Narty - skionline.pl
Jump to content

Cosworth240

Members
  • Content Count

    960
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

Cosworth240 last won the day on October 8

Cosworth240 had the most liked content!

Community Reputation

1,875 Excellent

About Cosworth240

  • Rank
    Średnio zaawansowany
  • Birthday 06/26/1977

Personal Information

  • Imię
    Sz
  • Miejscowość
    KRK

Ski equipment

  • Buty marka
    Strolz

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @JC z całym szacunkiem, ale który klub w Polsce przygotowuje do startów w PŚ? Od trenerów zwykle większa presję na dzieciaki wywołują ich rodzice, dla których starty dziecka stanowią ich niespełniona w młodości ambicje. Ja tam żadnego terroru w polecanym przeze mnie klubie nie widziałem. Bardzo fajni trenerzy, znający sie na fachu. Byłem w ich towarzystwie na myśle, ze więcej niz 10ciu treningach. Maja tez odpłatne zajecia dla tzw. Mastersow i towarzystwa które na „starość” postanowiło sie stać Alberto Tomba - tam rzeczywiście ambicje sa jak na PŚ, ale nie ze względów na trenerów, tylko samych uczestników (często lekarzy, prawników, architektów, którzy startują w zawodach dla tych grup zawodowych). Tam musi być fotocela, najlepiej z międzyczasem, bardzo fachowa terminologia, która pozwala na nazwanie plecaka „racing bagiem” i inne takie kwiatki. Tu presję nakładają na siebie sami uczestnicy.
  2. Dlatego coraz więcej rowerów szosowych, które kierowane sa do mniej hardcorowej klienteli - czyli rowery typu endurance - mniej koncentruje sie na wadze, a trochę bardziej na uniwersalności - trochę wyższa i wygodniejsza pozycja (ale mniej aerodynamiczna), hamulce tarczowe, Często jakieś systemy amortyzowania drgań, niekoniecznie pogon za każdym gramem wagi, a teraz także obowiązkowo szersze opony. Do niedawna takie rowery miały opony szerokości 25, dzisiaj ten standard zaczyna być 28, a taki Trek w najnowszych Domane stosuje gigantyczne jak na standardy szosowe opony o szerokości 32. Podobno dla amatora jeżdżącego prędkościami typu 30 km/h nie ma specjalnych benefitów w stosowaniu wąskich opon. Trend prowadzi jednak generalnie do tego, ze taki Trek Domane jest juz całkiem uniwersalnym rowerem - tam można założyć jeszcze szersze opony i błotniki. Ciekawostka jest polski rower Rondo HVRT, gdzie można zakładać w ogóle różne rozmiary kół i z tymi mniejszymi, pozwalającymi na założenie opon gravelowych ten rower spokojnie po piasku i drodze gruntowej pojedzie. Z kołami i oponami szosowymi z kolei zamienia sie w rasowa szosowke.
  3. Drugi z tych butów zalinkowanych wazy 265 g w rozm. 42. Wiadomo, ze buty szosowe potrafią być jeszcze lżejsze, ale te buty gravelowe sa jednak sporo lżejsze od typowych MTB, dlatego nie wydaje mi sie aby @Sariensis miał tu tak do końca racje stawiając znak równości miedzy butami MTB a gravelowymi. To jednak sa różne buty. I dla tych którzy chcą jeździć na szosie i w blokach MTB to moze być fajna alternatywa.
  4. Z ciekawostek mogę jeszcze dodać, że raz w życiu jeździłem na pedałach Speedplay - chyba model Zero, ale nie jestem pewien. Byłem zaskoczony łatwością wpinania (od razy się zrozumieliśmy), a także faktem, że na pewno w samych butach z blokami speedplay chodziło się wygodniej (co nie znaczy wygodnie) niż w moich look'ach. Odpowiadało mi także, to że był w nich nieco większy luz.
  5. Chyba nie do końca tak skoro ME5 waży w rozmiarze 40 - 385 g, a XC5 waży w większym rozmiarze 42 - 301 g, co generalnie jest porównywalne z tradycyjnymi butami szosowymi. Nawet z wyglądu jest sporo różnic. Ale nie wiem - nie "macałem" tych butów żeby mieć bezpośrednie porównanie 😉
  6. Jako opcję pośrednią można rozważyć oprócz butów typowo szosowych z blokami szosowymi vs. buty typowo MTB z zatrzaskami MTB, coś co zaczyna być coraz bardziej popularne - buty gravelowe (Shimano, GIRO i parę innych firm coś takiego ma), które wyglądem, wagą i sztywnością podeszwy są bardziej butami szosowymi, ale można w nich stosować z powodzeniem bloki MTB. Jest to w jakiś sposób połączenie najlepszych cech obu światów waga i sztywność butów szosowych z wygodą wpinania i chodzenia bloków MTB. Tutaj taki bucik dla przykładu: https://cyclingtips.com/2019/05/shimano-rx8-2020-gravel-shoe-released/ Albo taki: https://cyclingtips.com/2018/05/shimano-xc5-multi-surface-spd-shoe-review/ Sam jeżdżę w butach szosowych z blokami szosowymi (pedały Look Keo) i dopóki się w nich nie chodzi jest ok, ale umówmy się, że te buty nie są wygodne, jak ktoś lubi wycieczki rowerowe połączyć choć trochę z jakimś chodzeniem. Dzisiaj chyba bym serio rozważał opcję jak z linków powyżej.
  7. Moze coś z serii dla marketów? Zwykle szata graficzna podobna do narty istniejącej, ale w katalogach takiej narty nie ma, oznacza nartę dla sieci handlowej...
  8. KS Live: http://klubsportowylive.pl/ Widziałem ich treningi, bo klub mojej córki często rownolegle z nimi trenuje w Bukowinie i nie tylko. Piotr Ilewicz to naprawdę spec i do tego fajna osoba z fajnym podejściem do nart i dzieciaków i młodzieży.
  9. Problemem jest to, że jest to wojewódzka droga przecinająca Szczyrk. Jak zmusić ludzi do zostawiania aut - czasem się da jak w Kuźnicach. Znak zakazu i pod gondolę można tylko podjechać busem lub taxi. Generalnie raczej to działa, ale w przypadku Szczyrku - znaki zakazu są nierealnym rozwiązaniem. Inne możliwości - drogie odpłatne parkingi w centrum vs. darmowe na wjeździe. Nie załatwi to całkiem problemu, ale może pomóc.
  10. Na Słowackim skiforum Igor Rattaj podał - wrzucil nawet jakieś fotki - ze rozpoczęła sie budowa nowego zbiornika (a moze zbiorników) dla sztucznego naśnieżania. Inwestycja ma generalnie zostać ukończona przed kolejnym sezonem, ale podobno juz w tym sezonie pozwoli o 100 procent powiększyć zapas wody. Jak być moze pamiętacie - zbyt mała ilość wody była w zeszłym roku przeszkoda w szybkim otwarciu tras na początku sezonu. Były odpowiednie temperatury, był system zdolny przerobić duża ilość wody na śnieg, tylko wody brakowało. W tym roku ma być trochę lepiej a za rok juz całkiem dobrze.
  11. Ten projekt IMHO nie rozwiąże problemów. Pomijam element kosztów itd. Parking zbyt mały - być może powinien być podziemny poziom (tak np. w Ischgl), ale koszty takiego rozwiązania są olbrzymie. Do tego mam olbrzymie wątpliwości co do tego układu drogowego - ja tam widzę jeden wielki korek przy proponowanym rozwiązaniu. Mam wrażenie, że komuś naprawdę brakuje wizji jak to powinno być załatwione, a w sumie inspiracji w ośrodkach alpejskich nie brakuje.
  12. Lofer fajny i kameralny. Z trochę wiekszych możesz popatrzyć w kierunku np. Dachstein-West, ale osobiście i subiektywnie podrzucam Ci propozycje pt. Hochkonig albo Schladming. Oba ośrodki należą do Ski Amade.
  13. No inwestycja pięknie idzie do przodu, choć jakoś trudno uwierzyć, aby zdążyli na zbliżający sie sezon narciarski...
  14. Czy ktoś ma jakieś info dot. trwających (tu znak zapytania) inwestycji w Szczyrku. Niestety strona FB Solisko Arena, jest jakoś mniej aktywna niż w przeszłości, dlatego ciekaw jestem, czy ktoś ma jakieś aktualne zdjęcia z budowy nowej restauracji ? Jeżeli tak to proszę o podzielenie się. Czy ma ktoś info, czy jest jakaś szansa na zbudowanie przejazdu pod ul. Zwalisko w tym roku? Z tego co rozumiem decyzja środowiskowa była wydana w maju (pod koniec) - nie wiem, czy się jest ostateczna i czy poszło za nią jakieś pozwolenie na budowę (bo rozumiem, że to byłby kolejny krok). Ma ktoś jakieś info?
  15. Fajne miejsce, choć nie jest tam szczególnie wysoko, więc w "ciepłą" część zimy, bym się nie wybierał.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...