Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Dobór nart biegowych?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jako że pierwszy raz piszę na tym forum chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. Nie jestem również pewien czy topic zakładam w dobrym dziale - w teorii o sprzęcie powinienem pisać w "Dobór sprzętu", ale tam w większości piszą o nartach zjazdowych. :)

Chciałbym zacząć biegać trochę na nartach, jednakże ponieważ jestem kompletnym laikiem w tym temacie (tzn. biegałem 2-3 razy, jednak zupełnie nie znam się na sprzęcie) chciałbym prosić Was o pomoc i wyrażenie swoich opinii. Po pierwsze - mam 186cm wzrostu i ważę ok. 73kg. Na nartach chciałbym biegać jak na razie tylko w celu jak największego zmęczenia się :) W moich okolicach teren jest raczej płaski, więc byłoby to głównie bieganie po polach (i w większości ość wąskich dróżkach, nie zawsze równych i nawet krętych), czasem po jakiś kawałkach lasów. Z tego powodu (a także po prostu z braku umiejętności biegania łyżwą) robiłbym to wszystko klasycznym stylem. Czy moglibyście polecić jakieś narty (czytałem o różnych rodzajach, ale nie wiem czy w tym wypadku dobre byłyby zwykłe, czy śladowe?). Proszę o Wasze opinie. Z góry przepraszam jeśli już ktoś poruszał taki temat, ale używając opcji szukaj nic ciekawego nie znalazłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, jeśli chcesz mieć trasę tzn pętlę po której będziesz biegał w kółko (kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt pętli) to proponuję dobrać narty tylko do klasyka.

W twoim wypadku na pewno ponad 2m. Dobierasz tak że kładziesz nartę na podłogę (twarde) stajesz na nich (bez wiązań) i wkładasz kartkę papieru pod nartę. Jeśli można ją włożyć i przesunąć ok 10 do 15cm (zależy od szkoły)przed palce i za pietę (stoisz całym ciałem na dwóch nartach jednakowo obciążonych)