skionline.pl stacje Polska Beskid Śląski wyślij link znajomemu dodaj opinię

Szczyrk

Nowe połączenia autobusowe z Krakowa do Wisły i Szczyrku
2017.02.21
Co prawda wyjazdy kursowymi autobusami na narty nie są już tak popularne jak jeszcze kilkanaście lat temu, niemniej z prawdziwą przyjemnością odnotowaliśmy pojawienie się nowych, regularnych linii autobusowych, które łączą największe narciarskie kurorty w Beskidzie Śląskim - Wisłę i Szczyrk - z Krakowem. Obie obsługuje małopolska firma Lajkonik.
Subiektywny Top10 - najlepsza jazda wieczorna w Polsce
Subiektywny Top10 - najlepsza jazda wieczorna w Polsce (aktualizacja)
2017.02.12
Wieczorna jazda na nartach to pod wieloma względami polska specjalność. Niewiele jest miejsc w Europie, gdzie tyle stacji posiadałoby oświetlone stoki, nawet tych małych, i gdzie na dodatek praktycznie wszędzie stoki są otwarte tak długo. Z jednej strony to już taka tradycja, z drugiej - wynik niewielkich rozmiarów naszych ośrodków. Żeby się "najeździć" trzeba na stoku spędzić naprawdę dużo czasu. Ale wieczorna jazda jeździe nierówna… W ciągu ostatnich dwóch lat, kiedy to prezentowaliśmy po raz pierwszy nasz subiektywny Top10 trochę zmieniło się w polskich stacjach - przedstawiamy więc zaktualizowane zestawienie 10 miejsc, gdzie jest zdecydowanie najciekawiej, kiedy zajdzie słońce i rozbłysną reflektory.
Targi Sport-Zima 2017 w nowej formule w Szczyrku
2017.02.01
W tym roku Międzynarodowe Targi Branży Sportowej Kielce Sport-Expo odbędą się w zupełnie zaplanowane na 15-17 lutego 2017 r. odbędą się w zmienionej, ciekawej formule i sprawdzonym miejscu w terminie od 24 do 26 lutego 2017 roku. Można by powiedzieć, że nastąpi powrót do korzeni - targi bowiem odbędą się w Hotelu Orle Gniazdo, doskonale znanym z pierwszych edycji targów sportowych. Nowością, nie tylko dla targów, ale także dla całej branży będzie dzień testowy - pierwszy raz w historii imprezy, a także branży narciarskiej w Polsce, w jednym miejscu, na stokach Beskid Sport Areny, będzie można przetestować najnowsze kolekcje tak wielu wiodących producentów sprzętu.
Zielone czy czerwone światło dla Szczyrku?
Ostatnie inwestycje, związane z budową i modernizacją ośrodków narciarskich w Szczyrku, w połączeniu z bardzo dobrymi warunkami śniegowymi w tym sezonie, przyczyniły się do zwiększenia ruchu turystycznego w regionie. Tym samym nieunikniony stał się wzmożony ruch na drogach, który daje się we znaki zarówno przyjezdnym, jak i mieszkańcom. Podczas wczorajszej Sesji Rady Miejskiej w Urzędzie Miejskim w Szczyrku przedstawiono pomysły, dzięki którym można by spróbować zoptymalizować miejscową komunikację. Dużo uwagi poświęcono przy tym wzbudzającej kontrowersje nowej sygnalizacji świetlnej, zamontowanej niedawno w centrum miasta.
Fabryka śniegu po polsku w Beskid Sport Arenie
2016.11.07
Pod koniec października informowaliśmy o uruchomieniu pierwszego wyciągu u naszych południowych sąsiadów - niewielkiego stoku, w ośrodku Moninec w środkowych Czechach. Ta niewielka stacja narciarska wyprzedziła wszystkie renomowane ośrodki położone w górach i ruszyła jako pierwsza w Czechach. Było to możliwe dzięki zastosowaniu urządzenia SnowFactory, które pozwala na naśnieżanie stoków nawet przy dodatniej temperaturze. Nie minęło kilka dni, jak możemy z przyjemnością poinformować, że i u nas mamy już urządzenie tego typu. Na dodatek - produkcji polskiej firmy!
Beskid Sport Arena - oficjalny film
2016.01.11
Wczoraj na naszym fanpage’u na FB mogliście już zobaczyć krótką wersję filmu, który oficjalnie będzie promował nowo powstającą Beskid Sport Arenę w Szczyrku. Dzisiaj spełniamy obietnicę i czytelnicy skionline.pl jako pierwsi będą mogli zobaczyć cały film, na którym można zobaczyć stację w całej okazałości. Oczywiście filmy promujące stacje narciarskie to dzisiaj normalna rzecz, jednak w tym przypadku sytuacja jest dość wyjątkowa. Zapraszamy do obejrzenia całego spotu!
Przetestowaliśmy trasę Beskid Sport Arena!
2016.01.08
O nowo powstającym ośrodku Beskid Sport Arena w Szczyrku pisaliśmy już kilka razy na łamach naszego portalu. Opisywaliśmy naszym czytelnikom nie tylko samą koncepcję i projekt stacji, która - można to już stwierdzić z pewnością na obecnym etapie budowy - będzie jednym z najlepiej zaplanowanych rodzinnych ośrodków narciarskich w Polsce, ale podkreślaliśmy także wzorcowo przeprowadzony proces inwestycyjny, w którym poszczególne elementy stacji są realizowane w terminach znacznie wyprzedzających termin oddania całego ośrodka do użytku, a nie jak to najczęściej u nas bywa - "w ostatniej chwili". Czasami jednak posunięcia inwestorów potrafią zadziwić - właśnie mieliśmy okazję przetestować w pełni naśnieżony i przygotowany ratrakami stok. Na prawie rok przed otwarciem stacji!
Beskid Sport Arena - nowa jakość w Szczyrku
2015.11.23
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o naszej wizycie w Szczyrku, gdzie w dolinie Biłej powstaje praktycznie od podstaw, nowa (choć na miejscu wcześniej działającego tu wyciągu) stacja narciarska. Dziś, zgodnie z obietnicą przedstawimy obszerniejszy reportaż, w którym postaramy się uchylić rąbka tajemnicy i nieco dokładniej przedstawić powstający ośrodek. Zwłaszcza, że po zapoznaniu się - dzięki uprzejmości właścicieli stacji - z zakresem prac i ich wykonaniem, śmiało możemy stwierdzić, że oto rodzi się w Szczyrku nowa jakość - i to za sprawą polskiego, a nie zagranicznego, kapitału. Tym bardziej warto przyjrzeć się nowemu Beskidowi z bliska.
Budowa stacji narciarskiej Beskid Sport Arena w Szczyrku fot. J.Ciszak
Budowa stacji narciarskiej Beskid Sport Arena w Szczyrku
2015.11.10
Inwestycje w Szczyrku nabierają coraz większego tempa. Nie tak dawno informowaliśmy naszych czytelników o uruchomieniu fanpage’a praktycznie na nowo budowanej stacji narciarskiej na Beskidzie. Dzisiaj możemy już pokazać pierwsze oficjalne zdjęcia. Dzięki uprzejmości gospodarzy Beskid Sport Arena, redakcja skionline.pl gościła na placu budowy. Przedstawiamy Wam krótką fotorelację, a już w wkrótce zapraszamy na wyczerpujący reportaż. Pokażemy nie tylko więcej zdjęć, ale także przedstawimy koncepcję zagospodarowania całego stoku oraz zdradzimy szczegóły techniczne inwestycji.
Beskid w Szczyrku rusza! Na razie w Internecie…
Beskid Sport Arena2015.11.02
Wszyscy miłośnicy Szczyrku bez wątpienia śledzą poczynania nie tylko dwóch największych "graczy" narciarskich w dolinie Żylicy - czyli SON-u i COS-u - ale także innych, mniejszych stoków, współtworzących przecież klimat i tradycję miasta pod Skrzycznem. Ucieszy więc ich na pewno informacja o uruchomieniu na Facebooku oficjalnego profilu stoku Beskid. Stacja, która oficjalnie już promuje się jako Beskid Sport Arena zaczęła z "wysokiego C" prezentując nową mapę ośrodka.
Beskid zmienia oblicze
Beskid zmienia oblicze fot. skionline.pl2014.08.04
Choć tak naprawdę większości inwestycji nie widać jeszcze gołym okiem, w szczyrkowskiej stacji Beskid stopniowo realizowany jest pierwszy etap inwestycji. Duże pieniądze zostały na razie "zakopane" w ziemi - są już m.in. fundamenty pod budowę dolnej stacji kolei, położono rury do systemu naśnieżania.
Wypadek na lodowcu Rettenbach (Tyrol)
Lodowiec Rettenbach fot. J.Ciszak/skionline.pl2005.09.05
Dziewięć osób zginęło w katastrofie kolejki linowej na lodowcu Rettenbach w Alpach Oetztalskich (Soelden). Pozostałe, ranne osoby przetransportowano do szpitala w Innsbrucku.