skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Carhartt - to jest zabawa

2004.02.02
Złapaliśmy Edwina Faeha z Carhartt Europe i Thomasa Duit z Combination Records w niedzielę na ich stanowisku w hali A2. Faeh wspomniał wcześniej tego dnia, że to "najlepsze ispo kiedykolwiek", więc chcieliśmy się dowiedzieć trochę więcej dlaczego tak sądzi.
ispo_news: Co myślicie o ispo?

Feah: Jesteśmy zadowoleni. Niczego nie liczymy - jesteśmy zadowoleni jeśli ktoś wpadnie.

Stosujecie niecodzienne metody marketingu - sponsorowanie artystów grafitti, jeżdżących na BMX’ach, DJ’ów

To nic specjalnego. Wielu ludzi już wcześniej odkryło tą koncepcję...

Jak Carhartt jest usytuowany na rynku?

Od pewnego czasu Carhartt ma już dobrą pozycję na rynku. Teraz dokonujemy tylko małych poprawek i ulepszeń. Carhartt zaopatrywał robotników w ubrania od 1889 roku. To jest teraz bardziej modne niż 115 lat temu - tym którzy kupują nasze ubrania chcemy dać coś w zamian. Nasze spodnie zawsze były obszerne ponieważ robotnicy potrzebują odzieży użytecznej. Raperzy szukali dobrze wyglądającej odzieży za niewielkie pieniądze i znaleźli ją u wytwórców odzieży roboczej - wtedy to nastała taka moda. Klientów nie da się oszukać - potrafią rozpoznać oryginał od podróbek. To plus dla nas.

Jaka jest wasza strategia?

Nie mamy żadnej. Dobrze wybieramy naszych pośredników ponieważ nie chcemy wypaść z rynku. To musi być po prostu dobre. Obrót i pieniądze są drugorzędne.

Nie warto się stresować z powodu pracy? To wszystko dla zabawy?

Wszyscy lubimy tą pracę. Brak nacisku, brak określonego minimalnego poziomu sprzedaży. Tworzymy założenia, lecz jeśli ich nie osiągamy, nie przejmujemy się tym. Nie można mieć imprezy codziennie. Są dobre i złe czasy.

Macie też markę tworzącą nagrania. Dlaczego?

Duif: Jesteśmy neutralni i pełni oryginalnych pomysłów: nie inwestowaliśmy tylko w sport w przeszłości, lecz także w muzykę. To my stworzyliśmy muzykę elektroniczną Drum&Bass.
Faeh: Ale nie ma w tym komercyjnych planów. Zarabiamy, a potem inwestujemy w muzykę. Ten projekt jest trochę ryzykowny, ponieważ nie jesteśmy marką nagraniową lecz sportową.

Kto jest związany z marką?

Duif: Kilku Dj’ów, zawsze szukamy nowych artystów - tak samo jak przy projektowaniu i reklamie. Nie ma w tym żadnych planów, wszystko jest wymyślane na bierząco. Artyści muszą współdziałać z marką. W tym momencie są to Matt Flores, Swimmingpool i kilku innych.

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja

zobacz wszystkie galerie