skionline.pl stacje Polska Tatry i Podhale wyślij link znajomemu dodaj opinię

Kotelnica
Białka Tatrzańska

Opis stacji
Stok Kotelnica fot. skionline.pl
Kliknij, aby powiększyć.
Stok Kotelnica fot. skionline.pl
Kotelnica jest największym i najciekawszym terenem w Białce Tatrzańskiej. Dla wielu narciarzy jest wręcz synonimem tej popularnej miejscowości narciarskiej. Tutaj zaczęła się wielka droga podhalańskiej stacji po miano największej i najnowocześniejszej stacji narciarskiej w Polsce. Tutaj także do dziś skupia się największy ruch na stoku, a zainteresowanie tą częścią ośrodka nie jest bezpodstawne.

Kotelnica jest najbardziej na północ położoną częścią terenów zjazdowych w Białce Tatrzańskiej. Zajmuje wschodnie stoki wzniesienia o tej samej nazwie sięgającego 917 m n.p.m. Od położonych u podnóża góry parkingów prowadzi najstarsza i najdłuższa w ośrodku, 3-osobowa kolej krzesełkowa, a równolegle do niej wspomaga ją nowoczesna 6-osobowa kanapa mająca swoją górną stację nieco poniżej zasłużonej „trójki”. Wzdłuż tych dwóch kolei prowadzi w dół kilka tras zjazdowych, które prawdę mówiąc są jednym, rozległym i łatwym terenem zjazdowym, dzięki sztucznemu zaśnieżaniu służącym narciarzom od początku grudnia co najmniej do końca marca.

Spod szczytu Kotelnicy zjeżdżają jeszcze trasy na północny i południowy wschód od głównej nici tras. Ciekawe są zwłaszcza dwie trasy FIS-owskie biegnące wzdłuż dwóch wyciągów orczykowych, a także równoległa do nich trasa łatwiejsza, obsługiwana przez 4-osobowe krzesło. Z kolei ku południu zjeżdża inna czerwona trasa prowadząc do dolnej stacji najnowocześniejszej kolei – 6-osobowy Expres Pasieka – prowadzącej pod szczyt Jankulakowskiego Wierchu (934 m n.p.m.). Na południe od tego miejsca będą stawione nowe koleje, które wkrótce zapewnią fizycznie połączenie z Kantówką, a w dalszej perspektywie z terenami zjazdowymi w Bukowinie Tatrzańskiej.

Łącznie na Kotelnicy stoi pięć kolei krzesełkowych i dwa orczyki, a także krótki orczyk do obsługi snowparku, znajdującego się poniżej szczytu Kotelnicy. Łączna przepustowość przekracza 13,5 tys. narciarzy na godzinę, a długość tras narciarskich – ponad 10,5 km, choć dużo lepszym miernikiem wielkości terenów narciarskich w tym wypadku jest ich powierzchnia – ponad 42 ha.

Oprócz infrastruktury narciarskiej, ośrodek dysponuje własnymi bezpłatnymi parkingami na ok. 2000 samochodów osobowych i autokary. Na górnej stacji kolei nr I, II i VI znajdują się bezpłatne WC. Przy dolnych jak i przy górnych stacjach stoją karczmy, przy parkingach znaleźć także można wypożyczalnie sprzętu, serwisy i sklepy sportowe. Oczywiście cały teren znajduje się pod nadzorem ratowników TOPR.
Booking.com