Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, pawelb91 napisał:

Ciekawe jak będzie wyglądać gęstość narciarzy na trasie 6 i dolnej połowy trasy 1 gdy dojdzie to krzesełko 6 os. 

Poprzednia kanapa jeździła pusta. Szczególnie, kiedy wyłączona była trasa 4. Ja też rzadko jej używałem, bo po co? Żeby zjechać po kartoflisku na trasie 6? Tylko rano może miało to sens, kiedy trasa 6 nie była rozryta. Nowa kanapa pewnie też nie będzie szczególnie pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, WojtekM napisał:

Poprzednia kanapa jeździła pusta. Szczególnie, kiedy wyłączona była trasa 4. Ja też rzadko jej używałem, bo po co? Żeby zjechać po kartoflisku na trasie 6? Tylko rano może miało to sens, kiedy trasa 6 nie była rozryta. Nowa kanapa pewnie też nie będzie szczególnie pełna.

Albo będzie efekt Słotwin Areny, tłumy do nowego krzesełka. 
Zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pawelb91 napisał:

Albo będzie efekt Słotwin Areny, tłumy do nowego krzesełka. 
Zobaczymy. 

Najbardziej logiczne jest usprawnienie jazdy wieczornej przy tej opcji bo ogólnie to ta kolej raczej nie ma innego zastosowania....Gdyby chodziło o jakość to by wytargali nowe krzesło na 2 i 2a.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jusik2002 napisał:

Najbardziej logiczne jest usprawnienie jazdy wieczornej przy tej opcji bo ogólnie to ta kolej raczej nie ma innego zastosowania....Gdyby chodziło o jakość to by wytargali nowe krzesło na 2 i 2a.....

Na trasie nr 2 nowy wyciąg to konieczność bo kolejki do tego orczyka w poprzek trasy to jakaś katastrofa.
Myślałem że przeniosą tam to dotychczasowe z trasy 6. To PKL więc nielogiczność jest tam mocno zakorzeniona 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem przejazdem w Tyliczu, wrzucam więc aktualne zdjęcia prac w obu stacjach narciarskich.

Master Ski

Budowa 6 os. wyprzęganego krzesełka. Zakupili używany wyciąg z Austrii z regionu Saalbach wyciąg Sportbahn Asitzkogel.

Przy dolnej stacji będzie bardzo duży parking ciągnący się wzdłuż potoku nad którym powstanie mostek by na ten parking dojechać.

Budowę nowego wyciągu wykonuje Mostostal Zabrze.


IMG_20220917_143016_HDR.thumb.jpg.96e6fdfc102cb51d2d51072ae95157b2.jpg

IMG_20220917_143931_HDR.thumb.jpg.542433aa0a4885e9d29686924368ac24.jpg

IMG_20220917_143322_HDR.thumb.jpg.a0f3aefbe7efb3903ee0ac433854816d.jpg

IMG_20220917_143445_HDR.thumb.jpg.399f84fd55963c50ff1307867ff6ec73.jpg

IMG_20220917_143538_HDR.thumb.jpg.16f8098dc24a7efacdcb5e157bddd9ed.jpg

IMG_20220917_143642_HDR.thumb.jpg.3d4bf82c9020542848116b8d516da278.jpg

IMG_20220917_143703_HDR.thumb.jpg.ec1a363991dc32feb7a836b1aa345b97.jpg

IMG_20220917_145242_HDR.thumb.jpg.8e6d2607f9e43368377700d9b5cb834d.jpg

IMG_20220917_145300_HDR.thumb.jpg.76e782aba6021cfac8a9a6479e70d035.jpg

IMG_20220917_145410_HDR.thumb.jpg.12b2c2008bb91cae2e0c33b96b7bea32.jpg

IMG_20220917_145535_HDR.thumb.jpg.6b1ef853f8eaa9549df6b0ce0bad7ed2.jpg
 


Powyższy wyciąg działał w Saalbach w latach 1999-2022
https://www.skiresort.info/ski-resort/saalbach-hinterglemm-leogang-fieberbrunn-skicircus/ski-lifts/l92614/


1630998554_Zrzutekranu(12537).thumb.png.4d19547523a1ca5c468e2c3b264c42ed.png

2e0ef1db69.jpg.ebf86698551bc952efb8267909efc541.jpg

58015a20da.jpg.5eaee3a0967aa376b31a624235bb5cd0.jpg

Został zastąpiony przez nowoczesne 8 osobowe krzesełko.
https://www.skiresort.info/ski-resort/saalbach-hinterglemm-leogang-fieberbrunn-skicircus/ski-lifts/l107969/



Tylicz Ski

Poszerzone dojazdy z 3 tras do dolnej stacji oraz zwiększone miejsce na kolejki do wyciągu 3 os. 🙃
Zabrało to trochę parkingu przed samym wejściem pod wciąg. Zapowiada się że boczne parkingi zostaną poszerzone.


IMG_20220917_152849.thumb.jpg.d54eff367394ee4aff6c8a368994d92e.jpg

IMG_20220917_152659_HDR.thumb.jpg.6529e5dd5885d89b7bfd5aa086aeeedb.jpg

IMG_20220917_152929.thumb.jpg.e32d2b97ff2a7f7f460cb1dd6e167c71.jpg

IMG_20220917_152925.thumb.jpg.a20f75754b89542dacd3a9f9ebcaaba3.jpg

IMG_20220917_152950.thumb.jpg.0b0d8fc9b21b74fad9c89f73e65ea5dd.jpg

IMG_20220917_153036.thumb.jpg.d20ebec967aab3a640bc31151a3865a7.jpg

  • Like 11
  • Thanks 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny Groń..wczorajsza "inspekcja".

Wybetonowana została cała droga na parking (koniec tłuczenia sie po kocich łbach). 

IMG_9696.thumb.jpg.9972ee767e57ba3383fc3d5c50ca0fe4.jpg

IMG_9697.thumb.jpg.0450e651abc75e7ea7221f1ff2533de0.jpg

Budynek na górze pewnie będzie na zimę gotowy. Na tablicy nazwany jest "budynkiem gospodarczym" ale stawiam raczej na to że będzie to knajpka ....i dobrze.

IMG_9712.thumb.jpg.92130a7c5458c1d94f97aefcf00dba4b.jpg

IMG_9718.thumb.jpg.921df678cb4cc6caeac205a7d54bc3ad.jpg

IMG_9725.thumb.jpg.a498bbc273b222b83951d7718991a5e3.jpg

  • Like 4
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2022 o 18:28, WojtekM napisał:

Poprzednia kanapa jeździła pusta. Szczególnie, kiedy wyłączona była trasa 4. Ja też rzadko jej używałem, bo po co? Żeby zjechać po kartoflisku na trasie 6? Tylko rano może miało to sens, kiedy trasa 6 nie była rozryta. Nowa kanapa pewnie też nie będzie szczególnie pełna.

Ja patrzę na to trochę inaczej. Budują tą kanapę bo dostali pozwolenie na budowę, mają zabezpieczone fundusze. Jest to początek inwestycji i przebudowy ośrodka. Dlaczego zaczynają w tym miejscu? Być może budowa pozostałych kanap utknęła (w procedurach). Czasy budżetowo mamy niepewne, być może gdyby nie wydali tych pieniędzy, zostaliby  poproszeni o zwrot środków do budżetu. Pamiętajmy o strukturze własnościowej inwestora.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, WojtekM napisał:

Być może planują mieć otwartą częściej trasę nr 4? Kto wie, może planują też kanapę na 4. Wtedy miałoby to sens. Przy zamkniętej trasie nr 4, wzdłuż trasy 6 może stać orczyk z trasy nr 5 lub 2.

Tylko, że jak byłem tam w sierpniu nie widziałem, żeby robili na 4 naśnieżanie. W strategii jest jednak mowa o zastąpieniu wszystkich orczyków kanapami. Pożyjemy, zobaczymy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem głównym krytykiem PLK na Jaworzynie ale widzę, że wreszcie coś ruszyło. Co prawda, jak to z PLK bywa, rozpoczęto od d... strony, czyli wybudowano wypasione krzesło w najmniej potrzebnym miejscu, no ale jak rozumiem ma to zachęcać do jazdy nocnej. No zobaczymy. 

Poza tym Krynica i okolice robią się w tym roku centrum inwestycji narciarskich. Jest nowa kanapa w Master (szkoda że stara używka), jest wypas na Jaworzynie. Wróciły nadzieje na reaktywację Dwóch Dolin - choć pewnie nie w tym sezonie. Pięknie. Mój ulubiony narciarski rejon w Polsce wraca do życia.

Edytowane przez tresor
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam już się absolutnie nie będzie dało jeździć: przepustowość 2800 os/h + 1600 os/h (gondola) to razem 4400 os/h, czyli po 2200 na każdą z tras (nr 1 i nr 6).

To samo będzie na czarnej, gdy przeniosą tam starą kanapę (2400 os/h). To samo już jest na trasie nr 2 (z wyjątkiem górnego odcinka z talerzykiem) i na trasie nr 3 (gondola  + talerzyk = 2400 os/h). Jedyna pusta trasa to prawie zawsze nieczynna 4-ka.

Jak ktoś twierdzi, że trasy w Szczyrku są zatłoczone, to niech oczyma wyobraźni pomnoży sobie ten tłum x 2, bo dokładnie tak to wychodzi w przeliczeniu na trasę. W praktyce różnica będzie jeszcze większa, bo kanapy szczyrkowskie nie jeżdżą na pełnej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, koliber napisał:

Tam już się absolutnie nie będzie dało jeździć: przepustowość 2800 os/h + 1600 os/h (gondola) to razem 4400 os/h, czyli po 2200 na każdą z tras (nr 1 i nr 6).

To samo będzie na czarnej, gdy przeniosą tam starą kanapę (2400 os/h). To samo już jest na trasie nr 2 (z wyjątkiem górnego odcinka z talerzykiem) i na trasie nr 3 (gondola  + talerzyk = 2400 os/h). Jedyna pusta trasa to prawie zawsze nieczynna 4-ka.

Jak ktoś twierdzi, że trasy w Szczyrku są zatłoczone, to niech oczyma wyobraźni pomnoży sobie ten tłum x 2, bo dokładnie tak to wychodzi w przeliczeniu na trasę. W praktyce różnica będzie jeszcze większa, bo kanapy szczyrkowskie nie jeżdżą na pełnej prędkości.

Tego się boję.

W przyszłości krzesełko na czarnej trasie 5 całkowicie wyeliminuje fajną jazdę tam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, pawelb91 napisał:

Tego się boję.

W przyszłości krzesełko na czarnej trasie 5 całkowicie wyeliminuje fajną jazdę tam.

Tego krzesła też nie rozumiem, to typowa sportowa trasa treningowa. Przy takich trasach, funkcją dodatkową orczyka jest grzanie mięśni. Wjeżdżając kanapą one stygną.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle koledzy narzekają. Teoretyczna przepustowość zwiększy się tylko o 400 osób/h.  Jeździłem poprzednim wyciągiem wielokrotnie i wieczorem szczególnie brakowało ogrzewanej kanapy z osłonką.  A na Słotwinach na byle jakich trasach były takie dwie kolejki.  Dla mnie brakuje tylko jeszcze kolejki na 4-ce aby można było się przy braku śniegu przemieszczać na dół 2A.  Wtedy gondola przestanie być taka krytyczna. Ja uważam, ze to jest właściwa inwestycja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, koliber napisał:

miękka i szybka kanapa na pewno będzie jeździła w pełni obłożona. Czyli realny tłok na trasach wzrośnie nie o 400, tylko o 2800 os/h.

W czasie dnia, przy zamkniętej trasie 4, raczej nie. Bo niby co miałaby obsługiwać? Rozrytą od 11.00 trasę 6? Znajdą się amatorzy, ale czy będzie ich wielu? Może nocne będą miały frekwencję, ale tutaj konkurencja w Krynicy jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2022 o 13:30, pawelb91 napisał:

W zeszłym sezonie był karnet sezonowy PKLu bez Jaworzyny i z dopłatą za wjazdy na Kasprowy kolejką.
Jaworzyna miała mieć osobną "sezonówkę" ale jej finalnie nie było.
Ciekawe jak będzie teraz...

Może nie tyle karnety sezonowe ale jestem ciekaw jak zaskoczy cenowo PKL jako spółka państwowa, wydaje mi się że powinni ograniczać "inflacje" tzn. utrzymywać wyborcom ceny 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne powstanie oświetlenia trasy czerwonej na Czantorii w Ustroniu. Oferta wybrana 14.09 - według zapisów umowy, wykonawca ma 90 dni od podpisania - nie wiem czy to już nastąpiło. Ale to jest temat na najbliższy sezon zimowy.

Więcej na samej stronie miasta Ustroń, do którego należy KL Czantoria - https://ustron.bip.info.pl/dokument.php?iddok=24026&idmp=31&r=o

Edytowane przez Zita
  • Like 5
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...