Narty - skionline.pl
Jump to content

Czy Metron będzie dobry?

mirhon

Recommended Posts

Jeżdżę od lat ale klasycznie tzn. kolanka razem i śmigiem hamującym. Jeżdżę dość szybko i pewnie. Chciałbym powoli przechodzić na krawędzie i zastanawiam się czy metrony atomica będą ok. Nie interesuje mnie fun carving i jazda na szeroko rozstawionych nogach. Preferuję krótki skręt. (narty rozstaw max szerokość bioder)

Metron wydaje mi się ciekawy ze względu na wszechstronność jeśli chodzi o warunki natomiast nie wiem jak sie ma do tego jak chciałbym jeździć...

Czy można na tej desce jeździć śmigiem i stopniowo przechodzić na krawędzie? Może jakieś inne typy (uniwersalne jeśli chodzi o podłoże, preferuję trasy ale warunki śniegowe mogą jak wiadomo być różne...)

Jeśli metron jest ok to jaki model?

• 2 weeks later...

Czy Metron będzie dobry?

Nie zawsze mozna wierzyc gazetom, nie widze powodu dla ktorego te rossignole mialyby byc dobrymi nartami do jazdy klasycznej. Na kazdych nartach da sie jezdzic klasycznie i chociaz wedlug mnie najlepiej do tego nadaja sie wysokie modele cross'owek dla dobrze jezdzacych lub miekkie all-around'y dla poczatkujacych, to klasyczny styl ma ta wyzszosc ze nie wymaga wyrafinowanego sprzetu. Metrony wlasciwie naleza do kategori nart, ktore teoretycznie powinny nadawac sie do tego najmniej, jednak mi to nie przeszkadza. Klasyszny, szybki zjazd po muldach jest rzecza, ktora uwielbiam, a jezdza na Metronach B5 z zeszłego sezonu. Jednak trzeba zaznaczyc, ze przez wrecz imponujace taliowanie czasami ciezko zapanowac nad mijaniem sie dziobow nart, przy szybkich waskich skretach, czasami nachodza na siebie i trzeba sie przyzwyczaic do mocnego rozszerzenia nog podczas skretu. Trzeba tez wziasc pod uwage, ze duza szerokosc narty oraz mordercza waga nie sprzyja dlugim zjazdom po stromych stokach. Ich prowadzenie wymaga duzej sily i wytrzymalosci, a jednoczesnie dobrej techniki precyzji.