skionline.plstacje wiadomości wyślij link znajomemu wydrukuj dodaj komentarz

Nowości w Zell am See - Kaprun w sezonie 2016/2017

2016.07.11
Nowości w Zell am See - Kaprun w sezonie 2016/2017
Kliknij, aby powiększyć.
Nowości w Zell am See - Kaprun w sezonie 2016/2017
Niezwykle popularny wśród polskich narciarzy region Zell am See - Kaprun szykuje na najbliższy sezon zimowy dwie duże inwestycje. Pierwsza z nich to zamiana orczyków Schmiedingerlifte na 8-osobową kolej krzesełkową Schmiedingerbahn, drugą jest budowa 10-osobowej gondoli zellamseeXpress. Zmiany te wiążą się również z poszerzeniem terenów narciarskich oraz ulepszeniem systemu naśnieżania.
Kaprun to malownicze miasteczko u podnóża lodowca Kitzsteinhorn, współtworzące jeden duży kompleks narciarski wraz z pobliskim Zell am See. W październiku 2015 roku została tam oddana do użytku nowoczesna gondola Gletscherjet 3+4. Kolejny sezon przyniesie ze sobą dalsze innowacje, które usprawnią funkcjonowanie austriackiego ośrodka oraz wzbogacą zimową ofertę regionu.

Nowe 8-os. krzesło Schmiedingerbahn
Nowe 8-os. krzesło Schmiedingerbahn

Kolej krzesełkowa zamiast orczyków


W lipcu rozpoczynają się prace przy budowie 8-osobowego krzesła Schmiedingerbahn, które zastąpi dwa orczyki z roku 1969 (zmodernizowane w latach 90. ubiegłego stulecia). Dzięki temu możliwe stanie się poszerzenie trasy z przepięknym widokiem na jezioro Zeller See. Kolej zostanie wyposażona w podgrzewane kanapy i osłony przeciwwiatrowe, a w ciągu godziny będzie w stanie wywieźć na górę aż 2900 osób. Sama podróż najwyżej położonym krzesłem w regionie (2530-2775m n.p.m.) potrwa zaledwie trzy minuty. W sumie powierzchnia tras zwiększy się o około dwa hektary, oprócz tego zostanie również ulepszony system sztucznego naśnieżania. Koszt planowanych inwestycji wynosi 9,5 mln euro.

Nowe 8-os. krzesło Schmiedingerbahn
Nowe 8-os. krzesło Schmiedingerbahn

Nowa gondola i otwarcie historycznej trasy


Na obszarze Schmitten - Zell am See - Kaprun zostanie zbudowana 10-osobowa gondola zellamseeXpress II, która będzie pierwszym krokiem do połączenia ośrodka z doliną Glemmtal. Dolna stacja kolei - Winkelstation - znajdzie się ponad miejscowością Viehhofen na wysokości 1120m n.p.m., natomiast górna stacja powstanie dokładnie 800 metrów wyżej. Gondola o przepustowości 2200 os./h będzie się poruszała z prędkością 6m/s, a czas przejazdu wyniesie 9 minut. Wraz z budową zellamseeXpress II ponownie zostanie otwarta historyczna czerwona trasa do Glemmtal o długości 3,3km, która cieszyła się popularnością w latach 1930-1980.

Nowa gondola zellamseeXpress
Nowa gondola zellamseeXpress

Inwestycje w następnych latach


W przyszłym roku zostanie zmodernizowana kolej Areitbahn I. 6-osobowe wagoniki zastąpi 10-osobowa gondola areitXpress, co sprawi, że przepustowość na tym odcinku zwiększy się o połowę. Na lato 2018 planowana jest rozbudowa kolei zellamseeXpress do samej doliny Glemmtal, dzięki czemu w sezonie 2018/2019 możliwy będzie zjazd na nartach do Viehhoffen, skąd w pół godziny da się dostać skibusem na tereny jednego z największych regionów narciarskich w Austrii - Skicircus Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn (270km tras).


Sezon zimowy w Zell am See - Kaprun rozpocznie się 2 grudnia, ale lodowiec Kitzsteinhorn otworzy swoje trasy już w październiku. Zachęcamy Was do zapoznania się z cenami skipassów w tym regionie

bk/skionline.pl

Tagi: #austria #kaprun #zell am see #narty #wyjazdy na narty #nowe inwestycje #sezon 16 17

powrót

Zobacz
Tauern Spa Zell am See - Kaprun
Tauern Spa Zell am See - Kaprun
Tauern Spa Zell am See - Kaprun
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Booking.com
partnerzy ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN
www.trentino.plskionline.tv
YouTube | Facebook | Instagram | newsletter | mobile | RSS | reklama | kontakt | polityka prywatności | polityka cookies
Copyright © 1997-2021