skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo winter 2010 - "zielona" przyszłość

2010.01.15
"Zielona" przyszłość, to motyw przewodni wielu wydarzeń, jakie będą miały miejsce na tegorocznych targach ispo…
Zapoczątkowany w ubiegłym roku na ispo trend "eko" przewijać się będzie w jeszcze większej liczbie projektów na ispo 2010, podkreślając wagę zagadnienia, jakim jest konieczność zachowania środowiska naturalnego dla potomnych.
Eco Village zgromadzi w jednym miejscu produkty i firmy, które są godnymi naśladowania pionierami w zakresie wprowadzania ekologicznych technologii. Tutaj będzie też można obejrzeć produkty nagrodzone Eco Responsibility Award, która już po raz drugi zostanie przyznana na targach ispo. Tę nagrodę otrzymują firmy, które nie traktują tematu "ekologicznego" jako krótkotrwałej mody, ale ujmują go jako zadanie w długofalowej strategii rozwoju.
Kategoria "eko" a konkretnie Eco/Fair Trade pojawiła się w tym roku po raz pierwszy w konkursie ispo Brand New. Ocenie jury podlegają w tej kategorii nie tyle styl i wykończenie produktu, ale posiadane przez firmę certyfikaty, materiały wykorzystane do produkcji wyrobu, przesłanie marki, zaangażowanie w projekty ekologiczne i społeczne.

Targi ispo wspierają ponadto w ramach partnerstwa różne organizacje i projekty związane z tematem ekologii. Współpracują zatem ściśle z organizacją Association for Conservation, której są nawet członkiem założycielem. AfC wspiera projekty dotyczące ochrony flory i fauny różnych obszarów geograficznych, tak, aby zachować naturalne środowisko, niezbędne również do uprawiania różnych form aktywności fizycznej.
Targi są zaangażowane także w nowy projekt Uniwersytetu Technicznego w Monachium. Projekt dotyczy ekologicznych technologii w przemyśle sportowym. Jego celem jest opracowanie kryteriów oceny potrzebnych do oceny "stopnia ekologiczności" produktów sportowych. Ispo współpracuje także z firmą bluesign Technologies AG i przyczynia się tym samym do wzrostu zainteresowania zastosowaniem ekologicznych technologii przy produkcji odzieży.
Tzw. Standard bluesign® skupia 5 ważnych aspektów związanych z produkcją odzieży:
Ochronę konsumenta, ścieki, zanieczyszczenie powietrza, bezpieczeństwo pracy, wydajność produkcyjna. Dzięki konkretnym, zorientowanym na praktykę rozwiązaniom bluesign®-Standard zapewnia przejrzystość w całym łańcuchu dostawców branży odzieżowej, bez kompromisów w zakresie funkcjonalności, jakości i wzornictwa.
Ispo nie tylko angażuje się w różne projekty zewnętrzne, ale także działa na rzecz ochrony środowiska naturalnego, przesyłając informacje wystawcom i odwiedzającym przede wszystkim drogą elektroniczną. A jeśli tylko trzeba już coś wydrukować, od początku 2008 roku jest używany papier FSC, który jest pozyskiwany z drewna pochodzącego z kontrolowanych wycinek lasu.

Last but not least również tereny targowe wpisują się w tematykę ekologicznych zastosowań. Hale są zostały zaprojektowane z myślą o energooszczędności, a do budowy w dużej mierze zostało użyte drewno. Jako jedyne tereny targowe Targi Monachijskie posiadają na dachu panele słoneczne, umożliwiające wykorzystanie tego źródła energii.
Również projekt kanalizacji uwzględnia normy ekologiczne. Woda deszczowa jest odprowadzana przez system drobniutkich kanalików do wód gruntowych.
Wszystkie te działania przyczyniły się do pozyskania przez Targi Monachijskie jako pierwszej firmy targowej certyfikatu "Energooszczędnego przedsiębiorstwa". Certyfikat ten został wydany przez TÜV SÜD.

Więcej na ispo.com

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja z ispo zima 2010

zobacz wszystkie galerie