Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka słów o inwestycji w Krynicy

Witam wszystkich!

Jestem co prawda nowicjuszem na tym forum, śledzącym go dopiero od kilkunastu dni, ale widząc koleżeńską atmosferę, zdecydowałem się, że może też zabiorę głos w dyskusji. Będzie mi niezmiernie miło przebywać w towarzystwie o tak potężnej wiedzy, a na dodatek tą wiedzą się dzielące.

Ale przejdźmy do rzeczy. Otóż czytając wypowiedzi w tym wątku, a także szperając trochę po sieci, można się spotkać z nie do końca ścisłymi informacjami na temat krzesła stawianego w Krynicy, w ośrodku Henryk. Otóż pozwoliłem sobie przeprowadzić małe śledztwo – a oto jego wyniki (jeśli się mylę w którymś z punktów – proszę o korektę). Otóż krzesło pochodzi z demobilu i (co już było na forum poruszane) pochodzi z Karyntii, ze stacji Schleppe Alp. Obsługiwało ono dość wypasiony snowpark, który jednak został zamknięty, bodajże z powodów finansowych. Na stronie skiresort.de, podano, że krzesło wyprodukował Streurer, ale dotyczyło to chyba tylko drugiego wyciągu, również rozebranego. Na seilbahntechnik.net jest informacja, że krzesło wyprodukowała firma SBS, zresztą z tego samego źródła pochodzi informacja powtórzona też przez lanovky.sk, że właśnie krzesło tego producenta stanie w Krynicy. Nie może być tu raczej mowy o pomyłce, bowiem jeśli przeszuka się całą bazę seilbahntechnik, wychodzi, że SBS wyprodukowało tylko to jedne jedyne krzesło! (Na marginesie – ciekawe jak to wróży niezawodności pracy na stoku w Krynicy…). Żeby było ciekawej – w galerii z placu budowy wyraźnie stoi „Jak dowiedzieliśmy się od inwestora, pana Henryka Hajdzińskiego, nowy wyciąg to 4-osobowe krzesło, niewyprzęgane, wyprodukowane przez firmę Doppelmayr”. Ktoś tu jednak miesza… Po sprawdzeniu okazało się, że Doppelmayr ma faktycznie pewien udział w tym wyciągu, bo wyprodukował krzesła do niego. Czyli prawda – ale tylko połowicznie. Natomiast firma SBS to Seilbahnen und Stahlbau GesmbH (www.seilbahntechnik.at) – firma-spadkobierca innego, znanego producenta kolejek – firmy Felix Wopfner. SBS zresztą do dziś serwisuje wszystkie kolejki tego producenta, a także postawiła kilka pod tą właśnie marką (Felix Wopfner był obecny na rynku do 1996 r., natomiast ostatnia kolej postawiona pod tą marką pochodzi z 2009 r. – tutaj kolejna dygresja – jedna z ostatnich postawionych pod tą marką kolejek jest pochodzące z demobilu krzesło Turnia w Bukowinie 2005 r.). Tak więc pochodzenie kolei jest chyba już jasne, natomiast zastanawiające jest, dlaczego inwestor nie chce tego przyznać wprost. Może obawia się, że to niezbyt zachęci narciarzy, bo w końcu nie jest to kolej fabrycznie nowa – z drugiej strony z rozmowy z JC (który zresztą namówił mnie do udziału w dyskusji u siebie na forum), który kolej widział, wynika, że jest w idealnym stanie, więc narciarzom powinna służyć raczej dobrze.

Uff, sporo tego wyszło. Dziękuję za cierpliwość wszystkim, którzy dotarli aż do tego miejsca. Mam nadzieję, że będzie częściej okazja zabierać głos na forum :happy: .

Pozdrawiam

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimku !! Dzięki! Też ryłem w tej kwestii na alpinforum i seilbantechnik.at, ale byłeś pierwszy... Wysłałem jeszcze prośbę o "historię" tej formy do kolegi w Austrii , który w tych sprawach jest nieźle obeznany.

A tu link do filmu o SBS:

[video=youtube;M0YF_ZevrZU]

i link do firmy:

http://www.seilbahnen.org/de/Berufe-Bildung/AZ-SBS

Edytowane przez MOSTOSTAL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiające jest, dlaczego inwestor nie chce przyznać wprost....

Jeżdzimy starymi autami, w każdym mieście jest wiele szmateksów...

Po prostu tak mamy z przyzwyczajenia, lubimy używane! Nie bite, lekko poprawione, podmalowane, zacerowane z wszytym nowym suwakiem.... Po prostu, panie , prawie nówka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko my.

Czesi od wielu lat pewnie połowę wyciągów stawiają używanych.

W Austrii i innych krajach Alpejskich bardzo często rozbiera się wyciągi w doskonałym stanie bo sytuacja się zmieniła. Gdyby nie, to na miejscu pracowały by jeszcze 20 lat, albo i więcej.

W nowym miejscu, dają szansę nowemu gospodarzowi na zwrot inwestycji. Gdyby postawił nowy wyciąg, pewnie by poszedł z torbami...

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, lepszy stary wyciag krzesełkowy niz talerzyk. Nie ma porównania, tym bardziej, że chyba stok będzie przedłuzony. Mnie osobiście to cieszy. Dobrze, że zmienią kanapy bo na starych to jakoś nie mieszczę się. Po prostu nie mogę postawić nóg na podstawkach, bo wówczas nie mieszczą mi sie pod pałąkami ochronnymi ( np. Azoty -Słotwiny). Czyzby to było zwiazane z obecnie panującą modą na podwyższanie wiazań, a może po prostu jesteśmy wyżsi?

Ale tak na marginesie, dlaczego inwestor ukrywa rzeczywiste pochodzenie wyciagu?

Wyobrażcie sobie tytuły w mediach;

1. -W Krynicy rusza nowy 4 osobowy wyciag krzesełkowy!

2. -Nowe życie zdemontowanego w Austrii wyciągu. W Krynicy ponownie go zmontowano, posłuży nam jeszcze ze 20 lat!

Który tytuł bardziej Wam sie podoba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po zdjęciach widać że ten wyciąg został odbudowany.

Nowe rolki, łożyska, lina... nie wygląda to na używany sprzęt.

Jak jeszcze dostanie nowy napęd, to jedyne co tam będzie stare to konstrukcja, która też wygląda jakby została ponownie ocynkowana.

Skoro najważniejsze elementy wyciągu są wymienione, to chyba śmiało można go nazwać nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po zdjęciach widać że ten wyciąg został odbudowany.

Nowe rolki, łożyska, lina... nie wygląda to na używany sprzęt.

Jak jeszcze dostanie nowy napęd, to jedyne co tam będzie stare to konstrukcja, która też wygląda jakby została ponownie ocynkowana.

Skoro najważniejsze elementy wyciągu są wymienione, to chyba śmiało można go nazwać nowym.

Lina na pewno nowa :smile:

Nie wiem czy te części są nowe czy regenerowane, ale widać, że całość w doskonałym stanie.

A silnik chyba jednak będzie stary, nie znam się na tym zupełnie, ale wydaje mi się, że on będzie jak nowy jeszcze ze 100 lat... :smile:

Tadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fullwypasówka z B-B do Żywca

Dziś zrobiłem na rowerze swoją trasę życia.Przejechałem 123 km,zaliczając m.in. Szczyrk,Wisłę,Ustroń i trochę jeszcze...

Dojrzałem JC na Salmopolu w czarnym "Mercu",ale niestety on mnie nie... :redface:

Zacznijmy od Ekspresówki na odcinku B-B do Rybarzowic.Ten odcinek jest już mocno zaawansowany i nie zdziwiłbym się,gdyby został oddany do użytku przed zimą!

Ruszamy!

1901641_857263154305270_3836212485537602651_n.jpg?oh=313b0d3c539349ff016a108b84951c0a&oe=54826713

Włączamy się do ruchu

10646826_857263524305233_2812404698227490245_n.jpg?oh=15df939f39998428760c0362074189b7&oe=5483FCC8&__gda__=1421196144_cf3918535ace3296d2d8f72afbfd01d6

Tutaj nawet pogoda dopisuję!

10574533_857263777638541_1419014424143813296_n.jpg?oh=6fedd75c765eb07d85afa59d26da80c0&oe=54CBFE19&__gda__=1422119073_126242843a3a561c2f8cf85b039e7be1

Ta marna kopia Batmana to ja

10451723_857263924305193_6016429675707903712_n.jpg?oh=8aca73d9e88521833df36479abc4a0e5&oe=54BF96F1&__gda__=1421012553_79e5e46bdc98643a800aae9240a02eba

Pas w stronę Żywca jest w pełni gotowy!Łącznie z wymalowanymi pasami!

10653708_857264080971844_1781280295439812164_n.jpg?oh=dff4a558f240a09882441c746f8649e1&oe=54B0B46D

Prace trwają na okrągło,panowie ostro zasuwają!

10533456_857264627638456_892119374058928681_n.jpg?oh=da29cc8d4fd1d6b59458f892220e07bf&oe=54CC333C&__gda__=1421008245_c1735768c2e66d5cc1db818820c5d1e9

10712965_857264777638441_7346403705553174648_n.jpg?oh=edd37837f66bbca52a751b8a683054f1&oe=54CFF157&__gda__=1422613999_149067c5ac147d6e0c9d11c0c8b4550b

10516621_857265040971748_4454741484631368576_n.jpg?oh=8344586357d884ce99cd9b250b7668d1&oe=54B1D7F8&__gda__=1421422400_34e6963574c37c197ee294dfac03abe0

Ciężarówki zawijają jedna za drugą

10675732_857265247638394_1513698711745265412_n.jpg?oh=12974dff68b62c6ce7780eb94c1ae357&oe=54B1D5FE&__gda__=1422014754_59fefc54bbea6687ba0b7f36ef5bba49

Rondo w Wilkowicach gotowe,jedynie łącznik z drogą w budowie (jakieś 100 m)

1959472_857265637638355_3169347773652847154_n.jpg?oh=bf7b8bc851a35d6e91d30ad21e28ef8a&oe=54C0A271

Tuż przed Rybarzowicami już wszystko gotowe

10660159_857265967638322_452355959137451980_n.jpg?oh=31833ca66303ca1a5b79923f8534b656&oe=54D0261E&__gda__=1421909795_f86ccc8da5138457012a48633dbc5c1d

Wcale się nie zdziwię,jak ten odcinek oddadzą do użytku jeszcze w tym roku!Od Rybarzowic do Żywca są w lesie.

Edytowane przez johnny_narciarz
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczyrk Beskid

Po tym co napisał JC wczoraj,nie byłem zbyt nachalny i machnąłem parę fotek z dołu.

Na dole spore fundamenty - chyba budują garaż dla krzesełek,bo jakiś spory ma być ten budynek

10711014_857267934304792_2081440087904498425_n.jpg?oh=948b9b5bdedcd92d641bad225ad91358&oe=54C7D3AC&__gda__=1422993189_2b138aac8793e11d2e40cdeec83c9bcf

1013495_857268254304760_8593764598319884004_n.jpg?oh=83356c4b7edc5311b05aa63d7123c80e&oe=54C5DC02

Coś tam mocno rozkopali,ale stąd widać tylko tyle

10387397_857268700971382_4867377279685459038_n.jpg?oh=e4d7abc7b374a541d11a055a80a71d9a&oe=54B63AA1&__gda__=1421222184_b4f59ea5b3865da748b960eec7af9f6d

Całość

10678829_857268937638025_3751697706728585022_n.jpg?oh=6a30306cb26a0f55c288805eeb4e29be&oe=54AF3688

10603346_857269417637977_1975685243138569579_n.jpg?oh=7d2a4f80bfe83a2ed6f249e0693c0f9b&oe=54C32454&__gda__=1422510216_594eccf54358311d93bd2d4e212d900b

10155733_857269804304605_3891575892457908580_n.jpg?oh=255975716fc5a456f30b1931c7091189&oe=5482CE92

1525394_857270257637893_7363442964260487384_n.jpg?oh=1578ec7e9b27324c94fcd2aa452c5a09&oe=54D02B81&__gda__=1422926792_4ad7e1797302c7112ab835c04a3c7c02

Widok z przeciwstoku

10388190_857270567637862_4280819748280392330_n.jpg?oh=a93e9643fd76fc10b5a09ebc981855fe&oe=54B009CE&__gda__=1421326500_a79df80c67c10a0428201134a7f5219c

10649952_857270780971174_352529344420745720_n.jpg?oh=826ac48534e7dd12cc9306f4ca9488b8&oe=54CCA669

10449531_857271157637803_1243264594131363387_n.jpg?oh=73a5179df6c7bcf8ba56c3738631efdc&oe=54AE5806

1014066_857271337637785_4921923242895368115_n.jpg?oh=1680d6e0b63054dec5e126d4ecf232a3&oe=54C817AD&__gda__=1421554320_7a508f4ad870299e72af220c124f4243

Edytowane przez johnny_narciarz
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

120k na tych oponach, podziwiam!

Celna uwaga! :)

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany na bardziej "cywilizowane",ale albo czasu,albo kasy brak. :redface:

Telefonu nie ma? Nie można było zadzwonić?

Jacek,nie bardzo wiem co chciałeś powiedzieć... :confused::

Ja twojego telefonu nie mam,a Sławek o mojej wyprawie wiedział tyle co ty. :)

Prawie już ruszałem w stronę Wisły,kiedy dojrzałem ciebie.Ale Ty coś tam pokazywałeś i patrzyłeś w drugą stronę. :)

Z resztą początkowy plan zakładał dojechać pod Beskid i powrót.Jednak po drodze ewoluował do wersji maxi i dojechałem gdzieś tam jeszcze za Skoczów,przy okazji penetrując szlak rowerowy wzdłuż rz. Wisły. :rolleyes::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlak wiślany

To nie narciarska inwestycja i nie najnowsza,ale o niej chcę napisać - szlak rowerowy wzdłuż rz. Wisły.Sceptycznie podchodziłem do doniesień medialnych o jego istnieniu - ciekawe czemu? :tongue: Ten szlak istnieje i ma się dobrze!Niestety,jak to u nas,coś musi być "nie tak".To "nie tak" to braki w informacji gdzie jesteśmy i w kierowaniu.Wystarczyłoby ściągnąć wzorce z kierowania ruchem samochodowym...

Zaczynamy.

Tuż za Ustroniem - takie info powinno być co ważniejszy rozjazd itp.

10702063_857275604304025_759041599043642824_n.jpg?oh=b720cb92049e925561dbaf4d4c0fd5bf&oe=54B6024E&__gda__=1422033968_0aad504de56a2468bc0e4d54a82b83e9

Promenada w Ustroniu przy samej Wiśle:

1910009_857273670970885_1169223574133960145_n.jpg?oh=d12245ae9b0ed55ffd9aa91ed7f1af9c&oe=54AFC519

Tu się łączą Wisła z Brennicą

10649969_857276257637293_7286067226348265039_n.jpg?oh=8b8bc100752d6d231a097fa24fe8b1e0&oe=54C19331&__gda__=1420873353_aa302b4fb416798c4db60dd384c5a5ce

Skrzyżowanie "Wiślanki" z Fullwypasówką na Cieszyn.

10418941_857277257637193_8449477748958389612_n.jpg?oh=4a473ed65047d01f86c012dc5bb5a083&oe=54BBC805&__gda__=1422972605_8084421c0a950689bc1f0df3e04c9d0e

Plan "podróży",a rzeczywitość... ;)

1959457_857277490970503_6999040221419640646_n.jpg?oh=3b3b7e4afd52b8a40ccc1bc4507c214a&oe=54B52AE2

Tak wygląda szlak za Skoczowem... las,las,ewentualnie trochę asfaltu... :wink:

Krótko po tym,jak się pokonywało góry,można się poczuć jak na równinach...

1538734_857277754303810_4347473637908332999_n.jpg?oh=918ed366e84d05e3b654605345209a36&oe=54D083BC

Edytowane przez johnny_narciarz
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...