skionline.pl WorldSkitest 02/03 Allround mężczyźni Fischer
poprzednia nartanastępna narta
Sceneo S500 Titanium FT

Ten ekskluzywny model carvingowy dla doświadczonych i mających bardzo dobrą kondycję fizyczną narciarzy. Posiada nowoczesny design, nowe taliowanie i jest ultra lekka. Frequency Tuning jest odpowiedzialny za płynną jazdę, Aircarbon Ti za sztywność i precyzyjną reakcję na ruchy użytkownika. Nowy Booster podnosi narciarza o 15 mm i zapewnia optymalną pozycję.

Technologie:
AirCarbon, Power Vacuum, Booster, Power Track Control, Air Core, Frequency Tuning (FT)

Wyniki testu:

Tę nowoczesną nartę carvingową wyróżniają precyzyjna sterowność i mała waga. Jest dość wymagająca, ale jej przydatność rośnie wraz z poprawianiem techniki jazdy.

Długość: 170 cm
Radius: 15 m
Ocena:
bardzo dobra
Punkty:
34.5
Inicjacja skrętu 7.4
Trzymanie krawędzi 6.6
Zmiana krawędzi 6.4
Długi skręt 8.2
Krótki skręt 5.8
 
Estetyka 5.0
Narciarz początkujący 3.0
Narciarz średni 4.5
Narciarz zaawansowany 5.0
Narciarz sportowy 3.0

porównaj z innymi nartami

Ten ekskluzywny model carvingowy dla doświadczonych i mających bardzo dobrą kondycję fizyczną narciarzy. Posiada nowoczesny design, nowe taliowanie i jest ultra lekka. Frequency Tuning jest odpowiedzialny za płynną jazdę, Aircarbon Ti za sztywność i precyzyjną reakcję na ruchy użytkownika. Nowy Booster podnosi narciarza o 15 mm i zapewnia optymalną pozycję.
Parametry techniczne:Technologie:
Długość: 180, 170, 160, 150
Promień: 15m (170)
Taliowanie: 118-68-100 (170)
Air Carbon, Power Vacuum, Booster, Power Track Control, Air Core, Frequency Tuning (FT)
porównaj z zobacz wszystkie
Technologie

Air Carbon


Wysoko modułowane włókno węglowe. Technologia produkcji opracowana została przez firmę Fischer Advanced Composite Components zajmującą się produkcją i projektowaniem nowych materiałów i części na potrzeby lotnictwa.

Materiał ten stosowany jest wyłącznie w sprzęcie marki Fischer, co czyni je wyjątkowymi. AirCarbon cechuje się bardzo dobrym współczynnikiem tłumienia drgań, dużą elastycznością, wytrzymałością kinetyczną oraz ekstremalnie niską masą. W nartach stosowany jako zewnętrzny płaszcz wzmacniający nośny przenoszący siły narciarza bezpośrednio do krawędzi.

Power Vacuum


Homogeniczna i całkowicie pozbawiona drgań produkcja wykorzystuje najnowsze materiały jak: Titanium, Aircarbon, Włókno szklane oraz rdzenie drewniane bardzo wysokiej jakości dla uzyskania doskonałych parametrów sprzętu.

Narty o konstrukcji Power Vacuum posiadają warstwę laminatu przenoszącego obciążenie tuż pod szatą graficzną, dzięki czemu przenoszą one energię dokładnie i wprost do właściwej krawędzi.

Booster


Podest podwyższający płaszczyznę montażu wiązań. Umożliwia on wykonywanie dużo ciaśniejszych skrętów przy mniejszym niż normalnie wychyleniu ciała. Innym powodem zastosowania płyty Booster w nartach marki Fischer jest fakt, iż dzięki niemu nawet przy pełnym obciążeniu linia ugięcia nart pozostaje harmonijna.

Power Track Control


Kostka wykonana ze specjalnie spreparowanego elastomeru wkomponowana w trójwymiarowy system przenoszenia sił narty, zintegrowana z jej rdzeniem. W znaczącym stopniu eliminuje drgania przedniej części narty w normalnych okolicznościach przekazywane na nogę narciarza.

Air Core


Rdzeń, którego 80 proc. stanowi... powietrze. Technologia, dzięki której udało się stworzyć niezwykle lekkie narty. Wcześniej rozwiązanie to wykorzystywano w przemyśle lotniczym w elementach narażonych na działanie dużych sił i skręcanie.

Frequency Tuning (FT)


Ten proces harmonizacji właściwie pochodzi ze świata muzycznego. Fischer jest pierwszą firmą, która wprowadziła tą technologię do nart. Specjalnie skonstruowana siatka harmonizuje wibracje o wysokich częstotliwościach i zamienia je w energię doskonale rozprowadzaną na krawędzie nart.

A co na ten temat ma do powiedzenia jeden z najlepszych alpejczyków - Michael von Gruenigen: "To niewiarygodne - z Frequency Tuning jestem o wiele szybszy, narty prowadzą się bardzo płynnie, a każdy skręt powoduje jeszcze większe przyspieszenie. To naprawdę milowy krok naprzód w konstruowaniu nart, który pomógł mi w zdobyciu tytułu mistrza świata w St. Anton, czyli czegoś co chciałem zrobić od zawsze."

zobacz całą kolekcję Fischer 02/03

poprzednia nartanastępna narta
Austria Ski Test 2002