skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo Russia: raport końcowy

2005.10.11
• pierwszą edycję targów ispo Russia 05 w Moskwie, odwiedziło aż 6.068 odwiedzających podczas pierwszych 3 dni targowych (dni branżowe) oraz 1.724 odwiedzających w ostatnim, otwartym dla publiczności dniu imprezy
• struktura odwiedzających potwierdziła zainteresowanie targami we wszystkich regionach Rosji, krajach WNP, Europie Wschodniej i Azji Środkowej
• ispo Russia ułatwiają 309 krajowym i międzynarodowym markom wejście na rynki Europy Wschodniej i Azji Środkowej
• obiecujące perspektywy dla drugiej edycji targów ispo Russia 06
• program ramowy na światowym poziomie, m.in. uroczysta gala wieczorna w ekskluzywnym domu handlowym (GUM) przy Placu Czerwonym
• doskonały program seminarium dla segmentów: outdoor i football
• rosyjski minister sportu Fetisov otrzymuje puchar targów ispo


Pierwsza edycja targów ispo Russia 05, które w dniach 14 -17 września 2005 odbyły się w Centrum Targowym Crocus Expo Exhibition w Moskwie, została bardzo pozytywnie oceniona przez uczestników imprezy jako pierwszy, udany krok w kierunku trwałej obecności na rynkach Europy Wschodniej i Azji Środkowej. Aż 6.068 odwiedzających pochodzących z różnych regionów Rosji (od Moskwy po St. Petersburg, poprzez Perm, Czelabińsk, Jekaterinburg, Samarę, Krasnodar, Vladimir, Chabarowsk, Sachalin i Nowosybirsk) jak również z krajów ościennych jak Ukraina, Białoruś, Polska, Mołdawia, Azerbejdżan, Uzbekistan, Kazachstan oraz innych części Europy i świata (USA, Japonia, Korea, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Niemcy) miało okazję zapoznać się z najnowszą ofertą 309 prezentujących się na targach marek.

W premierze targów ispo Russia licznie uczestniczyły także podmioty wspierające branżę sportową tzw. "supporters of the industry" - sponsorzy, partnerzy sektora przemysłowego, stowarzyszenia branżowe- jak również architekci i firmy zajmujące się budownictwem sportowym. Ostatni dzień targów był dniem otwartym dla publiczności. W tym dniu targi ispo Russia 05 odwiedziło 1.724 osób.

Manfred Wutzlhofer, Prezes Zarządu Messe München GmbH: "Rynek rosyjski i rynki krajów ościennych to duże wyzwanie. Wspólnie z naszymi moskiewskimi partnerami, Sport Communication Group i RASIE, udało nam się zorganizować imprezę, która otwiera drogę na ten rynek. Za pośrednictwem targów ispo Russia stworzyliśmy prezentującym się tam markom warunki umożliwiające poznanie specyfikę rynku oraz nawiązanie interesujących kontaktów handlowych. Nasza wiedza i doświadczenia zdobyte przy organizacji największych na świecie targów sportowych zobowiązywała nas do podjęcia działań w kierunku zaistnienia na rynku rosyjskim, zgodnie z życzeniami wyrażanymi pod naszym adresem przez międzynarodową branżę sportową. Zamierzony cel został osiągnięty. Przygotowując się do drugiej edycji targów ispo Russia 2006, będziemy starali się oczywiście zoptymalizować organizację, proces planowania i pakiet usług dostępnych dla uczestników targów."

Targi ispo Russia były dla lokalnych marek pierwszą okazją do zapoznania się z międzynarodową ofertą i porównania swoich produktów z produktami zagranicznych producentów, pod względem jakości, oprawy marketingowej i prezentacji na targach. "Okazja do pozyskania informacji na temat pozycji własnej firmy na rynku sportowym, jaką lokalnym producentom stworzyła premierowa edycja targów ispo Russia, nie da się porównać z żadną inną okazją, z jakiej dotychczas mogli skorzystać krajowi przedsiębiorcy w Rosji. Dzięki temu prezentacja na pierwszych targach ispo Russia była dla wielu firm lokalnych bardzo udana" powiedział Andrey Maslak, Prezes Sport Communication Group.

Targi odbywały się w dwóch halach wystawienniczych na powierzchni 11.500 m2. Wystawcy chwalili przede wszystkim wyraźnie branżowy charakter imprezy i bardzo interesujący program ramowy. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się konferencja "International Football & Finance Conference", w której udział wzięło prawie 400 osób. Dużo osób uczestniczyło także w konferencji dot. organizacji sprzedaży produktów outdoor’owych ("Special Outdoor Retail Conference"), podczas której referentami byli eksperci branżowi m.in. z sieci handlowej Globtrotter, Sport Bever i Scandinavian Outdoor Group oraz w wykładach na temat nadchodzących trendów prowadzonych przez WGSN (Anglia).
Uroczysta ceremonia otwarcia i ciekawy program imprez wieczornych pierwszej edycji targów ispo Russia przyczyniły się niewątpliwie do popularyzacji imprezy poza terenem ośrodka targowego.
W środę (14.09.2005) rosyjska marka sportowa Bosco Sport, producent odzieży, który m.in. ubiera reprezentację rosyjskiej drużyny olimpijskiej na Igrzyska Olimpijskie w Turynie, zaprosił na niesamowity pokaz swojej odzieży do ekskluzywnego centrum handlowego (GUM) przy Placu Czerwonym. Zaproszeni goście mieli tu okazję spotkać wielu rosyjskich medalistów olimpijskich i znanych sportowców. Wśród osób zaproszonych znalazł się także bokser wagi ciężkiej Mike Tyson, który w dniach poprzedzających imprezę odwiedzał Odessę i Sewastopol na Ukrainie, a na ten wieczór przybył specjalnie do Moskwy.

W czwartek (15.09.2005), drugiego dnia targów, organizator ispo Russia wraz z włoskim regionem Veneto zaprosił wystawców, partnerów biznesowych i media z wielu krajów na uroczystą galę do Rosyjskiej Akademii Sztuk Pięknych. Punktem kulminacyjnym imprezy było wręczenie pucharu targów ispo byłemu hokeiście, podwójnemu zdobywcy medalu olimpijskiego i dziesięciokrotnemu mistrzowi Europy - Vyacheslavowi Fetisovowi, obecnemu rosyjskiemu Ministrowi Sportu. Puchar ten był przyznawany do tej pory jedynie w Monachium znanym osobistościom świata sportu po zakończeniu ich kariery zawodowej.

Dla spółki targowej Messe München GmbH targi ispo Russia 05 są już drugą imprezą targową odbywającą się zagranicą (pierwszą były targi ispo China 05, które w marcu br. odbyły się w Szanghaju). Tym samym dzięki targom ispo Russia został spenetrowany kolejny obszar geograficzny rynku globalnego.

Kolejne targi ispo Russia 2006, na które już napłynęło wiele zgłoszeń, odbędą się w dniach 20 - 23 luty 2006 na terenie Crocus Expo Exhibition w Moskwie.

Opinie uczestników targów ispo Russia 05:

Giancarlo Zanatta, Prezes Assosport
"Oczekiwania włoskich firm względem targów zostały spełnione, ponieważ te firmy, które szukały tam dystrybutorów, nawiązały wiele nowych, interesujących kontaktów. Natomiast te firmy, które na targach chciały osiągnąć inne cele, są zdania, że prezentacja produktów na rynku rosyjskim była bardzo interesującym doświadczeniem. Większość wystawców prezentacji wspólnej (Italian Village) była zadowolona z udziału w targach ispo Russia 05 i zamierza wystawić się na ich kolejnej edycji w lutym 2006. Prezentacja na premierowej edycji targów była możliwa jedynie dzięki wsparciu, jakiego udzielił włoskim wystawcom instytut ICE (Istituto nazionale per il Commercio Estero) i dobrej współpracy z Messe München GmbH."

Marina Toivonen, Country Manager Russia, Luhta
"Firma Luhta od wielu lat jest obecna na tym rynku. Nasza prezentacja na targach ispo Russia została więc bardzo pozytywnie przyjęta. Musimy co prawda zobaczyć, jak będą rozwijać się nawiązane kontakty, ale w tym zakresie jesteśmy optymistami."

Peter Tsanava, Bosco Sport
"Targi ispo Russia były nadzwyczaj dobrze zorganizowane i stworzyły ciekawą platformę biznesową. Najważniejsze dla nas były liczne, nowe kontakty i możliwość obserwacji międzynarodowych trendów młodzieżowych. Spotkaliśmy się także z dużym zainteresowaniem przedstawicieli handlu branżowego."

Kent Törnqvist, Market Manager Russia, Craft
"Na początku było trochę ciężko, ponieważ nie za bardzo wiedzieliśmy, czego oczekiwać. Jednak zainteresowanie naszą marką było bardzo duże i nawiązaliśmy około 100 kontaktów, z których niektóre, w miarę możliwości, będziemy chcieli na pewno pogłębić. Targi były dla nas bardzo udane i myślimy nad przyjazdem na drugą edycję w lutym 2006."

Yogesh Sharma, Financial Director, Sprandi
"Z moich obserwacji wynika, że jakość odwiedzających w pierwszych trzech dniach targowych była bardzo wysoka. Wyglądało to dla mnie tak, jakby na targi przyjechało blisko 10.000 odwiedzających. To, co mnie szczególnie ucieszyło, to komplementy pod kątem aranżacji naszego stoiska. Na pewno znowu wystawimy się na ispo Russia. Będziemy tu już na kolejnej zimowej edycji. I na pewno nie jesteśmy w tej decyzji osamotnieni. Rozmawiałem z wieloma kolegami i nie jest tajemnicą, że wielu z nich teraz z zainteresowaniem czeka na rezultaty tych targów. Nie zmienia to faktu, że na zimowej edycji ispo Russia planują ponownie być naszymi sąsiadami."

Fotios Dandis, Commercial Director, Body Talk
"Targi ispo Russia stwarzają zarówno europejskim, ale jednocześnie i rosyjskim markom znakomitą możliwość poznania rynku i pozycjonowania na nim swojej firmy."

Christophe Weissenberger, Schöffel
"Już pierwszego dnia byłem zaskoczony dużą ilością osób odwiedzających nasze stoisko. Mieliśmy bardzo interesujących klientów, którzy zasięgali u nas szczegółowych informacji i pozwalali sobie wszystko wytłumaczyć. Jesteśmy bardzo zadowoleni."

Boris Reynyuk, Apparel Manager, Multisports (The North Face)
"Mamy bardzo pozytywne wrażenia i jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w targach ispo Russia. Naszym życzeniem jest, aby targi rozwijały się nadal."

Joe (Jotaro) Ueji, Senior Managing Director, Mizuno Corporation
"Jestem już po raz dziesiąty w Moskwie. Premiera targów ispo Russia uwidoczniła potencjał rosyjskiego rynku artykułów sportowych. Będziemy próbować wykreować markę Mizuno na lidera rynku rosyjskiego, poprzez sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych. Rosja potrzebuje silnych marek, ponieważ sport jest tutaj nadzwyczaj ważny i bardzo lubiany."

Andrea Meerholz, Export Sales Manager, Mammut Sports Group
"Rosyjski rynek outdoorowy nie jest zbyt duży, ale bardzo intensywnie się rozwija. Jesteśmy pod dużym wrażeniem wizyty na targach ispo Russia i udziału w wycieczce po moskiewskich sklepach sportowych, którą organizator imprezy przygotował dla międzynarodowych dziennikarzy branżowych. Chcemy na pewno aktywnie zaistnieć na tym rynku, przy czym Moskwa i Sant Petersburg stanowią dla nas najważniejsze regiony. Co prawda nie wystawialiśmy się na pierwszej edycji targów, ale jesteśmy przekonani o konieczności udziału naszej firmy w drugiej edycji targów w lutym 2006."

Wiecej:
www.targiwmonachium.pl

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja z ispo Russia