Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

ir3k

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Imię
    Irek
  • Miejscowość
    Warszawa

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    STOCKLI
  • Buty marka
    TECNICA

Umiejętności

  • Poziom umiejętności
    1

ir3k's Achievements

Nowy

Nowy (1/6)

6

Reputacja

  1. Marionen, dobrze, że przeprosiłeś na początku. Zdjęcia jakby nie patrzeć - wulgarne - co mogło Cię sklonić do zamieszczania ich tutaj? Napewno w jakiś sposób się z nimi możesz utożsamiać, albo z polityką, która jest daleka od nazwy tego tematu. Porównywanie faceta bez ubioru w sklepie spożywczym do jazdy bez kijków? Odpowiedź na to pytanie, czy jest to w ogóle zasadne, pozostawię już samemu autorowi posta. Dodam tylko, że istnieją świetne ćwiczenia związane z jazda bez kijów, a ekstremalna odmiana jazdy carvingowej (ustawienie płaszczyzny nart względem podłoża) pod naprawdę dużym kątem) zarezerwowana jest jedynie dla tych, którzy niewątpliwie potrafią jeździć na nartach. W przypadku fun, oczywiście jazdy fun w odpowiedni sposób, po za techniką potrzebujemy również przygotowania motorycznego, im nasza sprawność jest lepsza, tym potrafimy w lepszy sposób to wykorzystać i akurat w tym przypadku jest to niezwykle istotne. Jadąc w taki sposób pojawiają się nowe czynnik związane z samym czuciem oraz siłami działającymi głównie w momencie fazy sterowania i jej końcowej część czyli przygotowaniu do przejścia w kolejny skręt i wykorzystaniu dużych sił, w danym momencie oddziałujących na narciarza. Ogólnie ciężki orzech do zgryzienia, trudna technika dająca niesamowitą satysfakcję z jazdy i porządna dawka wrażeń związanych z bliskim obcowaniem ze śniegiem - dosłownie na krawędzi.
  2. Tutaj fakt, trzeba to przyznać że główny wyznacznik to warunki - im lepsze - tym lepiej Filmik z przed dobrych 15 lat, a fun w świetnym wydaniu, często do niego wracałem analizując ten styl jazdy. I te złote i twarde jak kamien tecnica icon, dalej leżą gdzieś w piwnicy i u mnie
  3. ir3k

    head raptor 140rs

    Jeżeli Twoje umiejętności są wystarczające to buty nie będą za twarde w kontekście Twojej dość niskiej wagi. Pamiętaj że kupno używanego sprzetu to zazwyczaj loteria, na 140 jeździł albo pojętny narciarz, który użytkowal je zgodnie z ich przeznaczeniem, czyli dawał im wycisk, albo buty były w wypożyczalni i raz na jakiś czas wydawano je komuś o słusznej wadze. Historia tak naprawdę może być różna ale to są dwa najczęstsze przypadki, ciężko stwierdzić niestety zużycie butów conajmniej nie znając ich pochodzenia
  4. Wszystkie narty slalomowe niezależnie od producenta - ich charakterystyka będzie najblizsza nartom tej grupie. Nie wygłupiaj się z długościami i kup standardowe 165cm. Jeśli to ma być narta tylko do fun szukaj narty z tej grupy o jak najmniejszym promieniu skrętu przy długości 165, zwracaj uwagę na szerokość dzibów - w tym przypadku im szersze tym lepsze. Nie napisałeś nic o swojej wadze i technice a to jest ważne - domyślam się, że szukając takich nart, świetne radzisz sobie na stoku. Nie wiem czy aktualnie ktos produkuje narty podobnego typu do tych: https://www.skionline.pl/sprzet/narty,07-08,fischer,rx-hot-fire-fti,2484.html Zwróć uwagę, że ta narta ma 165 i R11, a więc idealny funcarver, cieżko będzie to znaleźć, sam nie oddałbym gdybym miał
  5. Dziś znalazlem swoje zdjęcie z moimi gs11m na nogach z 2007 roku, co z tego, że były jakieś 10-15cm za krótkie, a buty o rozmiar za duże... Jeździło się na takich, a nawet robiło duży progres, pamiętam narta niezwykle sztywna i ciężka w połączeniu z wiązaniami neox. Ewolucja dotyka takze nart, dokładnie jak już zostało to wspomniane, kiedyś były narty kilku grup, a ich dobór był tak naprawdę taki sam jak dziś, aktualnie nie ma ich tak nadto więcej, ale gama modeli sporo się poszerzyła i powstało kilka ciekawych konceptów docelowo tożsamych z już istniejącymi grupami. Faktycznie narty master mogą być czyms innym i nowym jednak kategoryzacja ich z nartami z grupy cross albo gs też nie musi oznaczać błędu. Ważna jest budowa i rozmiary, a to niewiele się zmienia i ciężko to zrewolucjonizować, sama budowa masterow różni się pomiędzy producentami, ale też różni się nazewnictwem.
  6. Hero master 170cm mają R16 oraz 70mm pod butem, a przy 175cm R18 i to jest zdecydowanie lepsza propozycja dla kolegi, jeśli chcemy spróbować czegoś troszkę innego to np. Atomic redster X7 WB z kolei szersze pod butem - 75mm, dla tej narty z kolei przy 176cm mamy R14,2. Te długości nart rekomenduje dla kolegi, z uwagi na wagę te 170 też powinny być w porządku. Jeśli chodzi o SC wszystkie niezależnie od producenta beda do siebie zbliżone. Ważne jest żeby wiedzieć jak różni się jazda na narcie zbliżonej charakterystyka do sl od nart bardziej uniwersalnych o nieco innych geometriach. Wedlug mnie w dzisiejszej nomenklaturze slowo hybrydy w kontekście nart jest przypisane do opisu nart uniwersalnych z grupy "sportowej" pozwalających na jazdę długim i krótkim skrętem, jednak marketing producentów robi tu też swoje. Mogłem w poprzedniej wypowiedzi wmieszac to kontekst. Ładnych kilka lat temu było coś podobnego od Rossi pod nazwą Mutix, gdzie wedle teorii producenta modyfikowalismy charakter narty pomiędzy sl a gs, a słowa hybrydy nikt nie używał
  7. Przede wszystkim to Ty sterujesz nartami, a nie one Tobą. Narty sportowe potrafią być niezwykle dynamiczne, ale tutaj bardzo wiele zależy od samego narciarza. Na SL, aby czuć się komfortowo w jeździe, musimy skręcać, cały czas skręcać. Promień 12-13M, przy średniej prędkości przeciętnego narciarza na stoku jest osiągalny szybko, jeśli do tego jedziemy jeszcze szybciej, bądź chcemy wydłużyć skręt, konstrukcja narty SL nie będzie nam tego ułatwiać. Obejrzyj jakiekolwiek zawody w slalomie, przypatrz się w jaki sposób zawodnicy potrafią wykonać czysty skręt na krawędzi w momencie, kiedy rozstawienie tyczek im na to pozwala - a to w jeździe sportowej jest niezwykle ważne (im więcej ześlizgu tym szybsze wytracanie prędkości/tym gorszy czas), wtedy ocenisz, jak niewiele przestrzeni przy odpowiedniej technice i sile włożonej w skręt jest potrzebne, aby wykonać czysty skręt o promieniu narty slalomowej. Na co dzień taka jazda dla wielu z nas jest nieosiągalna, jeździmy różnie, różnie też na tych samych nartach SL. Możemy się na nich zwozić w dół stoku szerokimi łukami zastanawiając się czy faktycznie te narty się do tego nadają, a możemy również przy odpowiednich umiejętnościach zjechać na dół w luźny sposób wykorzystując geometrie narty krótkim/średnim ciętym skrętem. Wszystko zależy od umiejętności i terenu w jakim się poruszasz. Rodzaj nart pomoże jedynie zaadaptować odpowiedni styl do danej sytuacji. Na nartach szerszych pod butem niż sportowe czyt. dostosowane do przygotowanych tras, łatwiej będzie przejechać po popołudniowym, rozjeżdżonym śniegu w podobny sposób, w jaki robią to narty sportowe na przygotowanej trasie. Do swoich nart jesteś przyzwyczajony, jeździsz na nich, znasz je i potrafisz przewidzieć jak się zachowają. Odczucia, jakie miałeś na SL, oddają dokładnie ich charakter - są to bardzo szybkie narty, aby zainicjować skręt potrzebują jedynie impulsu. Przypuszczam, że niestety mogłeś za nimi nie nadążać, stąd po prostu zostawałeś z tyłu i narty szybciutko spod Ciebie wyjeżdżały. Trenuj technikę, spróbuj jazdy na kilku wyżej wspomnianych modelach, zwróć uwagę na ich zachowanie podczas jazdy, która najbardziej Ci odpowiada. Dalej pozostaje przy propozycji jednych z masterów, a więc popularnych hybryd przy długości 170cm, pod butem 70-75mm, mogą byc i SC o podobnych parametrach, samemu stwierdzisz, które lepiej "leżą", rekomenduje przejechać się na obu jeśli masz taką możliwość.
  8. Zamysł nie jest zły. Narta SC z założenia powinna być bardziej przyjemna i dostępna jeśli chodzi o rekreację. W tym przypadku obawiam się o stabilności, rozumiem, że nie lubisz kiedy narta SL myszkuje, w przypadku SC może być podobnie, szerokość pod butem owszem pozwoli na łatwiejsza jazdę w rozjeżdżony stoku, ale to wszystko. Poszukaj nart z popularnej serii master od Rossignola bądź podobnych nart od Dynastar. Sprawdź charakterystykę nart Stockli Laser SX albo Laser WRT. Długość kazdej z proponowanych w granicach 170cm. Pamiętaj ze nie będą to narty slalomowe i nie będą już tak skrętne, ale może być to coś, czego akurat szukasz.
  9. Od zawsze byłem przekonany do racji bytu firm produkujących sprzęt, nie tylko narciarski, a jednak w sposób niszowy. Do dziś, nigdy się nie zawiodłem. Na stockli jeżdżę od zawsze i nie potrafię sobie wyobrazic, zeby taka firma wypuściła kolekcje, z nartami, które będą cechować się niską jakością
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...