To dlatego, że producent iSki będąc świadomym wad takich pomiarów, odrzuca najbardziej niedorzeczne wyniki. Tyle, że to jest tylko prosty program — jak prędkość skoczy nagle z 70 km/h do 150 km/h, to błąd wyłapie, ale jak skoczy z 70 km/h do 80 km/h, to już program nie wie, czy to jeszcze prawdziwa prędkość, czy już błąd, i wynik zaakceptuje.
150 km/h u kolegi parę postów wyżej jest mało przekonywujące? Niestety jesteś w błędzie. Przypadek przez ciebie opisany polega na tym, że GPS kompletnie gubi sygnał i odzyskuje go dopiero na dole, więc rysuje prostą krechę.
W ogromnej prędkości przypadków błąd polega na tym, że owszem, GPS pokazuje pozycję, ale zupełnie błędną, czyli kilkadziesiąt metrów dalej. Mój przypadek z ostatniego jeżdżenia na Telegrafie:
Widać, że wg GPS-a postanowiłem sobie wyskoczyć na chwilę do lasu i wrócić. A że zrobiłem to w parę sekund, to prędkość wyszła kosmiczna.
Tyle, że to nie są błędy chwilowe. Takie błędy GPS zapodaje non stop, raz mniejsze, raz większe. Te aplikacje z dostają z GPS-a sieczkę cały czas i jakoś próbują sobie z tym radzić. Tylko różnie to wychodzi, bo 150 km/h można odrzucić, jasne. Ale co zrobić ze 100 km/h? A z 80 km/h? A może ktoś naprawdę tnie na krechę 150 km/h? Przecież są takie rekordy.
Stąd też różne aplikacje podają różne wyniki — bo różnie radzą sobie z tą sieczką, którą otrzymują z GPS.
Generalizuję, ale skutecznie. GPS to wynalazek wojskowy z USA. Został oddany dla celów cywilnych, ale jego dokładność została celowo ograniczona dla cywilów, więc takie błędy to nie wina aparatu, lecz zamysł konstruktorów GPS.
Obraz zaciemniają autorzy programów, którzy wyświetlając ślad na mapie ładnie go wygładzają. Gdyby tego nie robić, to dokładność (a raczej jej brak) objawia się w pełnej krasie — przykład — Endomondo z Wierchomli bez obróbki: