Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Sport Center

VIP
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Sport Center

  • Urodziny 07.05.1961

Informacje osobiste

  • Imię
    Marek
  • Miejscowość
    Gliwice
  • Strona WWW
    http://www.sportcenter1.pl

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Sport Center's Achievements

Początkujący

Początkujący (2/6)

9

Reputacja

  1. Witam, Proszę zwrócić uwagę,że filmy, które państwo oglądacie są materiałem, który pokazuje pewien sposób w jaki można przygotować, tuningować narty system amatorskim. Jest w nich kilka moich porad jak powinno przebiegać profesjonalne przygotowanie nart, które musi być połączone z posiadaniem bardzo nowoczesnych maszyn i dużym doświadczeniem jak i dobrymi umiejętnościami jazdy na nartach żeby móc stwierdzić na śniegu jak się narty przygotowało. Pana pytania czy najpierw smar taki czy inny? Czy najpierw ostrzymy, potem smarujemy, czy zmywacz czy może szczotka mosiężna? Co najpierw? To w tym przypadku w ogóle nie jest istotne. To nie jest nasze założenie. Wspólnie ze Skionline zaproponowaliśmy Państwu krótki cykl poglądowy jak można to zrobić na poziomie amatora. Mam opanowane własne metody sprawdzone wielokrotnie w różnych warunkach i na różnym sprzęcie i tak robię jak mam ochotę w danym momencie. Dopasowuję się do danej chwili gdzie jestem i co mam dostępnego i daję sobie z tym radę. Te filmy nie mają nic wspólnego z profesjonalnym szkoleniem dla zawodowców. Tym zajmuję się się w firmie. Więc stwierdzenia, czy opiłki będą czy nie, czy smar baza? czy klika kropelek wody(a może płynu do szyb?) wystarczy są bezzasadne. Nie ma to żadnego znaczenia. Trzeba to lubić robić, próbować różnych metod i wypracowywać swoje. Ja je mam i nadal się uczę. Ostatnie nowości w tuningu to wynik szkoleń z Charlim Guido szefem Briko Ma Plus( niekwestionowany autorytet w tym temacie), Eric Wolf szef serwisantów World Cup firmy Atomic, Georg Ager mój dobry znajomy, wielokrotny Mistrz Świata zawodowców w narciarstwie alpejskim. Staram się korzystać z wiedzy takich osób, które mam przyjemność znać od lat i tak pogłębiam swoją wiedzę. Nie narzucam nikomu swoich metod tylko je prezentuję i pokazuję jak ja to wykonuję. Chętnie odpowiem na pytania czy wątpliwości natomiast nie prezentuję tu gotowego konspektu czy instrukcji jak tuningować narty. Pozdrawiam M.Ż
  2. Witam Tak jak Pan stwierdził , decyzja zależy od "góry". Zostałem poproszony o przekazanie podstawowych wiadomości na temat tuningu krawędzi i przygotowania nart ręcznie dla zainteresowanych tym tematem amatorów. Dla profesjonalistów, którzy chcą się tego nauczyć są prowadzone profesjonalne szkolenia. Forum nie jest miejscem do tego. Ma Pan rację,że nie da się tego nauczyć z filmów ponieważ jest do tego potrzebne duże doświadczenie poparte m in. posiadaniem wysokiej klasy maszyn serwisowych itd. Te odcinki mają na celu pomóc narciarzom zrobić samemu coś z własnymi nartami podczas kilkudniowego pobytu narciarskiego. To nie jest cykl filmów, które wyedukują specjalistów. To pomoc w realizowaniu własnego hobby jeżeli ktoś to lubi. Pozdrawiam Marek Żurawiecki
  3. Witam serdecznie, Z tą cierpliwością nie jest tak źle, tylko jak się uważnie czyta to na niektóre tematy zostały dosyć dokładnie omówione. Może rzeczywiście jako osoba, która na co dzień robi tych nart bardzo dużo na różne sposoby, potem na nich jeżdżę , testuję, trochę startuję uważam,że każdy interesujący się tematem musi znać ABC na pamięć. Ale wiem,że tak nie jest więc na pewno będę się starał udzielać wyczerpujących odpowiedzi. Pozdrawiam M.Ż
  4. Witam, Bardzo fajnie,że interesuje was ten temat ale nie podejmuję dalszej dyskusji. Życzę powodzenia w pogłębianiu wiedzy.
  5. Jeżeli chodzi o strukturę fabryczną i te nierówności itd. nie będę dalej polemizował. Uważam, że opisałem to dostatecznie jasno. Natomiast każdy ma swoje zdanie. Trzymam się mojej wersji i jestem w stanie w każdym momencie to udowodnić.
  6. Nieprawda, nacięcia pozostawiają (mówimy o maszynach serwisowych stacjonarnych) małe dyski kręcące się nazwijmy to równolegle do krawędzi. Widać wyraźnie nacięcia a na dodatek taki dysk zjeżdża z krawędzi zanim dojdzie do dziobu. Część łuku na dziobie jest bardzo ważna w tuningu a to robi maszyna o dyskach polerskich, które pracują prostopadle do krawędzi i para takich dysków kosztuję ponad 1000 euro a para ceramicznych małych ok. 150 euro. Pracuję na takich maszynach. Różnica w cenie pomiędzy maszynami z małymi dyskami a "dużymi" to ok 10 000 euro.Zupełnie inaczej na warunkach lodowych pracuje krawędź nacięta a wypolerowana. Do dobrej jazdy turystycznej nawet na wysokim poziomie to wystarczy, dla wymagających ekspertów musi być poler.
  7. Przy serwisie ręcznym ślizgu nie zbierasz w ogóle. Chyba, że ktoś za pomocą cykliny metalowej zabierze się za ślizg. Ale to totalna przeszłość i rzecz dzisiaj niedopuszczalna. Konkretnie co do nowych nart. Praktycznie wszystkie nowe narty nie są równe i nie mają idealnie nałożonej struktury.Jeżeli zależy ci żeby narty były równe i szybkie dajesz je do serwisu, który posiada maszynę nowej generacji z kamieniem sterowaną tak,że może wybrać kilkanaście struktur ale najważniejsze posiada program obciągnięcia kamienia na tzw. bazę czystą. i na tym programie narty szlifowane są gładkim kamieniem. Ilość przejść jest zależna od stanu nart i jakości wykonania przez fabrykę. Po tym szlifie nacina się strukturę ustalona z klientem i spody gotowe. Możliwe,że trzeba przed szlifem na kamieniu przepuścić narty na bardzo gładkiej taśmie ale to musi wiedzieć serwis. W między czasie muszą być podcięte krawędzie bo nie można na kamień puścić nart na zero. Podcięcie ustalam z klientem zależnie od typu nart i jego umiejętności i jest to wartość od 0.5 - 1 stopnia. Z boku od 87 do 89. Przy robieniu z boku bardzo ważne żeby odsłonić krawędź z za pomocą dwóch typów pazura. Oczywiście smarować żelazkiem jak najczęściej i jeździć. Bardzo dbać o spody i krawędzie z dołu a z boku zależnie od zużycia. Ostrząc z boku w sposób umiejętny można to robić prawie w nieskończoność utrzymując ostrość i równość krawędzi a zużycie będzie minimalne. Przy bardzo dużej ilości dni na śniegu szczególnie na warunkach lodowych trzeba przyglądać się ślizgom ponieważ struktura będzie zanikała, to naturalne. Ale powinno to starczyć na dość długo. Utrzymując narty od spodu w idealnym stanie nie podcinamy krawędzi, nie ostrzymy ich ręcznie od dołu co powoduje,że nie robi nam się "łódka" i możemy śmiało jeździć ostrząc tylko z boku. Wersja oszczędnościowa to zlecenie serwisowi zrobienie tylko krawędzi oczywiście z dołu i z boku. Bardzo ważny jest tuning od dołu ale serwis musi mieć do tego profi maszynę. Nie mogą być to maszyny, które tuningują dół krawędzi małymi dyskami, które robią to zostawiając drobne nacięcia na krawędziach. To musi być zrobione na dużych polerskich dyskach, które dociskane są od dołu do krawędzi pod ciśnieniem ok. 6 atm. Można to zrobić ręcznie, po podcięciu polerować krawędzie diamentami czy b.gładkim papierem ściernym ale efekt będzie słabszy. Pozdrawiam M.Ż
  8. Cześć, cieszę się ,że ci się podoba. Nie jestem nową tworzą Toko ale staram się współpracować ze wszystkimi, którzy mają dobre produkty. Ten cykl akurat został przygotowany wspólnie z Toko i skionline.pl. Jeżeli chodzi o scenariusz i całości to wyłącznie mój własny. Robię tego bardzo dużo i mam wypracowany swój system i chciałem też zobaczyć jak będzie to odebrane przez narciarzy. Oczywiście jestem otwarty na wszystkie opinie. Pozdrawiam Marek Ż
  9. Witam, Problem z miejscem do robienia nart to często duża przeszkoda i z tym się zgadzam. Jadąc na narty pytam wcześniej czy mogą mi udostępnić taki kącik ale jako osoba, która posiada zboczenie zawodowe wożę ze sobą stół składany ale wiem ,że to duży problem dla turystów, koszty, miejsce w samochodzie itd. Co do nasączania ślizgów w komorze to bardzo polecam. Jeżeli po codziennym smarowaniu boki ślizgu robią się szare to coś jest nie tak.Smar po całym dniu oczywiście ma prawo zniknąć ale ślizg powinien zostać tłusty, chyba,że jeździmy po żywym lodzie. Np. lodowiec w październiku, duży mróz i brak opadów śniegu. Nie ukrywam,że bardzo ważna jest jakość przygotowania ślizgu przez serwis. Jeżeli narty są smarowane od nowości a nie posiadły struktury fabrycznie to tak się może dziać. Narty nowe często prezentują słabą jakość przygotowania ślizgu. Jeżeli ślizgi są dobrze przygotowane i jest założona dobra równo rozłożona struktura, były w komorze i są często smarowane muszą być cały czas w super stanie i "tłuste". Pozdrawiam Marek Żurawiecki
  10. Cześć, Moja wiedza na temat utleniania się polietylenu, z którego zrobiony jest ślizg wynika ze spotkań i szkoleń z czołowymi serwisantami z Europy. Zdecydowanie częste smarowanie to klucz do sukcesu. Oczywiście znakomity efekt daje wygrzewanie w komorze. Natomiast posmarowanie ślizgów na okres letni daje bardzo dużo. Pozdrowienia Marek Żurawiecki
  11. Cześć, nie jest aż istotny kąt bocznych krawędzi ale w nartach szerokich przyjmijmy od ok. 80 mm pod butem trzeba podciąć z dołu min.na 1 stopień. To jest b. ważne ponieważ im szersza narta to trudniej zainicjować skręt i postawić na krawędź. Oczywiście zależy jaki typ narty i gdzie na jakim śniegu jeździmy. Bawię się w swoim serwisie nartami od 1985 r. a ostatnie kilkanaście lat od tej powiedzmy rewolucji w nartach próbowałem bardzo różnych kątów w różnych typach nart i wychodzą naprawdę duże różnice. Ktoś pytał jak w slalomkach. TE .0,5 I 87 to poprawnie ale spróbuj proszę 1 z dołu i 88. Zobaczysz jaka jazda. pozdrawiam Żuru
  12. Sport Center

    Rysa na ślizgu

    Cześć, nie widzę żebyś zrobił dziurę do spodu więc nie ma dużego problemu. Ważna jest krawędź a ona jest uszkodzona od przejazdu przez kamień. Jak będzie twardo nie przytrzyma w tym miejscu. Na miękkich warunkach możesz pojeździć. Radzę oddać narty do dobrego serwisu. Zrobić mały serwis ze strukturą. Zobaczyć jak to wyszło i przy następnym serwisie zadecydować czy robić renowację czy nie. Pozdro Żuru
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...