Narty - skionline.pl
Jump to content

Recommended Posts

Zgodzę się że ładowanie kolejnej kolei na Halę Skrzyczeńską to nonsens. Nie rozumiem o co chodzi z tymi Julianami. Od tej strony jest wszystko ok, brakuje tak prozaicznych inwestycji jak przejazd przejazd przez drogę w Czyrnej i naśnieżania i utrzymania Bieńkuli. 

Bardziej domagał bym się Jakiegoś talerzyka w transferze ze Skrzycznego,  może troszkę inny profil wyciągu na Małe Skrzyczne albo dojazdu do niego.

Dużo życzę Sobie jednak po drugiej stronie na COSie, ten sezon to już totalna padaka. Wskrzeszenie tras do METY, wymiana obu sekcji kolei na kanapy sześcioosobowe - to naturalna kolej rzeczy w przypadku zapewnienia moich wcześniejszych postulatów.

Myślę że TMR znacznie korzystniej wyszedł by na wchłonięciu COS-u i inwestycjach w niego niż całym tym Ankogelu. Po Jasnej Szczyrk byłby to numer dwa w ich portfolio.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, lika napisał:

Zgodzę się że ładowanie kolejnej kolei na Halę Skrzyczeńską to nonsens. Nie rozumiem o co chodzi z tymi Julianami. Od tej strony jest wszystko ok, brakuje tak prozaicznych inwestycji jak przejazd przejazd przez drogę w Czyrnej i naśnieżania i utrzymania Bieńkuli. 

Bardziej domagał bym się Jakiegoś talerzyka w transferze ze Skrzycznego,  może troszkę inny profil wyciągu na Małe Skrzyczne albo dojazdu do niego.

Dużo życzę Sobie jednak po drugiej stronie na COSie, ten sezon to już totalna padaka. Wskrzeszenie tras do METY, wymiana obu sekcji kolei na kanapy sześcioosobowe - to naturalna kolej rzeczy w przypadku zapewnienia moich wcześniejszych postulatów.

Myślę że TMR znacznie korzystniej wyszedł by na wchłonięciu COS-u i inwestycjach w niego niż całym tym Ankogelu. Po Jasnej Szczyrk byłby to numer dwa w ich portfolio.

Patrząc na wyniki i kapitał TMR-u to może żadnych nowych kolei nie być w najbliższym czasie. Ale pożyjemy, zobaczymy!

Link to comment
Share on other sites

Może inwestorzy zrobili analizę i stwierdzili

że przy obecnych zmianach klimatycznych i ekonomicznych,

inwestowanie w infrastrukturę narciarską

w niewysokich polskich górach, jest nieopłacalne ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, lika napisał:

Bardziej domagał bym się Jakiegoś talerzyka w transferze ze Skrzycznego,  może troszkę inny profil wyciągu na Małe Skrzyczne albo dojazdu do niego.

Dużo życzę Sobie jednak po drugiej stronie na COSie, ten sezon to już totalna padaka. Wskrzeszenie tras do METY, wymiana obu sekcji kolei na kanapy sześcioosobowe - to naturalna kolej rzeczy w przypadku zapewnienia moich wcześniejszych postulatów.

Myślę że TMR znacznie korzystniej wyszedł by na wchłonięciu COS-u i inwestycjach w niego niż całym tym Ankogelu. Po Jasnej Szczyrk byłby to numer dwa w ich portfolio.

Talerzyk na Skrzyczne jest dobrym pomysłem, bo obecne dojście do trasy ze Skrzycznego na Zbójnicką jest męczące i dość dzikie. 

Przywrócenie dawnych tras , których już nie ma na mapie COSu oraz naśnieżanie tych już istniejących, żeby kiedykolwiek mogły być otwarte też jest konieczne, ale wymiana wyciągów, które mają odpowiednio dwanaście i pięć lat , tylko po to by zwiększyć przepustowość o 400-600 narciarzy na godz. ... trochę nie rozumiem. Może za 15 lat (jeśli będzie śnieg) to będzie miało sens

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, pawelel napisał:

Talerzyk na Skrzyczne jest dobrym pomysłem, bo obecne dojście do trasy ze Skrzycznego na Zbójnicką jest męczące i dość dzikie. 

Przywrócenie dawnych tras , których już nie ma na mapie COSu oraz naśnieżanie tych już istniejących, żeby kiedykolwiek mogły być otwarte też jest konieczne, ale wymiana wyciągów, które mają odpowiednio dwanaście i pięć lat , tylko po to by zwiększyć przepustowość o 400-600 narciarzy na godz. ... trochę nie rozumiem. Może za 15 lat (jeśli będzie śnieg) to będzie miało sens

Żadnego talerzyka w tym miejscu. To jest zwykły szlak z którego w zimie korzystają narciarze... Chciało się przebijać pomiędzy ośrodkami to się proszę potem zmęczyć. Jak można partia szczytowa ciągnąć jakiś wyciąg  ??? Co do tras na COS to przecież wiadome, że problemem nie jest naśnieżanie a woda...Cała trasa czarna do Mety posiada naśnieżanie które było modernizowane jakoś 2 lata temu i co ?? Nawet go nie uruchomili...  COS to państwo któremu kompletnie nie zależy na tym aby było dobrze. Tam z roku na rok jest coraz gorzej 😞 Takie tereny się marnują ale można powiedzieć, że już po ptokach. W obecnych czasach na takie inwestycje narciarskie będzie okrągła suma  - "0". Czy mnie to martwi ? Nie, ponieważ nie potrafią gospodarować takimi terenami jakie mają wiec pi co topic więcej kasy  ???

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Jusik2002 napisał:

Żadnego talerzyka w tym miejscu. To jest zwykły szlak z którego w zimie korzystają narciarze... Chciało się przebijać pomiędzy ośrodkami to się proszę potem zmęczyć. Jak można partia szczytowa ciągnąć jakiś wyciąg  ??? Co do tras na COS to przecież wiadome, że problemem nie jest naśnieżanie a woda...Cała trasa czarna do Mety posiada naśnieżanie które było modernizowane jakoś 2 lata temu i co ?? Nawet go nie uruchomili...  COS to państwo któremu kompletnie nie zależy na tym aby było dobrze. Tam z roku na rok jest coraz gorzej 😞 Takie tereny się marnują ale można powiedzieć, że już po ptokach. W obecnych czasach na takie inwestycje narciarskie będzie okrągła suma  - "0". Czy mnie to martwi ? Nie, ponieważ nie potrafią gospodarować takimi terenami jakie mają wiec pi co topic więcej kasy  ???

Mnie się podoba jak jest. Nawet lubię to podejście!

Link to comment
Share on other sites

Podobnie jest na Cieńkowie, gdy chce się skorzystać z okrężnej trasy nr 5 - trzeba podejść na sąsiedni pagórek (ew. ściąć go trawersem, ale wtedy się traci kawałek zjazdu). Tam nawet samoobsługowa taśma by wystarczyła (taka jak między I a II odcinkiem na Skrzyczne).

 

 

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Jusik2002 napisał:

 Jak można partia szczytowa ciągnąć jakiś wyciąg  ??? 

Można. 

W Zieleńcu aż dwa, jeden bardzo pomocny między Nartoramą a Winterpoolem, drugi trochę bezsensu po płaskim do Masarykovej.

O ironio ten drugi czynny częściej.

Edited by lika
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, koliber napisał:

Tam nawet samoobsługowa taśma by wystarczyła (taka jak między I a II odcinkiem na Skrzyczne).

 

 

Przecież to nigdy nie działa, więc po co kolejny bubel, którego nie ma kto odśnieżać.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, lika napisał:

Można. 

W Zieleńcu aż dwa, jeden bardzo pomocny między Nartoramą a Winterpoolem, drugi trochę bezsensu po płaskim do Masarykovej.

O ironio ten drugi czynny częściej.

W Zieleńcu to jest takie przewyższenie, że można by wszystko ogarnąć bez wyciągów 😂 Bez jaj ale w Szczyrku kompletnie to badziewie pomagające dotarcie do szlaku na TMR nie jest potrzebne...

Link to comment
Share on other sites

Punkt widzenia zależy zapewne od punktu siedzenia. 

Dla jednych wygoda to tranzytowy wyciąg na grzbiecie, dla innych orczyk wzdłuż trudnej, rzadko eksploatowanej trasy gdzie wystarczy pieszy krok przez drogę w kierunku gondoli. Pamiętaj o każdym profilu klienta.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Jusik2002 napisał:

W Zieleńcu to jest takie przewyższenie, że można by wszystko ogarnąć bez wyciągów 😂 Bez jaj ale w Szczyrku kompletnie to badziewie pomagające dotarcie do szlaku na TMR nie jest potrzebne...

Byłeś w Zieleńcu i wiesz o czym piszę?

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, mirekn napisał:

Ten temat "chodzi" od dekady. Wyciąg (zbudowany) nawet stał przez kilka lat. Nie rozstrzygam, czy wszystko było ok, czy nie. To temat do oceny nie przeze mnie. Niemniej jak się "Pingwin" wkurzy, to po prostu zamknie ten ośrodek (jedyny w pobliżu Andrychowa) i narciarze stamtąd wyjadą gdzieś indziej i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Komentarz:

AVvXsEgjemlIkQUPJ-IXJcQOOgrogm_sm91D1FxYJL8VvVF_nzJDktBSz9Yun0W1sNd1OFxA8Cbvlu1VGC2Dgy4kq4Aa9sdsSpO2lVPlDy7RCv6AVItm7-1vPVOcRE65V3xbMuJE2qW-y1NWe2LiKWPsN-Dre3RAHOKIZCGkJkeVP5cYQFNDh4gfL39iqx8w=s500 

MAY
26
 
 

Deinwestycja narciarska. Czarny Groń jednak do rozbiórki?

Najpierw był orczyk. 

Potem powstała górna kanapa (2009 r.) - szybka, nowoczesna, choć po płaskim: ok. 600 m długości i zaledwie ok. 100 m przewyższenia. 

Potem dolna kanapa niewyprzęgana (2015 r.) - więc nieco wolniejsza. 

Potem górny wyciąg na parę lat... zamknięto. Ostatnio znów chodził.

A teraz?

A teraz krakowski sąd administracyjny nakazał... rozebranie ośrodka narciarskiego.

Cytuję za Gazetą Krakowską:

<<<Po 13 latach od rozbudowy ośrodka narciarskiego Czarny Groń w Rzykach Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uchylił decyzję środowiskową wydaną dla tej inwestycji. "Ośrodek ma zostać rozebrany" - tak twierdzą ekolodzy. Właściciel ośrodka dementuje te doniesienia. - To wyrok nieprawomocny. Działamy nadal, legalnie - twierdzi.>>>
 

Deinwestycja narciarska. Czarny Groń jednak do rozbiórki? | Blog o nartach

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2022 o 20:19, Narciarz ze Śląska napisał:

Tym razem o inwestycji. Więcej szczegółów planu na Szrenicy w Szklarskiej Porębie:

https://blogonartach.blogspot.com/2022/05/mamy-wiecej-informacji-nt-inwestycji-na.html

AVvXsEjr6iLGcJgmAdCBdA5UCzvj0CcHKzLyr3P3BmZI4fOwKip3FZNvzIRbMUk6gqoZ2M9khHnufw8l3qkLJCU0Axez2cJexETt8ZHIf96xikI_RRyv4fi4kgcw1Up0HEb-emMfHN-zFmJLdp27S7IF1pWi20vgVuWF-xKZtPhtp-Zv23xTVqOcjAa_srAR=w453-h640

Trzymam kciuki za te inwestycje w szczególności za nowe szybsze krzesło. To wywinduje Szrenicę wysoko w czołówce topowych polskich ośrodków.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.05.2022 o 20:19, Narciarz ze Śląska napisał:

Tym razem o inwestycji. Więcej szczegółów planu na Szrenicy w Szklarskiej Porębie:

https://blogonartach.blogspot.com/2022/05/mamy-wiecej-informacji-nt-inwestycji-na.html

AVvXsEjr6iLGcJgmAdCBdA5UCzvj0CcHKzLyr3P3BmZI4fOwKip3FZNvzIRbMUk6gqoZ2M9khHnufw8l3qkLJCU0Axez2cJexETt8ZHIf96xikI_RRyv4fi4kgcw1Up0HEb-emMfHN-zFmJLdp27S7IF1pWi20vgVuWF-xKZtPhtp-Zv23xTVqOcjAa_srAR=w453-h640

Oznacza to, ze drugi fragment wyciągu na Szrenicę nie wiadomo, kiedy zostanie oddany do użytku.
 

Pierwszy fragment dedykowany jest tylko dla Puchatka, możliwości z drugiego etapu to Fis, Lola (na pełnej długości 4,4km), Śnieżynka i dostęp do Hali Szrenickiej. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Te "możliwości" występują średnio raz na 5 lat, bo tak mniej więcej czynny jest oficjalnie FIS. I o ile przepisy się nie zmieniły (nie można ingerować w nawierzchnię w Parkach Narodowych,) to się nic nie zmieni. Zresztą na Szrenicy to nie problem nawierzchni, tylko wywianej kopuły.

Nartostrada z Kopy też chyba nie została otwarta ani na 1 dzień, mimo nowej kanapy na górę.

Link to comment
Share on other sites

Na Czarnym Groniu znowu grzebią w ziemi - pomiędzy górną stacją kanapy a snowparkiem jakaś budowla powstaje...podejdę kiedyś znowu to obejrzę dokładniej.

 

AB6DEF1C-2218-487A-8D7C-D7714E5529AA_1_105_c.jpg.dae41300c5af9c6990f38fd52c88b2f4.jpg

Edited by Lexi
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Booking.com


www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Create New...