skionline.pl stacje wiadomości wyślij link znajomemu wydrukuj dodaj komentarz

Nowości sezonu 2018-19 w Szczyrk Mountain Resort

2018.10.27
Nowości sezonu 2018-19 w Szczyrk Mountain Resort
Kliknij, aby powiększyć.
Nowości sezonu 2018-19 w Szczyrk Mountain Resort
Modernizacja i rozbudowa dawnego Szczyrkowskiego Osrodka Narciarskiego, to nadal największa inwestycja narciarska w polskich górach. Mimo, że w tym roku prace nie miały aż takiego rozmachu jak w ubiegłym, kiedy wybudowano trzy nowoczesne wyciągi (dwie kanapy i gondolę), a także poszerzono kilka i wybudowano jedną nową trasę, oraz częściowo wyposażono je w nowoczesną instalacje naśnieżającą, to w nadchodzącym sezonie narciarze będą mogli cieszyć kolejnymi inwestycjami na stokach Małego Skrzycznego. Oto przegląd nowości w ośrodku Szczyrk Muntain Resort w sezonie 2018-19.
Listę nowości otwiera oczywiście nowa kolej krzesełkowa biegnąca z Hali Skrzyczeńskiej na tzw. Zbójnicką Kopę, czyli główny grzbiet łączący Małe Skrzyczne ze Skrzycznem. Nowa kolej to nowoczesny produkt firmy Leitner (podobnie jak i poprzednie, postawione w SzMR) - wyprzęgana, 6-osobowa kanapa z osłonami przeciwwietrznymi, o przepustowości 2000 osób na godzinę. Przebiega całkowicie nową trasą, częściowo osłonięta grzbietem Małego Skrzycznego przed południowymi wiatrami. Długość samej kolei wynosi 1690 metrów, różnica poziomów - 205 metrów.

Trasa nowej kolei na Zbójnicką Kopę
Trasa nowej kolei na Zbójnicką Kopę

Górna stacja kolei postawiona jest na wysokości 1205 m n.p.m., co czyni ją najwyżej położoną koleją krzesełkową w ośrodku zarządzanym przez słowacką firmę TMR. Miejsce zostało specjalnie tak dobrane, by zapewnić spokojny zjazd zarówno w kierunku Hali Skrzyczeńskiej (całkowicie zmodernizowaną trasą 3b), a także zjazd w kierunku trasy Ondraszek w COS-ie, co umożliwi całkiem nowa trasa 3c (o samych trasach trochę więcej w dalszej części artykułu).

Trasy z Hali Skrzyczeńskiej w kierunku Czyrnej
Trasy z Hali Skrzyczeńskiej w kierunku Czyrnej

Narciarze przyzwyczajeni do wjazdu na Małe Skrzyczne nie będą musieli od górnej stacji kanapy podchodzić na szczyt - w miejscu dawnego orczyka stanie bowiem bardziej niezawodny, sprowadzony ze Słowacji wyciąg, poprowadzony skrajem całkowicie przeprofilowanej i poszerzonej trasy 2 (Świerkowej). Wyciąg będzie liczył 1200 m długości, przepustowość 720 osób na godzinę, a różnica wysokości wyniesie 211 metrów. Producentem orczyka jest słowacka firma Tatralift.

Drugi nowy orczyk - także od Tatraliftu - stanie w dolnej części ośrodka i prowadził będzie wzdłuż krótkiego odcinka gondoli, aż do miejsca gdzie przechodzi ona ponad trasą nr 3 (Zwalisko). Jego funkcja to przede wszystkim zabezpieczenie możliwości wjazdu na Halę Skrzyczeńską w sytuacji silnego wiatru uniemożliwiającego pracę gondoli. Będzie można wtedy wjechać nim do dolnej części trasy nr 3 (Szczyrkowskiej II), po czym zjechać do Czyrnej i stamtąd starym orczykiem na Halę.

Zmodernizowana trasa z Małego Skrzycznego na Halę
Zmodernizowana trasa z Małego Skrzycznego na Halę

Jeśli chodzi o wspomniane już nowe trasy - największa różnicę widać na trasie nr 2 (Świerkowej), prowadzącej ze Małego Skrzycznego. Została ona znacznie poszerzona (w większości swojego przebiegu liczy około 50 - 70 metrów) tak, że właściwie możemy mówić w tym wypadku o całkiem nowej trasie. Także wąski dawniej łącznik prowadzący z Kopy na Halę Skrzyczeńską - 3b - to w tej chwili praktycznie całkiem nowa trasa, licząca około 40-50 m szerokości, pięknie wyprofilowana i wyposażona w nowoczesną instalację naśnieżającą. Umożliwi przyjemny zjazd od górnej stacji nowej kolei, oraz będzie elementem połączenia ze Skrzycznem w kierunku centrum ośrodka na Hali Skrzyczeńskiej.

Nowa trasa 3c (Zbójecka) łącznik z ośrodkiem na Skrzycznem
Nowa trasa 3c (Zbójecka) łącznik z ośrodkiem na Skrzycznem

Od górnej stacji nowej kolei wytyczono także całkiem nową trasę 3c (Zbójecką), która prowadzi w kierunku trasy Ondraszek w COS-ie. Na nowym odcinku liczy 30-40 metrów szerokości i jest pięknie wyprofilowana i naśnieżana. Niestety już na terenie COS-u, Ondraszek pozostanie nadal wąskim zjazdem w lesie… Być może kiedyś doczekamy się modernizacji i dostosowania dalszej części zjazdu w kierunku Jaworzyny do "słowackich standardów"…

Warto jeszcze w tym miejscu wspomnieć, że zmodyfikowane zostały fragmenty profili tras w górnej części Hali Skrzyczeńskiej na trasach 1 i 3 oraz trasa nr 10 (Salmoposka) z Hali Pośredniej do Soliska.

Pisaliśmy już niedawno o dalszej modernizacji i rozbudowie instalacji naśnieżającej. W tym miejscu przypomnijmy więc - w ośrodku zainstalowano oprócz naśnieżania tras modernizowanych w tym roku, dodatkowe 18 nowych lanc i 12 armat na trasach z ubiegłego roku, w miejscach gdzie konieczne jest mocniejsze uzupełnianie pokrywy śniegowej, Zainstalowano także dodatkowe kompresory, a także wykonano zabezpieczanie kolejnych fragmentów tras przed kamieniami wydostającymi się z podłoża, lub spadającymi ze świeżych skarp - wszystko to powinno poprawić nastroje narciarzy przed kolejnym sezonem. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj

Nowe armata Technoalpin
Nowe armata Technoalpin

W ośrodku też przygotowano się w tym roku do lepszego przeciwdziałania silnym wiatrom - w ubiegłym sezonie przez 8 dni ośrodek nie był czynny z tego właśnie powodu. Ciągłość pracy wyciągów w trudniejszych warunkach pogodowych mają zapewnić osłony przeciwwietrzne budowane przy górnych stacjach kolei - na Hali Skrzyczeńskiej i Kopie, a także wprowadzenie systemu CPS. Będzie on montowany na kolei gondolowej, od szóstej podpory w górę, a także na nowej kolei na Zbójnicką Kopę. Dzięki niemu zmniejszy się wrażliwość pracy tych wyciągów na porywy wiatru, co również ma zapewnić słynniejszą pracę kolei i całego ośrodka. Poza tym wagony i krzesła w rejonie Hali Skrzyczeńskieej zostaną wyposażone w charakterystyczne "banany" - system tłumienia bocznego firmy Leitner. Więcej szczegółów na ten temat można przeczytać w osobnym artykule.

Oprócz tego dwa duże parkingi przy gondoli będą miały wymienioną nawierzchnię. W rejonie Czyrnej, powstanie szkoła narciarska Maxiland z dywanikowymi wyciągami dla najmłodszych. W ośrodku stanie też nowa restauracja z tarasem w strefie eventowej na Hali Skrzyczeńskiej, w miejscu dawnego Akwarium. Natomiast w Solisku planowany jest kolejny Apres Ski bar, a ten przy kolei gondolowej zostanie rozbudowany o dwa segmenty oraz taras.

Jak widać, Słowacy nie zwalniają tempa przy rozbudowie Szczyrk Mountain Resort. Teraz pozostaje więc już tylko czekać na opady śniegu i uruchomienie ośrodka…

pk/skionline.pl

Tagi: #ośrodki narciarskie #szczyrk #szczyrk mountain resort #zbójnicka kopa #leitner

Powrót

Natur- und Wellnesshotel Höflehner Natur- und Wellnesshotel Höflehner

Haus im Ennstal
Styria, Austria

Berghotel Presslauer Berghotel Presslauer

Jenig / Nassfeld
Karyntia, Austria

Hotel Monzoni Hotel Monzoni

Passo San Pellegrino
Trentino, Włochy

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Hotel Taufers Hotel Taufers

39032 Mühlen in Taufers
Południowy Tyrol, Włochy
Hotel Pider Hotel Pider

39030 Wengen / La Valle
Południowy Tyrol, Włochy
Falkensteiner Hotel Cristallo Falkensteiner Hotel Cristallo

9863 Rennweg am Katschberg
Karyntia, Austria
partnerzy ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
www.trentino.plskionline.tv
Google+ | newsletter | mobile | RSS | reklama | kontakt | polityka prywatności | polityka cookies
Copyright © 1997-2018