Ja używam rowerowy na hak.Miałem thule
- brak lub trudne odchylanie miałem atera strada Dl z dostawka na 4 rower obecnie mam Uebler . Generalnie wg mnie 3 rowery to max na platformę. Co do mocowania na kuli to każdy producent ma inny patent.W aterze przy nagłym hamowaniu, rowery mogą wybić szybę (kombi) przez co sprzedałem ten bagażnik. W większości nowych modeli mechanizm dostosowania do kuli haka jest tzw automatyczny, w tym thulu ze zdjęcia - ręcznie za pomocą śruby należało dostosować do kuli. Mocowanie w aterze ściskało kulę tylko bocznie i dodatkowo było oparcie o ramie haka (to poniżej kuli) -docisk regulowała sprężyna, w tym thule ze zdjęcia mocowanie polegało na ściśnięciu z dwóch stron prawie całą powierzchnią "boczną" kulę, uebler ma w ramie wyfrezowane wejście na kulę a docisk jest od góry przez co styk jest na największej powierzchni kuli.Nowe thule mają mocowanie zabudowanie więc nie wiem jak to wygląda.Jak piszesz, że thule Ci odpadł w terenie to może miał regulacje docisku i nie wyregulowałeś a po za tym platformy są przeznaczone na drogi utwardzone płaskie - tak piszą w każdej instrukcji.W większości niemieckich testów wygrywa uebler, mają jeden model na 4 rowery http://www.uebler.com/produkte/f22f32f32xlf42/f42/ gdzie dodatkowo jest pasek do mocowania do klapy. Uebler nie jest dostępny na naszym rynku - droższy niż thule. Interpack wystawia czasami pojedyncze modele na allegro na licytację i jakiś miesiąc temu ten bagażnik poszedł za 1109 zł a na ebayu kosztuje ok. 600 euro. Poniżej masz linki do niemieckich testów.Co do rowerowo narciarskiego to ja się z takowym nie spotkałem jedynie coś takiego - jak dobrze kojarze to @Roobs ma coś takiego.
http://www.autozeitung.de/auto-zubehoer/fahrradtraeger-anhaengerkupplung-test-2013-modelle-im-vergleich-gn20230http://www.autobild.de/artikel/gtue-fahrradtraeger-test-2013-3943907.html