skionline.pl stacje Polska Beskid Śląski wyślij link znajomemu dodaj opinię

Poniwiec Mała Czantoria
Ustroń

Dojazd
Stacja Narciarska na Małej Czantorii znana jest w powszechnej świadomości narciarzy bardziej jako Ustroń Poniwiec. W rzeczy samej – jej dolna stacja położona jest w niewielkim rozszerzeniu głębokiej, wciśniętej pomiędzy zalesione stoki Wielkiej i Malej Czantorii. Stoi tutaj komfortowy, niedawno zmodernizowany hotel, polecany zwłaszcza wielbicielom ciszy, spokoju i wypoczynku z dala od zgiełku codzienności. W 2013 roku postawiono przy nim nowoczesny 4-osobowy wyciąg krzesełkowy szwajcarskiej firmy Bartholet Maschinenbau AG o długości 800 m i przepustowości 1 500 osób na godzinę, wzdłuż którego poprowadzono w dół piękną, dość stromą czerwona trasę.

Stacja narciarska Mała Czantoria położona jest w południowej części Ustronia, w dzielnicy Poniwiec. Najwygodniejszy dojazd prowadzi drogą krajową 81 od Skoczowa, na obwodnicy Ustronia przechodzi ona w drogę wojewódzką nr 941 – podążamy cały czas na południe, w kierunku Wisły, po ok. 2 km odkąd kończy się czteropasmówka, skręcamy w prawo za znakami kierującymi do Poniwca – jedziemy cały czas w górę doliny, początkowo wśród domów, potem dłuższy odcinek (1,5 km) przez las, aż do tarasowych parkingów przy dolnej stacji kolei i hotelu.

Ze Skoczowa – ok. 16 km; z Cieszyna (przez Goleszów) – ok. 20 km; z Bielska-Białej – ok. 38 km; z Katowic (przez Żory i Skoczów) – ok. 83 km, przez Tychy i Bielsko-Białą – ok. 88 km, z Gliwic (przez Żory) – ok. 83 km.