Narty - skionline.pl
Jump to content

lokiec3

Members
  • Content Count

    2,585
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

lokiec3 last won the day on November 26 2015

lokiec3 had the most liked content!

Community Reputation

991 Excellent

About lokiec3

  • Rank
    Weteran
  • Birthday 08/21/1972

Personal Information

  • Imię
    Jacek
  • Miejscowość
    Brodnica
  • About me
    Inż mechanik o specjalności samochody.
    Żałuję, że nie mieszkam w górach.

Ski equipment

  • Narty marka
    Fischer RX Hot Fire, Volkl Racetiger GS
  • Buty marka
    Fischer RC 4
  • Gogle
    Uvex

Skills

  • Styl jazdy
    w zależności od warunków
  • Poziom umiejętności
    6
  • Dni na nartach
    0

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Obowiązuje konwencja wiedeńska nic poza tym. Chociaż kamizelki dla każdego bym nabył. W razie koniecznego opuszczenia pojazdu na drodze może się przydać. Pozdrawiam.
  2. Slalomka, slalomka i slalomka. S.anie w banie. Dla mnie slalomka nie jest w żaden sposób nartą uniwersalną, Zaorać się można na tym dziadostwie jadąc ze trzy kilosy na raz i do tego przez cały dzień, tak jak do tego jest stworzona taka narta. Tzn krótkim dynamicznym skrętem. A to, że większość narciarzy na slalomkach jeżdżą długim skrętem do tego jeszcze ślizgowym to insza inszość. Po prostu tak jest łatwiej bo krótka i skrętna. Jeżdżą tak jak na długiej narcie. Stąd ten mit uniwersalności. Ja w zasadzie poza Kurzą Górą (dł 550 m) i ćwiczeniami nie zabieram dziadostwa w góry już w ogóle, szkod
  3. Wychodzi na to, że tylko ci co jeżdżą na nartach sportowych są bezpiecznymi narciarzami. Mitek Twój radykalizm jest czasami nie do przyjęcia. Powiem Ci z mojego skromnego bo w sumie niecałe 20 lat amatorskiej jazdy nieco ambitniejszej od czasu do czasu doświadczenia. Jak uznałem, że jestem mistrzem i wyjadaczem alpejskich stoków (tak gdzieś po trzech sezonach 😀) to już miałem narty GS sklepowe. Na takich nartach się "doskonaliłem". Jednak to nie narta spowodowała to, że dziś mogę uważać się za w miarę bezpiecznego narciarza. A przede wszystkim własne doświadczenia niekoniecznie przyjemne i lud
  4. Ja też jestem zdania, że narta do jazdy amatorskiej powinna być jak najlepsza. Co wcale nie znaczy, że czysto sportowa narta wyczynowa jest najlepsza nawet dla dobrego instruktora do codziennego poruszania się po stoku. To tak jakby chcieć bolidem F1 jeździć po ulicach. @Mitek poświęcę się i wyślę Ci jedną parę takich zarąbistych nart zawodniczych. Naprawdę ekstra klasa. Sztywność szyny kolejowej. Długość anakondy, promień spory, oczywiście FIS, prawie nówka. Jak na niej pojeździsz, biorąc Twoje podejście do tematu sprzętu na pewno będziesz chciał ją kupić ode mnie i chętnie Ci ją sprzedam. Po
  5. Pooglądajcie sobie ten kanał. Tu jest dużo o różnych tego typu nartach. Pozdrawiam.
  6. Te nowe zabawki teraz są o tyle fajne, że producenci skumali, że można zrobić nartę o charakterystyce racowej dla ludzi nie ścigających się na tykach. Trochę szersza pod butem tak 74-80mm. Mamy nartę dość dynamiczną i reaktywną a przy tym bardziej uniwersalną, w trudniejszych jak ja to mawiam popołudniowych warunkach. X9 też biorę pod uwagę, ale najpierw muszę ją objechać. PS A z Blizzarda to Qattro RS lub bardziej uniwersalna RX
  7. Minimum 180 cm. Na krótszych można się zaorać na śmierć. Charakterystyka tak około pierwszego lub drugiego sklepowego GSa. Może być lekko poszerzona pod butem. Do tej pory jeżdżę na tym 186 cm, 72 pod butem, r 21m https://www.skionline.pl/sprzet/narty,13-14,rossignol,radical-8gs-cascade,6921.html Ale jutro dotrą do mnie takie: https://www.skionline.pl/sprzet/narty,16-17,voelkl,code-speedwall-s-uvo,8849.html Zobaczymy co to warte 180 cm długa, 74mm bod butem, na 18 m promieniu. Tych: https://www.skionline.pl/sprzet/dobor-sprzetu,narty.html Już w Alpy wcal
  8. No nie. Jedynie w przypadku mocnego odciążenia takiego, że narta traci całkowicie kontakt z podłożem podczas zmiany krawędzi. Czasami takie sytuacje się zdarzają. Częściej w PŚ, rzadziej w jeździe amatorskiej. Wtedy tak, przez ułamek sekundy narta jest podparta tylko na końcach. Ale taka zmiana krawędzi to dla 8 forumowej w górę myślę, że jest zarezerwowana i to też nie da się tak za każdym razem. Jeżeli krawędź ma cały czas kontakt z podłożem to podłoże ją podpiera na całej długości. Kurcze Mitek narobiłeś mi apetytu na pewien eksperyment. Muszę pogadać z kumplem na mojej uczelni czy to jest
  9. Tu się zgodzę "nie mam siły jej docisnąć" powinno się zastąpić " nie jestem w stanie wygenerować siły dociskającej'" A ta jest wprost proporcjonalna do MASY i przyśpieszenia w ruchu po okręgu. A rzeczone przyśpieszenie rośnie z kwadratem prędkości liniowej a maleje wraz ze wzrostem promienia. Czyli im szybciej jesteś w stanie się poruszać w skręcie tym bardziej wyginasz nartę oraz im ciaśniejszy ( o mniejszym promieniu) zrobisz zakręt tym bardziej wyginasz nartę. To tak w skrócie. Pozdrawiam.
  10. @MitekNaukę mechaniki a w zasadzie statyki, bo tak w uproszczeniu należałoby ten układ rozpatrywać, zaczyna się od rozkminiania belek. Najprostszą belką jest taka oto, którą przedstawiłeś w swoim eksperymencie. Czyli dwa punkty podparcia na końcach belki, obciążenie po środku. Moment gnący jest wprost proporcjonalny do iloczynu siły i odległości od podpór. Rzeczywisty układ nie jest taki prosty i tak na szybko chyba po prawie trzydziesty latach od ukończenia mechaniki nie byłbym w stanie go rozkminić. Do układu, z którym eksperymentowałeś dochodzi wiele zmiennych. Przede wszystkim ilość podpór
  11. Mitek zakręciłeś się jak słoik na zimę. W twoim eksperymencie z krzesłami masz nartę podpartą w dwóch skrajnych punktach, w ten sposób uzyskujesz bardzo duży moment gnący. W realnych warunkach jazdy podłoże daje opór na całej długości krawędzi narty, moment gnący jest dużo mniejszy ze względu na ramię siły. To robi wielką różnicę. W swoim eksperymencie podłóż pod wiązanie coś co daje opór i jest elastyczne no może nie sprężynę od zawieszenia samochodu, ale amortyzującą od roweru jako imitację podłoża pod butem. Trochę to zmienia obraz ugięcia narty. Pozdrawiam.
  12. Pokazujesz ekstremalną sytuację i miejsce w tym ośrodku i siejesz propagandę. Normalnie i w ferie da się tam poruszać bez kolejek i nadmiernego tłoku, jazda jest komfortowa, choć sam ośrodek nie przypadł mi do gustu. Ja przez tydzień pobytu w lutym ani razu nie jechałem ta trasą, bo nie ma takiej potrzeby. Zawsze zjeżdżałem na dół gondolą przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo dzieci, które ze mną były. Pozdrawiam.
  13. Ja zarezerwowałem już na koniec lutego. Bo miejsce dogodne i tanie. Rezerwacja bezpośrednio u właściciela kwater z zaznaczeniem, że w przypadku komplikacji i niemożności przyjazdu z powodu COVID po prostu termin zostanie przesunięty tak, żeby obydwu stronom pasował. I to jest moim zdaniem optymalne. Pozdrawiam.
  14. Poszukuję takiej narty. Może ktoś ma w dobrym stanie za mądre pieniądze. Ewentualnie popróbowałbym jazdy na tym cudzie. Długość jedyna słuszna 184 cm: https://www.skionline.pl/sprzet/narty,14-15,dynastar,speed-course-pro-r20-racing,7497.html Pozdrawiam.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...