skionline.plstacje wiadomości Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

2016.01.08
Kliknij, aby powiększyć.
O nowo powstającym ośrodku Beskid Sport Arena w Szczyrku pisaliśmy już kilka razy na łamach naszego portalu. Opisywaliśmy naszym czytelnikom nie tylko samą koncepcję i projekt stacji, która - można to już stwierdzić z pewnością na obecnym etapie budowy - będzie jednym z najlepiej zaplanowanych rodzinnych ośrodków narciarskich w Polsce, ale podkreślaliśmy także wzorcowo przeprowadzony proces inwestycyjny, w którym poszczególne elementy stacji są realizowane w terminach znacznie wyprzedzających termin oddania całego ośrodka do użytku, a nie jak to najczęściej u nas bywa - "w ostatniej chwili". Czasami jednak posunięcia inwestorów potrafią zadziwić - właśnie mieliśmy okazję przetestować w pełni naśnieżony i przygotowany ratrakami stok. Na prawie rok przed otwarciem stacji!
O projekcie stacji pisaliśmy w osobnym artykule Beskid Sport Arena - nowa jakość w Szczyrku, po szczegóły odsyłamy więc do tegoż tekstu. Tutaj tylko przypomnijmy najważniejsze - ma to być całoroczny ośrodek sportowo-rekreacyjny, przeznaczonym w zimie dla narciarzy, który w lecie oferował będzie gościom Szczyrku możliwość korzystania z kolei linowej, restauracji, toru saneczkowego, trasy trekkingowej, rowerowej oraz ścianki wspinaczkowej. Znajdą tu coś dla siebie zarówno zaawansowani narciarze, nastawieni na szybkość i wyczyn, miłośnicy jazdy rekreacyjnej, ale także początkujący i najmłodsi narciarze, dla których przygotowany będzie oddzielny stok do nauki.

Przetestowaliśmy trasę Beskid Sport Arena!

Inwestycja jest na bardzo zaawansowanym etapie realizacji - trwają prace przy imponującym budynku dolnej stacji, stoją już podpory kolei linowej (6-osobowa kanapa Tatralift), gotowa jest też instalacja naśnieżająca. Mamy kolejną zimę bez śniegu i trzeba niestety się spodziewać następnych podobnych. O to by na trasach nie zabrakło śniegu zadba całkowicie automatyczny system produkcji śniegu, polskiej firmy SuperSnow, w skład którego wchodzić będzie docelowo 30 stacjonarnych armat, sterowanych stacjami pogodowymi (na razie jest ich nieco ponad dwadzieścia). Zbudowano już także dwa zbiorniki - dolny, podziemny, o pojemności 1 tys. metrów sześciennych oraz bardziej spektakularny górny zbiornik powierzchniowy, o pojemności 10 tys. metrów sześciennych, wyposażony jest dodatkowo w system napowietrzania i chłodzenia.

O tym, że instalacja działa sprawnie i jest w stanie dość szybko przygotować odpowiednią ilość śniegu by dało się jeździć, właśnie mieliśmy okazję się przekonać. Na zaproszenie inwestora, mogliśmy przejechać całą trasą, od górnej do dolnej stacji kolei (dla jasności - do góry pojechaliśmy za skuterami śnieżnymi, kolej jeszcze nie jest gotowa). Czekał na nas przygotowany na całej szerokości stok, świetnie naśnieżony i wyratrakowany. Jaka to przyjemność - jazda pustą trasą, właśnie o przygotowaną "pod nartę" - nie będziemy nikogo przekonywać.Te kilka zjazdów, które wykonaliśmy upewniły nas nie tylko w tym, że instalacja rodem z Białki sprawdza się znakomicie, ale także, że przeprofilowany zjazd z Beskidu, będzie się nadawał zarówno dla mniej zaawansowanych narciarzy, jak i do dynamicznej jazdy na krawędziach. A przecież trasa docelowo będzie jeszcze nieco szersza, inaczej będzie również wyglądał rejon tunelu pod trasą czarną.

Ktoś mógłby zapytać - po co na rok przed otwarciem zaśnieżać trasę? To już wynika z pewnej logiki i podejścia do zagadnienia budowy stacji przez inwestora. A mówi ona, że każdy element stacji, zanim zostanie oddany użytkownikowi, musi być przetestowany, tak by istniała 100-procentowa pewność, że klient stacji otrzyma produkt najwyższej jakości. I nie ukrywamy - takie podejście do problemu zdecydowanie nam się podoba.

Przetestowaliśmy trasę Beskid Sport Arena!

Na koniec jeszcze raz chcielibyśmy zaprosić wszystkich do Szczyrku na Beskid Extreme Festiwal, który odbędzie się w najbliższą sobotę, 9 stycznia, w "Wiacie Góralskiej" przy Hotelu Klimczok w Szczyrku Biłej. Oprócz prelekcji podróżników, także tych znanych z telewizji i innych mediów (Aleksander Lwow, Tomek Michniewicz, Przemek Kossakowski), jednym z punktów programu będzie konferencja prasowa i oficjalna prezentacja Beskid Sport Arena. Ostatnie bilety jeszcze są do nabycia. Więcej szczegółów dotyczących wstępu i szczegółowy program imprezy znajdziecie tutaj, a także na stronie Festiwalu - beskidextremefestiwal.pl

pk/skionline.pl

skionline.pl
Tagi: #polska #szczyrk #beskid sport arena #nowe inwestycje #extreme festiwal

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.