skionline.plstacje wiadomości Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

2018.07.27
W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej
Kliknij, aby powiększyć.
W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej
Stacja narciarska Zieleniec Ski Arena rozpoczęła oficjalne przygotowania do kolejnego sezonu narciarskiego. Jednym z najważniejszych elementów tego procesu jest budowa nowej kolei linowej, która ruszyła w ostatnich dniach czerwca.
Stacja narciarska od wielu sezonów stawia na intensywny rozwój, co jest wynikiem rosnącego zainteresowania samą Kotliną Kłodzką, ale przede wszystkim znakomitymi warunkami panującymi w tym rejonie przez większość narciarskiego sezonu. Idzie za tym konieczność rozbudowy całego ośrodka, przede wszystkim narciarskiej infrastruktury.

Budowa nowej kolei G10 - Tatralift (typ TS-4) rozpoczęła się w ostatnich dniach czerwca. Będzie ona wyposażona będzie w 4-osobowe kanapy i zlokalizowana w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej
W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

- Cały czas szukamy nowych okazji i rozwiązań, które przyczynią się do poprawy komfortu użytkowania naszej stacji przez narciarzy i snowboardzistów - mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu.
- Nowa, 4-osobowa kolej, znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i w jeszcze większym stopniu poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny - dodaje Grzegorz Głód.

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej
W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

Przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków - Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei G10 to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu.

Nowa kolej będzie bardzo ważnym elementem gęstej sieci infrastruktury w Zieleńcu, ponieważ wypełni lukę w centralnej jego części. Górna stacja znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy przed narciarzami nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków oraz skróci i tak niewielkie już kolejki przy dolnych stacjach. Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania oraz oczywiście sztuczne oświetlenie.

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej
W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

Dane techniczne dotyczące nowej kolei G10:
- położenie dolnej stacji 871 m npm
- położenie górnej stacji 1017 m npm
- długość po stoku ok - 600 m
- średnie nachylenie stoku 24%
- różnica wzniesień kolei 146m
- stacja napędowo-napinająca z taśmą rozbiegową na dole
- stacja przewojowa na górze
- podpory trasowe szt. 8
- krzesła 4 osobowe szt. 90
- silnik - 160 KW
- przepustowość 2400 osób /godz
- prędkość jazdy 0- 2,5 m/sek

Dokładną lokalizację kolei już dziś można dokładnie podejrzeć na dostępnej na naszej stronie mapie (G10), gdyż została ona już wcześniej zaprojektowana - oznaczona jest na razie jedynie kolorem szarym, jako kolei będąca wcześniej w fazie planów a dziś w budowie.

Zieleniec Ski Arena

skionline.pl
Tagi: #ośrodki narciarskie #zieleniec #szusowanko #ski arena #ranking stacji #najdłuższy sezon

powrót

Zobacz
Zieleniec Ski Arena - Winterpol, zima w pełni
Zieleniec Ski Arena - Winterpol, zima w pełni
Zieleniec Ski Arena - Winterpol, zima w pełni
Zieleniec Ski Arena - Nartorama, zima w pełni
Zieleniec Ski Arena - Nartorama, zima w pełni
Zieleniec Ski Arena - Nartorama, zima w pełni
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Booking.com