skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo Brand New 2010

2010.01.15
Wyróżnienie w konkurs ispo Brand New jest uznawane za jedną z najbardziej pożądanych nagród przez firmy, które chcą wprowadzić na rynek sportowy innowacyjne produkty. Nagroda ta wyznacza bowiem przyszłe trendy i wskazuje na kierunki rozwoju rynku sportowego. Na tegorocznych targach nagroda ta zostanie przyznana po raz 19, w 8 kategoriach (accessories, eco/fair trade, fitness, hardware, overall, sportswear, style, urban style).
Poniżej prezentujmy tegorocznych zwycięzców konkursu:

Kategoria: Accessories (Akcesoria)
Zwycięzca: Moticon z Niemiec www.moticon.de
Produkt: Elektroniczny trener narciarstwa SkiGo
Urządzenie, które dzięki sensorom zainstalowanym we wkładce buta narciarskiego, przesyła bezprzewodowo sygnały o postawie narciarza do odbiornika wielkości ipod’a. Wysyłane dane są analizowane, a następnie narciarz otrzymuje przez słuchawki krótkie komunikaty mające pomóc mu w dokonaniu korekty pozycji.

Kategoria Eco/Fair Trade
Zwycięzca: Monkee z Niemiec www.monkeeclothing.com
Produkt: Kolekcja odzieży tej marki łączy innowacyjny krój i modne kolory z funkcjonalnością naturalnych materiałów. Myśl przewodnia tej młody firmy brzmi następująco: Kto chętnie obcuje z naturą, ten chętnie powinien ją chronić. Cała kolekcja została wykonana z naturalnych materiałów, bez użycia toksycznych składników i nadaje się do powtórnego przetworzenia. Ponadto firma angażuje się aktywnie w ochronę środowiska, wspierając na przykład ochronę afrykańskich goryli górskich, których wizerunek stanowi logo marki jak również wspierając organizacje działające na rzecz uczciwego handlu jak Clean & Unique Association.

Kategoria Fitness
Zwycięzca: Hock z Niemiec www.hockdesign.de
Produkt: Kolekcja ekskluzywnie wykonanych przyrządów treningowych, które nie tylko pasują doskonale do fitness klubów ekskluzywnych i ciekawych pod względem designu hoteli, ale równie dobrze prezentują się w gustownie urządzonych mieszkaniach i domach. W asortymencie tej marki znajdują się zarówno hantle, o różnym ciężarze, jak również sztangi, skakanki i składane uchwyty do ćwiczeń.

Kategoria: Hardware
Zwycięzca: BOO Bicycles z USA www.boobicycles.com
Produkt: Rower z bambusa. Rower ten wykonany został przez 23 studenta i uniwersytetu Princeton i zarazem kolarza jako praca dyplomowa. Ten młody Kalifornijczyk użył drewna bambusa do wykonania ramy i felg swojego roweru. Dzięki zastosowaniu tego materiału rower ten cechuje niezwykła lekkości i wytrzymałość a zarazem przyjazna środowisku produkcja. Szlachetne felgi bambusowe, nakładki na kierownicę i funkcjonalny bagażnik z bambusa nadają temu pojazdowi niepowtarzalny wygląd.

Kategoria: Overall
Zwycięzca: ON SPORTS ze Szwajcarii www.on-running.com
Produkt: Młoda szwajcarska marka ON SPORTS prezentuje zupełnie nowe podejście do zagadnienia amortyzacji w butach do biegania. Nowa technologia nosi nazwę Wave Step Technology. Punktem wyjścia dla nowego systemu, stworzonego m.in. przez światowej sławy triatlonistę Oliviera Bernharda, jest obserwacja, że podczas biegania podlega naciskom nie tylko wertykalnym (taką zasadę przyjmują obecne w sprzedaży systemy typu "air"), ale również horyzontalnym. Firma On Sports opracowała więc specjalny pusty w środku element, który umieszczony w podeszwie, amortyzuje oba rodzaje nacisków. Dzięki temu podczas biegania wytwarza się całkiem nowa dynamika, która przyczynia się do wzmocnienia mięśni odpowiedzialnych za utrzymanie właściwej postawy. W ten sposób dochodzi do naturalnej stabilizacji stawów. Efekt końcowy - uczucie niezwykle miękkiego, płynnego biegu porównywalne do biegu zwierzęcia na czterech łapach.

Kategoria: Sportswear
Zwycięzca: UTY z Francji www.utyltd.com
Produkt: Kolekcja odzieży narciarskiej zaprojektowana z myślą o niepełnosprawnych narciarzach. Oprócz ergonomicznego kroju, odzież ta charakteryzuje się szeregiem udogodnień jak ułatwione zakładanie, lepsza ochrona części wierzchniej, większy komfort w pozycji siedzącej - zrezygnowano z zamków i kieszeni. Dobrą widoczność narciarza na stoku gwarantują jaskrawe kolory odzieży. Wszystkie elementy odzieży są projektowane przy współpracy z niepełnosprawnymi sportowcami i intensywnie testowane min. 100 dni w realnych warunkach ich użytkowania.

Kategoria: Style
Zwycięzca: ZKHT z Niemiec www.zkht.de
Produkt: Kolekcja odzieży streetwear’owej charakteryzująca się oryginalnymi grafikami i ciekawą kolorystyką. Streetwear nie musi automatycznie kojarzyć się z Hip-Hopem i graffiti. Firma ZKHT, której nazwa stanowi skrót od "zuckerhut" (cukrowy kapelusz), jest tego doskonałym przykładem. T-Shirts i Hoodies z wizerunkiem kotków oraz magicznych kostek wnoszą świeżość i nowy styl do kolekcji snowboardowych i skateboard’owych.

Kategoria Urban Style
Zwycięzca: ELMOTO z Niemiec www.elmoto.com
Produkt: Motocykl o napędzie elektrycznym. Temat tzw. e-mobility (poruszanie się za pomocą napędu elektrycznego) jest obecnie bardzo popularny. Elmoto wychodzi naprzeciw temu trendowi. Ten rozwijający maksymalną prędkość 45km/h pojazd, o zasięgu 60 km, wypełnia lukę pomiędzy motocyklem i rowerem. Elmoto dba nie tylko o środowisko, ale także o portfel. "Tankowanie" kosztuje jedynie 0,4 Euro. Elegancki design i modna kolorystyka sprawia, że Elmoto może stać się elementem stylu życia, obiektem, który po prostu trzeba mieć. Idealny do porannego dojazdu do pracy, lub wieczornej przejażdżki w poszukiwaniu zachodu słońca. Do prowadzenia Elmoto wystarczy prawo jazdy samochodowe. 100% zabawy przy 0% hałasu i zerowym zanieczyszczeniu.

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja z ispo zima 2010

zobacz wszystkie galerie