z_andrzej Napisano 5 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 5 Grudzień 2012 Witam Wybieram się w ferie zimowe na narty do Austrii (okolice Lienz konkretnie Heiligenblut) a na drugi tydzień do Francji Chamrousse. I tu mam do Was prośbę o radę jaką trasę wybrać pomiędzy Lienz i Chamrousse. Dla ułatwienia w podpowiadaniu dodam, że winietę 10 dniową na Austrię będę już miał a do domu do W-wy planuję wracać z Francji przez Szwajcarię i Niemcy tak więc koszt winiety do Szwajcarii jest nieistotny. Na dojazd mam całą sobotę od rana do wieczora zakładam że do 19-max 20 powinienem dojechać. 1. Wariat podpowiadany przez Gogle to droga z Austrii przez Sillan do autostrady we Włoszech i dalej przez Wochy (Bolzano, Verona, Milano, Turyn)- cały czas autostrada potem Francja. ew. w miejscowości Oulx zjazd z autostardy włoskiej w celu ominięcia tunelu (koszt chyba około 30EUR) na granicy FR-WŁ i potem przez Briancon. Czas przejazdu od 8:30 do 9:10 w wariancie bez tunelu. Tu zakładam że tunel omijam tylko wtedy gdy są dobre warunki pogodowe tzn nie pada śnieg. http://mapy.google.pl/maps?saddr=Lienz,+Austria&daddr=Chamrousse,+Francja&hl=pl&sll=45.864865,9.262455&sspn=4.3759,10.821533&geocode=FaqIygIdYL7CACk1q_k68113RzE7NYXdFF6rqw%3BFSlvsAId869ZACmFXbzLGmeKRzGQYb7kKqsIBA&oq=chamrou&mra=prv&t=m&z=7 2. Wariant to pojechać z Lienz przez Felbetauren tunel do autostrady potem przez Innsbruck do granicy Austria- Szwajcaria potem przez Szwajcarię do Francji do dojazd autostradą do Grenoble i celu podróży - czas około 10h. Tu ew. jest wariacja z Lienz do Włoch na autostradę Brener dochodzi koszt przełęczy - odpada Felbltauren tunel https://maps.google.pl/maps?saddr=Lienz,+Austria&daddr=Innsbruck,+Austria+to:Chamrousse,+Francja&hl=pl&sll=52.24755,21.193789&sspn=3.84794,10.821533&geocode=FaqIygIdYL7CACk1q_k68113RzE7NYXdFF6rqw%3BFVxF0QIdRgOuAClzyvjhz26dRzENmx0ofRwgnQ%3BFSlvsAId869ZACmFXbzLGmeKRzGQYb7kKqsIBA&oq=Chamr&mra=ls&t=m&z=7 Którą trasę byście mi radzili ze względu na koszty - mnie wychodzi że trasa nr 2 powinna być tańsza - mam winietę na AT, jak pisałem wineiat do Szwjcarii nie istotna, dochodzi koszt tuneli chyba 2-óch jeden za Matrei a drugi jest za Innsbruckiem + autostrada we Francji. Pytanie czy opcja przez brener czy Czy też trasa nr 1 jest lepsza mimo opłat za autostrady włoskie i czy ktoś z Was jeździł z miejscowości Oulx przez Briancon do Chamrouusse? Co byście wybrali biorąc pod uwagę zimę, czas dojazdu (chociaż ta 1 godzina ma nieduże znaczenie), no ikoszty zarówno opłat za drogi jak i ew. paliwa. Inne porady mile widziane (łańcuchy oczywiście mam:)) sorki jeśłi mi się linki z gogle maps nie wkleiły poprawnie ( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bill Napisano 6 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 6 Grudzień 2012 taniej tak ale czy lepiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanatyk Napisano 6 Grudzień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 6 Grudzień 2012 Czy też trasa nr 1 jest lepsza mimo opłat za autostrady włoskie i czy ktoś z Was jeździł z miejscowości Oulx przez Briancon do Chamrouusse? (( Jechałem przez Briancon do Les 2 Alpes. Po drodze są dwie przełęcze: mniejsza Mongenevre i druga Lautaret obie są zimą przejezdne i dobrze utrzymane. Widoki mega, extra, super;) szczególnie na tej drugiej przed miejscowością La Grave. Autostrade na północy bym omijał, chociażby ze wzlędu na płatny tunel i większa odległość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z_andrzej Napisano 13 Luty 2013 Autor Zgłoszenie Share Napisano 13 Luty 2013 Jechałem przez Briancon do Les 2 Alpes. Po drodze są dwie przełęcze: mniejsza Mongenevre i druga Lautaret obie są zimą przejezdne i dobrze utrzymane. Widoki mega, extra, super;) szczególnie na tej drugiej przed miejscowością La Grave. Autostrade na północy bym omijał, chociażby ze wzlędu na płatny tunel i większa odległość. Skorzystałem z przejazdu przez Briancon. Była mała "śnieżyczka" więc dużo ludzi zakładało zimówki - potem okazało się że część Francuzów jeździ na letnich oponach. Czy było warto - i tak i nie. 40 EUR w kieszeni za tunel ale około 1,5 h do 2 h w plecy bo jednak się wolniej jechało przez przełęcz i najgorsza sprawa to w miejscowości Sechilienne zboczyliśmy na Chamrouse (czyli miejsce docelowe) ale to niewypał - zaspy nie można zawrócić pchanie auta o 1 metr do przodu (przez tubylców bo utknęło) potem zjazd do Grenoble i dojazd na metę ale przejazd przetestowany z tym że uważajcie na zjazd w tej miejscowości - tam NIE WOLNO SKRĘCAĆ na Chamrousse. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.