągnąła do 130km/h :)

W tym czasie w VV Golfach chłopaki musieli się nieźle namachać żeby dogonić starego Chryslera Neona :D

8. Potrzebujesz SUVa, by być bezpiecznym

"Czuję się tak bezpiecznie" – zachwalają najczęściej swój wybór właściciele prawie terenówek. Ale czy tak właśnie jest? Wśród małych aut rodzinnych, jak VW Golf, Peugeot 308, Ford Focus, Renault Megane, Citroen C4 i wiele innych prawie każde otrzymało maksymalną notę w testach NCAP. A jak jest z wielkimi i bezpiecznymi suv'ami? BMW X5, VW Touareg i Volvo XC90, za ochronę pasażerów otrzymały pięć gwiazdek, ale podobnie Fiat 500 czy Mazda2. A co z lepszą widocznością? Cóż spróbujcie manewrować po mieście chociażby Mazdą CX7.

http://www.v10.pl/Audi,Q7,vs,Fiat,500,Crashtest,16598.html

Wolałbym być jednak w Audi ...

Edytowane przez mysiauek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ci się Mysiek omskło. Skrzynie automatyczne ze sprzęgłem a raczej przekładnią hydrokinetyczną i rzędami przekładni satelitarnych (jak w opisie przedstawionym przez ciebie) są stosowane do dzisiaj. W Ewropie wiadomo tylko auta z wyższej półki. Te najdroższe mają takie przekładnie wręcz obligatoryjnie montowane. Ta dziedzina napędu rozwija się dzięki przekładni, którą opatentował pewien pan (jak poszperam to podam)- z jednego rzędu planetarnego uzyskał cztery przełożenia co pozwoliło znacznie zmniejszyć rozmiary i masę "automatu".

Przedwojenną ideę tego typu napędu zakłóciła wszędobylska tfu! elektronika.

Wprowadziła ona do układu po pierwsze bardzo wiele nowych zmiennych charakteryzujących pracę skrzyni oraz dodatkowych elementów wykonawczych (komputery, sterowniki, elektrozawory i inne ch....twa).

Skrzynia DSG jest patentem VW. Jak już pisałem są to dwa równoległe układy na dwóch sprzęgłach tarczowych współosiowych. jedno sprzęgło na biegi parzyste, drugie na nieparzyste. Pozwala to na zmianę przełożeń praktycznie bez przerwy w dostarczaniu momentu obrotowego na koła. Gdy jedno sprzęgło jest zwalniane, w tym czasie załącza się drugie z następnym biegiem. Całą mechaniczną robotę za kierowcę (zmiana sprzęgieł, zmiana biegów) wykonują siłowniki elektryczne sterowane oczywiście przez procesor tfu!.

Nie wiedzieć czemu do powszechnego użytku w samochodach osobowych nie weszły najnormalniejsze, zwyczajne skrzynie biegów ze sterowaniem automatycznym. Ma to miejsce od kilkunastu lat w samochodach ciężarowych gdzie w najbardziej rozwiniętych układach kierowca wybiera tylko to czy chce jechać do przodu czy do tyłu. A całą robotę (sprzęgło, zmiana biegów) robi pneumatyka sterowana elektroniką tfu!.

Pozdrawiam.

Napisałem zanim edytowałeś bo roboty miałem troszkę.

Z tym stałym przeniesieniem napędu jak najbardziej racja.:rolleyes:

Edytowane przez lokiec3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ci się Mysiek omskło. Skrzynie automatyczne ze sprzęgłem a raczej przekładnią hydrokinetyczną i rzędami przekładni satelitarnych (jak w opisie przedstawionym przez ciebie) są stosowane do dzisiaj. W Ewropie wiadomo tylko auta z wyższej półki. Te najdroższe mają takie przekładnie wręcz obligatoryjnie montowane. Ta dziedzina napędu rozwija się dzięki przekładni, którą opatentował pewien pan (jak poszperam to podam)- z jednego rzędu planetarnego uzyskał cztery przełożenia co pozwoliło znacznie zmniejszyć rozmiary i masę "automatu".

Oooo myslalem, że wszystkie ewropejczyki i skośnookie to już tylko mechniaczne ze "sterowaniem automatycznym".

I rzeczywiście są jeszcze takie sterowane cisnieniem oleju?

Jeśli tak to jest: mea culpa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo myslalem, że wszystkie ewropejczyki i skośnookie to już tylko mechniaczne ze "sterowaniem automatycznym".

I rzeczywiście są jeszcze takie sterowane cisnieniem oleju?

Jeśli tak to jest: mea culpa!

Są, są, tylko już idea sterowania ciśnieniem oleju dawno padła nawet w USA przez tą pieprzona elektronikę. Wszystko jest wspomagane elektrozaworami.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokciu - wszedzie gdzie o niej mowia i pisza to slyszy sie ze czasy przelozen sa rewelacyjnie krotkie.

Czyzby nie do konca ?? :confused:

Przy normalnej zmianie biegów podczas przyspieszania lub normalnego zwalniania skrzynia nie ma sobie równych. Ja jak testuję skrzynię, której nie muszę sterować to robię taki mały teścik.

Jednym z parametrów mającym w pływ na moment zmiany biegu w funkcji prędkości obrotowej silnika jest położenie pedału przyśpieszenia.

Czyli obrazowo: Jak wciskasz gaz do dechy to skrzynia "ciągnie" na każdym biegu do maksymalnych obrotów silnika. Jak jedziesz "małym' gazem to zmiany tych biegów następują przy znacznie niższych prędkościach obrotowych silnika.

Tak było jest i jeszcze długo będzie ze wzgl na maksymalne wykorzystanie charakterystyki silnika oraz zużycie paliwa.

Ja jadę sobie z gazem wciśniętym do dechy tak do 4 biegu. Następnie gwałtownie zdejmuje nogę z gazu i co? W momencie powinienem mieć załączony 5 a następnie 6 bieg a tu chwila myślenia, dość długa chwila jak na moje przyzwyczajenia. W prawdziwych automatach to trwa znacznie krócej. Nie ma to może wielkiego znaczenia (bo w drugą stronę "myśli" szybciej co jest znacznie ważniejsze dla bezpieczeństwa), ale taki mały kamyczek do ogródka.

Jak na razie VW tego patentu nie ma zamiaru nikomu "użyczyć" za drobną odpłatnością.

Nie znam różnic cenowych, ale wydaje mi się, że to tani dodatek nie jest bo popularność na rynku raczej niewielka. Chyba , że "makreting" do kitu i ludzie nie są uświadomieni, że to nie automat. Z resztą sprzedawca w salonie pewnie tez nie ma pojęcia o co w tym chodzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...