fanatyk Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Stacje będą ulokowane na wys. 1233 oraz 1240. Kolejka przejdzie nad miastem na wys. 232m. Pojemność wagonika 130 os. Dł. 2,3 km. Moc przewozowa 1300 os/h 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cosworth240 Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Rewelacja. 2 lata temu bedac w Wagrain mieszkalismy kolo Flying Mozarta i na Grafenberg wybralismy sie tylko raz, bo oczywiscie przejazd jest zorganizowany dobrze, ski busami, ale jednak jest to pewna uciazliwosci i strata czasu, ktory mozna poswiecic na jezdzenie na nartach. Teraz z ta kolejka bedzie naprawde super. Jeszcze jezeli kiedys polacza Flachau i Wagrain z Zauchensee - choc to bedzie karkolomny projekt - tak zeby nie przestawiac samochodu, to bedzie pelny cymes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SB Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Rewelacja. 2 lata temu bedac w Wagrain mieszkalismy kolo Flying Mozarta i na Grafenberg wybralismy sie tylko raz, bo oczywiscie przejazd jest zorganizowany dobrze, ski busami, ale jednak jest to pewna uciazliwosci i strata czasu, ktory mozna poswiecic na jezdzenie na nartach. Paradoksalnie mylisz się, bo tego typu urządzeniem podróż zabierze sporo czasu, z 2 względów, jest to wahadło, czyli trzeba poczekać na przybycie wagonu, a i sam proces "załadunku" i "rozładunku" jest jednak bardziej czasochłonny niż np dla gondoli. Jestem pewien że mieszkając pod Flying Mozartem chcąc pojeździć tego dnia na Grafenberg, szybciej założysz ślad nartami dostając się pod Grafenberga skibusem. Oczywiście będzie teraz możliwość huśtania się pomiędzy tymi dwiema górami w ciągu dnia choć ja takiego sensu nie widzę, ale rozumiem że nie każdy tak ma jak ja, że czas spędzony w gondolach/wagonach/na krzesełkach to czas stracony:biggrin:. Moim zdaniem to połączenie będzie miało większe znaczenie turystyczne, prestiżowe, niż narciarskie, na pewno będzie atrakcją całoroczną. Teraz z ta kolejka bedzie naprawde super. Jeszcze jezeli kiedys polacza Flachau i Wagrain z Zauchensee - choc to bedzie karkolomny projekt - tak zeby nie przestawiac samochodu, to bedzie pelny cymes. No szkoda:stupid: Zachowujesz się jak Japończyk 3 dni urlopu i zobaczyć w tym czasie cały świat, bo next urlop dopiero za 10 lat:eek:, Idąc dalej tym tokiem myślenia z Zauchensee można by przerzucić połączenie do Obertauern, potem na Reiteralm, następnie wiadomo Hoochwurzen, Planai, Hauser, to już jest połączone, a z Haus pasowała by gondola od Krakowa:biggrin: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cosworth240 Napisano 20 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2012 No szkoda:stupid: Zachowujesz się jak Japończyk 3 dni urlopu i zobaczyć w tym czasie cały świat, bo next urlop dopiero za 10 lat:eek:, Idąc dalej tym tokiem myślenia z Zauchensee można by przerzucić połączenie do Obertauern, potem na Reiteralm, następnie wiadomo Hoochwurzen, Planai, Hauser, to już jest połączone, a z Haus pasowała by gondola od Krakowa:biggrin: Nie rozumiem do konca skad ten przesmiewczy ton, ale ja po prostu lubie osrodki, gdzie na nartach w ramach jednego karnetu moge sobie troche "pozwiedzac" - dlatego fajnie jak osrodki sa rozlegle i polaczone np. Salbaach-Hinterglem, Brixental i kilka innych by sie znalazlo. Salzburger Sportwelt jest bardzo duzym osrodkiem, ale wlasnie np. mieszkajac w Wagrain trzeba jednak zapakowac samochod, siebie i towarzyszy podrozy zeby pojezdzic sobie dla odmiany w Zauchensee. Ja osobiscie tego nie lubie tzn. pakowania calej czerady rano do auta, choc rozumiem, ze byc moze niektorzy to lubia, a byc moze przynajmniej mniej to przeszkadza. Do tego nie lubie jezdzic na nartach z kluczykami od auta, dowodem rejestracyjnym i innymi niepotrzebnymi duperszwancami po kieszeniach, ale znow - moze niektorzy lubia. Dlatego ja akurat cenie sobie opcje mieszkania przy trasie narciarskiej kolo wyciagu, gdzie przez tydzien nie zblizam sie do auta, a korzystam z calego osrodka. Stad uwazam fajne byloby polaczenie calego osrodka, ktory objety jest danym karnetem w jedno. Zakladam takze, ze skoro coraz wiecej osrodkow inwestuje w tego typu polaczenia - chocby ostatnio Ski Juwel, ktory powstal z polaczenia dwoch, kolejka 3S pare sezonow temu w Kitzbuhel i wiele innych przykladow - to chyba nie jestem specjalnie odosobniony w moich "zamilowaniach". Ale moze to rzeczywiscie strasznie glupie jak zdaje sie sugerowac kolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p.e.t.e Napisano 20 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2012 W przypadku Wagrain i Flachau oraz nowego połączenia to bliżej mi do tego co pisze SB. Otóż uważam, że przedostanie się pomiędzy Flying Mozartem i Grafenbergiem skibusem zajmie mniej czasu niż nowym wagonikiem. Zjazd na nartach Mozartem, podejście do skibusa 15metrów, przejazd 4-5 minut i już pod Grafenbergiem, 20 metrów i już przy gondoli lub kanapie wg uznania. Choć pewnie podróż ponad dolinką i całym Wagrain nowym połączeniem będzie przyjemna. IMO większą frajdę będą mieli z wagonika turyści latem niż pożytku narciarze zimą. Inaczej jest w przypadku zasadności połaczenia Wildschonau i Alpbachtal i utworzenie nowego obszerniejszego skigebietu. Wcześniej żeby pojeździć w jednej miejscowości i przejechać do drugiej to trzeba było mieć droższy karnet i objeżdżać dookoła z jednej doliny do drugiej kilkadziesiąt km, tak samo w niektórych innych ośrodkach. Ale to, że taki wagonik w Wagrain powstanie pokazuje jakie profesjonalne podejście do turystów i narciarzy maja Austriacy a jak jest u nas. Z narciarskim pozdrowieniem 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.