Gość bobic Napisano 21 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 21 Kwiecień 2008 Jak podaje RMF FM: Pn, 2008-04-21 17:14 (aktualizacja: 17:38) Naftowe pola w Iraku nie dla Polski Irackie ministerstwo ropy opublikowało listę 35 zagranicznych firm, które będą mogły w tym kraju pracować na polach naftowych i gazowych. Jak dowiedzieli się reporterzy RMF FM, polskie firmy, wbrew zapowiedziom naszych polityków, nie znalazły się na liście przedsiębiorstw, które otrzymały licencje. Na liście irackiego resortu ropy są m.in. Amerykanie, Brytyjczycy, Holendrzy, Rosjanie i Chińczycy. Nie ma natomiast żadnej polskiej firmy. Tak wygląda naprawdę sukces naszej pięcioletniej obecności w Iraku, a Radosław Sikorski jeszcze jako PiS-owski minister obrony zapowiadał, że będziemy wydobywać iracką ropę. Dlaczego w Iraku nie ma polskich spółek? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Żaden polski koncern nie wystartował w konkursie na licencje uprawniające do pracy na irackich polach naftowych i gazowych. Rzecznik PKN Orlen Dawid Piekarz tłumaczył to obawami przed niespokojną sytuacją w Iraku. Nie mielibyśmy możliwości zapewnienia bezpieczeństwa zarówno ludziom, jak i instalacjom – generalnie efektywnego prowadzenia biznesu - stwierdził. Nie jest to jednak jedyny powód. Okazuje się, że PKN Orlen dopiero zdobywa doświadczenie w wydobyciu ropy poza granicami Polski. Dla nas dużym ryzykiem byłoby wzięcie jako pierwszy projekt projektu w ekstremalnie trudnym politycznie i militarnie rejonie świata - zaznaczył rzecznik koncernu. Jak natomiast usłyszał reporter RMF FM Krzysztof Zasada w Polskim Górnictwie Naftowym i Gazownictwie, inwestycje w Iraku są poza zainteresowaniem tej firmy. To nie jest jedyna klęska polskiej dyplomacji. W Kuwejcie zaczyna się międzynarodowa konferencja gospodarcza w sprawie Iraku. Będą wszyscy najważniejsi gracze. Szef naszego resortu dyplomacji nie dostał zaproszenia. Na konferencję z kolei zaproszono z wszelkimi honorami ministra spraw zagranicznych Rosji Siergieja Ławrowa. Rosjanie w przeciwieństwie do Polaków wystartowali bowiem w wyścigu o iracką ropę i mają zagwarantowane licencje. Na liście irackiego ministerstwa ropy jest naftowa spółka Gazpromu oraz koncern Łukoil. Rosyjski gigant ma gwarancję na wydobycie ropy zgodnie z umową podpisaną jeszcze za rządów Saddama Husajna. Lista firm, które otrzymały licencje irackiego resortu ropy 1. Anadarko Iraq Company USA 2. BG International Wielka Brytania 3. BHP Billiton Petroleum Pty Ltd. Australia 4. B.P. Wielka Brytania 5. Chevron Iraq Ltd. USA 6. CNOOC China Ltd. Chiny 7. CNPC Chiny 8. Conoco Phillips USA 9. Edison International SPA Włochy 10. ENI Włochy 11. Exxonmobil USA 12. Hess Corporation USA 13. Inpex Holding Japonia 14. Japex Japonia 15. JSC Gazprom Neft Rosja 16. Kogas Korea Południowa 17. Łukoil Rosja 18. Maersk Dania 19. Marthon International Petroleum Limited USA 20. Mitsubishi Corporation Japonia 21. Nexen Inc. Kanada 22. Nippon Oil Japonia 23. Occidental Petroleum USA 24. ONGC Indie 25. Petronas Malezja 26. Pertamina Indonezja 27. Premier Wielka Brytania 28. Repsol Hiszpaina 29. Shell Iraq Holandia 30. Sinochem Chiny 31. Sinopic Group Chiny 32. Statoil Hydro Norwegia 33. Total Francja 34. Wintershall Basf Group Niemcy 35. Woodside Australia Zobacz oficjalny dokument irackiego ministerstwa ropy. copyright 2008 by RMF FM sp. z o. o. Powiem Wam - SMIECHU WARTE ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1973marcin Napisano 21 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 21 Kwiecień 2008 Powiem Wam - SMIECHU WARTE ! Robercie jak śmiechu warte to jest do tego specjslny wątek, ale przecież i tak chyba nikt nie wierzył że poza doraźnymi korzysciami dla nielicznych polska jest coś w stanie ugrać na tej wojnie jak i tej w afganistanie i gdzie tam jeszcze jesteśmy obecni wojskowo:mad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Robalek Napisano 22 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 22 Kwiecień 2008 To akurat jest odpowiedź na funkcjonowanie i myślenie "polskiej" gospodarki. Po co wychylać gdzieś głowę, trza by było trochę świata popoznawać, trochę obcokrajowców pozatrudniać, którzy by naszych myśli przewodnich i tak nie zrozumieli, zaryzykować po prostu etc. Po co, skoro spokojnie można kroić własnych obywateli we wspólnym państwie, wszakże wszyscy naraz i tak nie wyjadą z tego kraju a Ci co zostaną będą musieli i tak kupować to co My im wyprodukujemy. I tak to mniej więcej wygląda żeby mieć tak tylko troszkę tego tortu ale żeby bez mojej wiedzy i tak nikt spróbować go nie mógł. Dlatego jak się ma 50 km odcinek autostrady, to kto mógłby mnie zmusić do dalszego budowania. A po co ?, przecież Ja nikogo do przejazdu "moją" drogą nie zmuszam a że przy okazji nie ma alternatywnej drogi i te kilkanaście złociszy zostawić u mnie, no to można tylko bezradnie rozłożyć ręce. No i cóż?. Co do Orlenu zaś, to ta firma za długo być może nie pociągnie. Te jej zakupy w Czechach czy na Litwie to tylko taka gra na przedłużenie życia. Węgierski MOL czy austriacki OMV już i tak są kontrolowane przez ludzi z Kremla. Szkoda tylko będzie dotkliwa wtedy gdy jeśli rosyjskie spółki przejmą np. Orlen to kiego grzyba było przez lata tak wiele płacić za paliwo by i tak w ostatecznym rozrachunku płacić komus innemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowalczuk Napisano 22 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 22 Kwiecień 2008 Dlatego jak się ma 50 km odcinek autostrady, to kto mógłby mnie zmusić do dalszego budowania. A po co ?, przecież Ja nikogo do przejazdu "moją" drogą nie zmuszam a że przy okazji nie ma alternatywnej drogi i te kilkanaście złociszy zostawić u mnie, no to można tylko bezradnie rozłożyć ręce. A mnie bardziej potrzebne są drogi lokalne w pobliżu, na których rozwalam wahacze na co dzień i te po których do Czech na narty zdołam dojechać, bo jeszcze trochę a coś na gąsienicach będę musiał kupić. Autostradą jeżdżę może 2 razy w roku a to, że jest mi ona tak strasznie potrzebna to wmawiają mi tylko media. Co do ich budowy to scenariusz przewiduję taki. Wykona się je za pieniądze polskiego podatnika jeszcze bardziej zadłużając kraj. Nazywać się to będzie z pieniędzy Unii Europejskiej, a że pożyczone i do oddania to się skrzętnie ukryje. Kontrakty na budowę połapią i zarobią na nich firmy zachodnie, bo w Polsce ktoś blokuje powstanie odpowiednich norm technicznych i drogi się buduje po prostu źle w/g starych przepisów - normy to nakaz centralny. Kontrakty się odda na zachód bo czasu będzie brakować nawet i na to żeby je odpowiednio pozawierać - więc zrobi się to byle jak aby szybko. Winę się zwali na nieudacznictwo polskiego fachowca, który jest zdegenerowany i niczego nie potrafi. Zrezygnuje się z opłat dla TIR-ów zagranicznych, bo to by mogło je poobrażać i co w ogóle by sobie o nas Europa pomyślała, że tacy niegościnni a o wizerunek trzeba przecież dbać najbardziej, więc szpan, że my tacy bogaci i po co nam jakieś za to pieniądze - to przede wszystkim. Co dla nas więc z tego pozostanie? Prócz spalin, olbrzymich korków, poprzegradzanych dróg lokalnych i trochę pieniążków z łapówek dla niektórych wybrańców - chyba nic, bo kasę za dożywianie głodnych TIR-owców zgarną rozmieszczone po bokach amerykańskie McDonaldy lub coś w tym rodzaju, o noclegi się zatroszczą zagraniczne motele a o paliwo zagraniczne stacje benzynowe. Autostrady w Polsce są niewątpliwie potrzebne nam ale jeszcze bardziej krajom Europy zachodniej, które wozić będą towary do Rosji i z powrotem. W efekcie gdzieś na 30 TIR-ów może 1 będzie z Polski, lecz media będą nam wmawiać jak wielki to gospodarczy sukces odnieśliśmy dzięki miłościwie nam panującemu - komu? Tego jeszcze nie wiem. Pozdro., RK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Robalek Napisano 22 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 22 Kwiecień 2008 A mnie bardziej potrzebne są drogi lokalne w pobliżu, Ooooooo, to jest dopiero temat rzeka:eek: Zasłyszałem ostatnio wieść w temacie nowej hali sportowo-widowiskowej jaka powstaje na granicy Gdańska i Sopotu. Otóż, planowany termin jej oddania przesunięto z końca tego roku na jakiś tam termin 2009. I niby nic w tym nadzwyczajnego oprócz małego (ale istotnego) ale..., drogi dojazdowe do hali są przewidziane do ukończenia na przełomie 2010-2011. Czy trzeba coś jeszcze dodawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowalczuk Napisano 22 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 22 Kwiecień 2008 Ooooooo, to jest dopiero temat rzeka:eek: Zasłyszałem ostatnio wieść w temacie nowej hali sportowo-widowiskowej jaka powstaje na granicy Gdańska i Sopotu. Otóż, planowany termin jej oddania przesunięto z końca tego roku na jakiś tam termin 2009. I niby nic w tym nadzwyczajnego oprócz małego (ale istotnego) ale..., drogi dojazdowe do hali są przewidziane do ukończenia na przełomie 2010-2011. Czy trzeba coś jeszcze dodawać. Tak prawdę mówiąc dla mnie to żadnych dróg mogło by nie być. Byle by tylko na nartach dało się tam zjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 23 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 23 Kwiecień 2008 I znowu Polak robi robi coś dla Wuja Sama a w zamian figa z makiem. Takich przykładów to można wiele przytaczać choćby offset do dziadowskich F-16. Kiedy w końcu nasi rządziciele wezmą na poważnie lekcje historii. Sztamę to się trzyma z najbliższymi sąsiadami a nie z takimi co nawet nie wiedzą gdzie Polska leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_duch Napisano 23 Kwiecień 2008 Zgłoszenie Share Napisano 23 Kwiecień 2008 drogi - autostrady na Euro 2012 ukonczone beda koło roku 2030:D miła perspektywa:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.