Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Zobaczcie link z allegro i czy ktos mi odpowie ??


mysiauek

Rekomendowane odpowiedzi

Zobaczcie link z allegro i czy ktos mi odpowie ??

zgadza sie - niewiele maja wspolnego z tym co my mozemy kupic poza grafika najwyzszych modeli - ale mam uwage co do poniesienia piety. Jej wysokosc wynika z przepisow FIS ktore ograniczaja jej MAKS podniesienie - inaczej chlopaki na pewno jezdziliby na wyzszym bucie badz plycie, podobnie rzecz ma sie z R 21 w GS czy dlugoscia min w DH czy SL - ach ten FIS - w strasznie wielu kwestiach wie lepiej niz zawodnicy co dla nich dobre - ciekawe ze federacje innych sportow nie "troszcza" sie az tak o bezpieczenstwo i sportowcy nie gina na peczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie link z allegro i czy ktos mi odpowie ??

Nie wiem...moze sie myle, ale sa wykonane "pod zawodnika" wiec poza tym co juz napisane wyzej, wszelkie regulacje sa zbedne.

Dieepdiver...nie jestem pewien czy w przepisach FIS o jakich piszesz chodzi li tylko o bezpieczenstwo. Raczej chyba o rowne szanse. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie link z allegro i czy ktos mi odpowie ??

z tym cantingiem to nie jest do konca prawda bo niektore maja np Lange/Rossignol, ale generalnie zgadza sie ze sa pozbawione wszystkich bajerow ktore glownie sluza temu zeby but dobrze wygladal i sprawial wrazenie napakowanego technologia zeby sie dobrze sprzedawal a druga sprawa jest taka ze but zawodniczy (ja to nazywam serwisowy) musi byc dopasowany indywidualnie do stopy, nie wiem czy w Polsce jest serwis ktory potrafi to robic w profesjonalny sposob (byc moze jest, niech ktos da cynk jak wie gdzie); canting najczesciej jest tak zalatwiany (i tu spyder ma racje) ze zola buta jest szlifowana pod odpowiednim katem dla tego nie maja gumy na piecie, nie mialem nigdy okazji takiego buta przymierzyc wiec tez mnie to ciekawi - zadalem dla tego wczesniej posata na ten temat, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie link z allegro i czy ktos mi odpowie ??

Z tego co wiem to ubiegloroczny but serwisowy atomica-mowie o tym z aukcji.

Wersje zawodnicze dostepne byly w roznych twardosciach- podjerzewam, ze hard. Na zdjeciu pewnie jest soft lub extra soft (co trzeba czytac but super twardy dla amtorow;)

Buty zawodnicze nie korzystaja z systemu tritech. Zgadzam sie, ze tritech i ine brzmiace terminy w butach czy nartach to marketing.

Jesli czujesz sie bardzo przez to poszkodowany to w tegorocznej kolekcji atomica mozesz znalez buty quasi serwisowe (a moze serwisowe) zbudowane jak ten z obrazka.

Maja oznaczenie RT TI

oraz troche mieksza i szersza wersja RT CS. Tritechu tez w nich juz nie ma.

Mierzylem ostatnio CS- tak naprawde nie jest ani szeroki ani miekki. Wkladka wewnterzna jest grubosci grubej skarpety-nawet Nordica Dobermann ma chyba grubsza.

Czytalem wiele dobrego o tej (serwisowej) konstrukcji atomica-podobno jedne z najlepszych na rynku. Niestety nie na moja noge:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie link z allegro i czy ktos mi odpowie ??

Grubej skarperty -bedac szczery troche przeszdzilem (myslalem zreszta o grubej, wenianej;))

Rzeczywiscie w takich butach to jezdzi sie prawie na samej skorupie- jak Cie ona uwiera to zbyt dlugo nie wytrzymasz.

Chyba trzeba miec duzo szczescia, zeby sie wpasowac w taki but bez przerobek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy temat - a tak z ciekawosci...

Jak ma sie twardosc oraz dopasowanie do stopy moich AFT 02/03 z wtryskiem w porownaniu do zawodniczych butow.

Co do wygody wszyscy mowili zebym nie kupowal bo pianka twarda - no coz, po dwoch sezonach i calodziennym jezdzeniu, czesto podchodzeniu w roznych warunkach snieznych nie poczulem tej twardosci "wewnatrz" ,a za to idealne dopasowanie.

Jak jest z twardoscia takiego buta "na zewnatrz" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy temat - a tak z ciekawosci...

tyle juz bylo napisane w tym watku i w poprzednim a jednak konkretow bardzo niewiele wiec posataram sie podsumowac:

- prawdziwy but serwisowy nie nadaje sie do calodziennej jazdy

- ma bardzo twarda skorupe

- maja super cienka wkladke (to jest bardzo charakterystyczna ich cecha)

- jest pozbawiony wiekszosci tzw bajerow ktore maja modele komercyjne

- wymaga indywidualnego dopasowania do nogi, czasem trzeba formowac rowniez skorupe (tego ostatniego nie jestem pewny)

- po angielsku takie buty nazywane sa plug-in ze wzgledu na swoja konstrukcje - dolna czesc wychodzi bardzo wysoko (???)

- nie nalezy tych butow mysli z butami pretendujacymi do plug-in a nie bedacych nimi w rzeczywistosci

Przyklady:

HEAD RD 96

Lange WC 150/Rossignol Race 2005

Nordica Dobermann WC 150

Salomon X2 Plug

Nie w pelni plug-in (nadaja sie do jazdy calodniowej)

Atomic RT CS

Dolomite PRO Z 130

Tecnica Diablo Race Pro 130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...