Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Nowa kolej w Białce Tatrzańskiej


SB

Rekomendowane odpowiedzi

Co sądzicie o nowej sześcio osobowej kolejce w Białce T.

Nowa kolejka będzie równoległa do już istniejącej 3 os. kolei "Koteknica I"

Na 1 kanapę zabirze 6 os (Kot I zabiera 3) na górę wyjedzie w 4,5 min (Kot. I wyjeżdża w 10) Więc szybko licząc na trochę szerszej trasie(bo ją poszeżyli i pięknie zniwelowali czszegulnie na dolnym odcinku) będzie jeździć 3 razy więcej narciarzy niż do tej pory i obawiam się że może być ciasno ale mam nadzieję że się mylę.

Nie mniej jednak chwała im za te inwestycje: SZCZYRK I KORBIELÓW NA KOREPETYCJE DO BIAŁKI !!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kolej w Białce Tatrzańskiej

Za to po feriach i w tygodniu to będzie jazda !!!

PS. Zwróciłbym uwagę na planowane trasy i wyciągi biegnące w stronę Kaniówki. To wygląda na próbę połączenia obu ośrodków w jeden ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kolej w Białce Tatrzańskiej

Jak nie będzie kolejki do zjazdu na dół :)

Z jednej strony rewelacyjnie, że ośrodek rozwija się tylko, że duże zagęszczenie ludzi na trasach będzie powodowało dużo większe zagrożenie "kolizjami". Teraz przepustowość wyciągów na Kotelnicy wynosi ok. 8000 os/h - na trasach będzie bardzo gęsto - i gdzie tu przyjemność z jazdy?? Zdecydowanie za mało tras jak na taką liczbę narciarzy.

pozdr.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kolej w Białce Tatrzańskiej

Sądzę, że problem zagęszczenia na stokach można rozpatrywać z innej strony. Owszem, przyjmujemy taki schemat: nowa trasa, wyciąg o większej przepustowości = wzrost zainteresowania Białką, a co za tym idzie większa ilość przyjezdnych co odbije się na zwiększeniu osób na szczycie Kotelnicy, czyli jednym słowem cel budowy nowego krzesła, jakim było zmniejszenie czasu oczekiwania w kolejkach oraz zagęszczenia na stokach nie zostanie osiagnięty, a efekt bedzie nawet odwrotny.

Ale, czy w tym sezonie przyjedzie napewno odpowiednio wiecej narciarzy? Miejmy nadzieję, że nie, a stosunek ilości wiazdów do zjazdów w czasie będzie bardziej korzystny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kolej w Białce Tatrzańskiej

Niestety schemat Skota nie ma odniiesienia do białki, tam zaistnieje inny schemat:

Więcej ludzi już nie przyjedzie bo kto ma w białce być to tam będzie a jeśli jeszcze ktoś przyjedzie to nie będzie miał gdzie zaparkować (inf. dla tych którzy tam jeszcze ne byli: nie zaparkują nie z powodu małego parkingu bo ten jest naprawdę potężny i BEZPŁATNY -to ewanement w polskiej nomenklaturze, lecz z powodu braku miejsc). W ferie i weekendy w ciągu dnia na wyjazd K.I czeka się 40 minut więc ta kolejka zmaleje bo część ludzi pojedzie na górę nowym krzesłem przypuszczam że nowe będzie miało przepustowość ok. 2400 os. /h czyli tule os będzie więcej zjężdżających.

Powstanie podobny efekt jak na szymoszkowej( itu się zgodzę z kolegą który powyżej pisze że będzie super jazda poza feriami i weekendami)ale w szczytowych momentach gdy krzesłaa lecą w górę pełne to na stoku jest "czaeno" od ludzi j nie da się jeździć.

Pozdrawiam i do miłego zobaczenia "poza sezonem w B.T.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kolej w Białce Tatrzańskiej

Pisząc o "innej stronie problemu zagęszczenia stoku" miałem właśnie na myśli to samo co SB :) Zatem jeszcze raz wyrażam nadzieję, że tak właśnie będzie.

p.s. Do zobacznia SB na Kotelnicy, bo ja też śmigam tam poza sezonem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...