Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Cosworth240 napisał:

Technoalpin dokona przebudowy i jak rozumiem poprawy tego co jest. Z tego co słyszałem to nie koniec inwestycji w systemy naśnieżania na Czantorii, ale dalsze inwestycje to jeszcze melodia pewnej, miejmy nadzieję, niedalekiej przyszłości.

teraz poprawią dolny odcinek chyba ok 700 metrow - wymienia pompy i rurociagi, w zeszlym roku powiekszyli zbiornik z woda o jakies 6-7 tys m3, powoli ale jednak caly czas cos sie dzieje, w koncu kiedys pojawi sie nasniezanie na faturce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pozytywów na Podhalu zauważyłem połączenie w tym roku kilku ośrodków wspólnym skipassem. Połączenie Suchego i Harendy toż to aż się prosiło. Ośrodki są oddalone od siebie o może 300- 400 metrów. Nie wiem ile w tym prawdy ale ponoć istnieje możliwość połączenia obu ośrodków również orczykiem a nawet drugą kanapą która mogła by stanąć w Suchem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Greg napisał:

Akurat  Morawieckiego i tych jego planów trochę bym się bał :-) . Bardziej wierzę w chłodną kalkulację i podejście firm typu TMR - a tacy Morawieccy przede wszystkim  niech nie przeszkadzają, a jakimś mądrym przepisem wspomogą.

TMR póki co nie interesuje się Kotarzem (potwierdzone info), więc pozostaje kto inny. Pytanie kto? Projekt państwowego ośrodka na Kotarzu nie podoba mi się z kilku powodów (1. państwowe, 2. planowali postawić jakieś wolne stare krzesła), ale jeżeli nikt inny się nie znajdzie, to może się okazać, że plan Morawieckiego jest jedynym rozwiązaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś ciężko uwierzyć, że w Brennej wreszcie dojrzeli do połączenia ze Szczyrkiem. Jeszcze całkiem niedawno twierdzili, że auta turystów drogi im rozjadą, a oni sami kasę w Szczyrku zostawią w Brennej jedynie parkując. Widocznie wreszcie widmo biedy zaczęło im w oczy zaglądać, tym bardziej gdy zobaczyli co TMR szykuje. Tymczasem w Brennej regres lub zastój infrastruktury narciarskiej jest totalny. Węgierski po sporach z właścicielami gruntów zamknięty i wystawiony na sprzedaż. Zresztą w coraz bardziej okrojonym obszarze, bo Hyrca od lat stoi, zarasta i niszczeje. Na Świniorce po szumnych sprzed kilku lat zapowiedziach o krześle chyba mało kto pamięta. Jedynie co to otwarto nowy 500 metrowy talerzyk na górze parę lat temu. W centrum też bez zmian stary orczyk na szczęście działa dalej. Także reasumując nieciekawie to wygląda. Ten Kotarz to jedyna szansa dla Brennej, żeby nie umarła narciarsko.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie widzę szans dla Brennej bez inwestora typu TMR w Szczyrku, a taki się raczej nie pojawi (gorsze tereny narciarskie  - do 900m.n.p.m a w szczyrku 1200..). W te narodowe brednie to ani trochę nie wierzę...

miejsca w tych dolinach też raczej dużo nie ma dla samochodów..

żeby z Brennej zrobić atrakcyjną miejscowość narciarską to trzeba duużo kasy, wg mnie nikt jej nigdy nie wyłoży (z sensem, bo pewnie ktoś się znajdzie co miliony utopi..)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejka na Szyndzielnię już po remoncie, ale jeszcze nie działa.

Zmodernizowana kolejka na Szyndzielnię gdzie wymieniono napędy, linę, gondole, zmodernizowano perony miała ruszyć chyba w połowie lutego. Niestety kilkukrotnie podchodzono do odbioru technicznego do którego nie doszło. Z tego powodu nie odbył się jeden z koncertów Bielskiej Zadymki Jazzowej (zespół Voo Voo) w schronisku na Szyndzielni. Koncert ten zorganizowano na szybko w namiocie na Magurce.

Ale chyba perypetie z odbiorem powoli się kończą. 

Cytat z strony bbfan.pl:

" Zmodernizowana Kolej Linowa „Szyndzielnia” przechodzi właśnie odbiory. Jednym z ich elementów była próbna ewakuacja pasażerów. Przeprowadzenie ćwiczeń było niezbędne ponieważ podczas modernizacji infrastruktury został stworzony nowy plan ewakuacji stosowany w przypadku awarii kolei. Wykonanie tego przedsięwzięcia było też jednym z wymogów uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Przebieg ewakuacji był obserwowany przez przedstawicieli Transportowego Dozoru Technicznego. Do jej przeprowadzenia zaangażowano GOPR, Straż Pożarną, Bielskie Pogotowie Ratunkowe, Policję i Straż Miejską. "

Poniżej link do artykułu opisującego próbną ewakuację, która jest ważną częścią odbioru:

http://bbfan.pl/ewakuacja-pasazerow-kolejki-szyndzielnie/

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 07/03/2017 at 5:54 PM, leitner said:

Rozpoczęto drążenie tunelu nowej zakopianki. Film z wizualizacją nowej drogi Lubień - Rabka Zdrój - Chabówka

 

Świeże informacje z budowy Zakopianki to można znaleźć na tym forum:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=120015&page=454

Z innych dróg tutaj:

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=240

A z wszelakich inwestycji w Polsce:

http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=45

:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, fundu napisał:

Przy okazji niech weźmie też Pilsko ;)

Niestety TMR nie jest taki głupi, żeby ładować tam kasę. Chyba, że coś się zmieni. Jedynym rozwiązaniem byłoby kupienie samej Buczynki i wytyczenie tam niebieskiej trasy z naśnieżaniem. To jest jedyne sensowne miejsce do większego inwestowania w Korbielowie.

Edytowane przez leitner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, leitner napisał:

Niestety TMR nie jest taki głupi, żeby ładować tam kasę. Chyba, że coś się zmieni. Jedynym rozwiązaniem byłoby kupienie samej Buczynki i wytyczenie tam niebieskiej trasy z naśnieżaniem. To jest jedyne sensowne miejsce do większego inwestowania w Korbielowie.

Przestańcie myśleć,  że ktoś coś kupił, abyście wygodniej jeździli na nartach. Kupił aby zarobić. To jest priorytet.  Patrz bank Pekao, elektrownia Połaniec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe że inne wyciągi chodzą, a jedna Buczynka stoi. Albo się myślicie albo właściciel jest kretynem który urwal kurze złote jaja.

IMO idealnym miejscem na inwestowanie jest teren powyżej Miziowej (oczywiście trzeba zrobić dojazd wyciągiem). Idealne warunki śniegowe, wystarczy wstawić armatki i śnieg będzie jeździć od listopada do maja. Do tego super widoki, słońce, gdy na dole są chmury. Do tego można reklamować jako trasę o charakterze alpejskim. Tylko trzeba ten skansen zastąpić nowym sprzętem.

Wysłane z mojego F3112 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Hextor napisał:

To ciekawe że inne wyciągi chodzą, a jedna Buczynka stoi. Albo się myślicie albo właściciel jest kretynem który urwal kurze złote jaja.

IMO idealnym miejscem na inwestowanie jest teren powyżej Miziowej (oczywiście trzeba zrobić dojazd wyciągiem) (...) wstawić armatki (...)

1. Paradoksalnie dlatego stoi Buczynka! Była najlepszym miejscem do inwestowania, więc inwestor chciał najpierw tam postawić szybką kanapę. Nie miał kasy na jej spłatę i dlatego Buczynka stoi. Za to zrobił tam przy okazji oświetlenie i chyba (tego nie jestem pewien) poprawił naśnieżanie. 

2. Gdyby tam było możliwe szybkie postawienie krzesła i budowa sztucznego naśnieżania, to racja. Niestety tak nie jest z kilku powodów - m.in. ekologicznych i własnościowych. Problemem jest też połączenie Miziowa - Strugi i Buczynka - Szczawiny. Ten problem wynika jednak z ukształtowania góry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leitner napisał:

Problemem jest też połączenie Miziowa - Strugi i Buczynka - Szczawiny. Ten problem wynika jednak z ukształtowania góry. 

Problemem ale chyba w 21 wieku bo w 20 wieku dla mnie osobiście nie był to problem. Zjeżdżało się z górnej stacji orczyków Buczynka do talerzyka Buczynka - Płaj który troche nawet miał zjazd w dół, dojeżdżało się nim do trasy numer 6 i później zjazd kilkaset metrów do dolnej stacji orczyków Szczawiny. Kto chciał to jeździł w dolnej cześci ON Pilsko kto chciał w górnej to jeździł w górnej i nie było z tym problemu. No ale to było w 20 wieku a teraz mamy 21 wiek. Pamiętam jeszcze na wiosne jak nie było śniegu w dolnej części aby dostać się do góry to na dolnych orczykach wyjeżdżało się po igielicie

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, leitner napisał:

Za to zrobił tam przy okazji oświetlenie i chyba (tego nie jestem pewien) poprawił naśnieżanie. 

Naśnieżanie nie zostało poprawione, gdyż nie wymaga działań na Buczynce. Instalacja jest rozprowadzona właściwie od bardzo dawna. Brak wystarczająco wydajnych pomp, wody i armatek.

2 godziny temu, leitner napisał:

Niestety tak nie jest z kilku powodów - m.in. ekologicznych i własnościowych.

Nie wymieniłeś najważniejszego - mentalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem ale chyba w 21 wieku bo w 20 wieku dla mnie osobiście nie był to problem.

Dla mnie to też nie był problem. Czasami trzeba było nawet podejść, bo Płaje nie działały. Chodzi o to, że takie rozwiązanie nie przyciągnie wygodnych narciarzy, a takich jest najwięcej.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...