Narty - skionline.pl
Jump to content

Narciarz ze Śląska

Members
  • Content Count

    393
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Narciarz ze Śląska last won the day on January 12

Narciarz ze Śląska had the most liked content!

Community Reputation

486 Excellent

About Narciarz ze Śląska

  • Rank
    Początkujący
  • Birthday 01/31/1973

Personal Information

  • Imię
    Maciej
  • Miejscowość
    Katowice

Ski equipment

  • Narty marka
    Rossignol
  • Buty marka
    Atomic

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I wytłumaczenie, co stanie się teraz priorytetem inwestycyjnym i promocyjnym dla TMR-u (właściciel SMR-u: piątek, 14 czerwca 2019 Latem myśl o zimie. Poważna transakcja na rynku M&A. TMR kupił austriacki lodowiec Jeśli ktoś się zastanawia dlaczego TMR lego lata nie robi wielkich inwestycji w SMR oraz dlaczego TMR nie kupił (czy był zainteresowany, nie mam pojęcia, a gronie spekulacji narciarzy taki kierunek był obecny w dyskusjach) Pilska mamy odpowiedź. Otóż TRM raptem dwa dni temu (12 czerwca) sfinalizował w sumie dość spodziewaną transakcję zakupu lodowca w dolinie rzeki Möll (niem. Mölltal) oraz niejako w pakiecie prawie lodowca (2636 mnpm) w Mallnitz (góra Ankogel). Warto zaznaczyć, że oba ośrodki (Mölltal oraz Ankogel) mają ekspozycję południową (słoneczną) oraz oba ośrodki dostępne są autostradą w odległości ok. 800 km od Katowic oraz fragmentarycznie nieco gorszą drogą (przez Murau i Katschberg) w odległości ok. 750 km od Katowic. Nie jest to jakoś strasznie daleko. Więcej: http://ekonomiaplussport.blogspot.com/2019/06/latem-mysl-o-zimie-powazna-transakcja.html Na razie tyle. Do zobaczenia zimą, chyba, że pojawią się jeszcze inne ciekawe wieści dla narciarzy.
  2. piątek, 14 czerwca 2019 Latem myśl o ... zimie. Szczyrk. Zniknął najdłuższy wyciąg orczykowy w kraju Lato w pełni. Nic nie słychać o wielkich nowych inwestycjach w polskich ośrodkach. Za to można wyśledzić, co prawda za pomocą tylko obrazu z kamery on-line, ale jedną z największych deinwestycji w naszych górach. Zdania na ten temat będą na pewno podzielone, ale fakty są takie, że tego lata zniknął ostatni "stary" w SMR wyciąg orczykowy, a w zasadzie: wyciągi - konstrukcja była bowiem podwójna. Jednocześnie mowa o obecnie najdłuższych wyciągach orczykowych w kraju: 1375 m. Więcej (w tym zdjęcia z kamery oraz zdjęcia z ost. zimy): https://ekonomiaplussport.blogspot.com/2019/06/latem-mysl-o-zimie-szczyrk-znikna.html
  3. Z tego co pisała prasa (nie traktowałbym tego jako pewnik) - zarobili 100 proc. na samej cenie. To naprawdę godziwy zysk.
  4. Z punktu widzenia "inwestora" wszystko jest ok. Ale my patrzymy z naszego punktu widzenia: narciarzy!
  5. Potwierdzam, zarobił. Nie na operowaniu PKL-em, ale na ... kupnie (od PKP) i sprzedaży z zyskiem (do PFR). To, że to idiotyzm z punktu widzenia podatnika (i PKP i PFR są kontrolowane przez państwo), to nie problem prywaciarza. A nawet ... handicap. Dokładnie to samo zrobił swego czasu szwedzki Vattenfall w energetyce, kupując GZE od państwa za 700 mln zł i sprzedając po latach ... państwowemu Tauronowi za 4,5 mld. W tym kontekście wydawanie kasy w czasie posiadania spółek na rzeczy niekonieczne jawi się jako brak interesu. W interesie jest zrobić tylko to, co konieczne. Pozdrawiam!
  6. Jak zwykle nic z tego nie będzie. Takie inwestycje charakteryzują się długim czasem przygotowania, jak na dziś nic nie ruszyło, to już nie ruszy na nast. sezon. No cóż, teraz to firma państwowa... Ale, żeby nie było, prywaciarz też nic nie zrobił.
  7. Na razie na ten sezon nie szykują się żadne inwestycje, tylko inwestycyjki. Szczyrk: rozwiązanie przejazdu 1 i odnogi 3-ki bezkolizyjnie z drogą; chyba nastąpi poprawa gastronomii; nic nie słychać ani nie widać rozbiórki orczyka, może (???) zrobią coś, aby go uruchomić; jakieś drzewa tną na Solisku, jakieś poszerzenia (objazdy), czy coś? Piwniczna: skończą ten Kicarz, czy nie? Brenna: faza koncepcyjna. Istebna: nic nie wiadomo o uruchomieniu Ochodzitej, coś tam w Hotelu Złoty Groń mówiło się, że może będzie nowa trasa, ale kiedy? Pilsko: dużo mówiło się o zmianie właściciela i ... przestało się mówić. Ktoś wie coś więcej???
  8. Budowa trwa. Zdjęcia: http://ekonomiaplussport.blogspot.com/2019/04/trwa-juz-budowa-szczyrkowskiego-acznika.html
  9. A mi to odpychanie kijkami pasowało. Można trochę podrasować kondycję, a i część narciarzy wywiewa gdzieś indziej. Nie wszędzie musi być jak w Białce, tak samo jak pasuje mi to podejście na Skrzycznem. Coraz bardziej mi pasuje. Co do Szczawnicy. Tam przydałby się nowy mostek (szerszy). I łatwiejszy dostęp do niebieskiej, aby nie trzeba było się podciągać tymi wolnymi wyciągami. Zresztą tam chyba kiedyś dojazd z Palenicy bez wspinania był (przecinka)? Wspomnienie z tego sezonu: https://ekonomiaplussport.blogspot.com/2019/01/pewnie-nigdy-tam-nie-jezdziliscie.html
  10. Prawdopodobnie w tle jest coś, czego nie braliśmy pod uwagę, obserwując tylko wielki boom frekwencyjny: 1. Drastyczny wzrost kosztów (energia, woda, pracownicy); 2. Ten boom wcale nie był taki wielki, w marcu można było śmigać bez kolejek praktycznie wszędzie; 3. Szczyrk już nie pomieści większej ilości narciarzy, niż przyjechało w czasie ferii; 4. W Szczyrku było wiele osób "zwiedzających", którzy wcale nie będą nadal regularnie przyjeżdżali. To decyduje, że robi się tylko bardzo pewne inwestycje.
  11. Na razie mamy totalną posuchę, jeśli chodzi o realne zapowiedzi inwestycji stricte narciarskich (a w zeszłym roku już buldożery ruszały), więc pewnie na sezon 2019/20 nic wielkiego się nie wydarzy. Choć może to cisza przed burzą? Na razie ruszyła budowa ... drogi: torek, 16 kwietnia 2019 Trwa już budowa szczyrkowskiego łącznika z drogą S1 Niniejszym informuję, że trwa już budowa łącznika dla narciarzy i turystów głównie ze Śląska i z Małopolski, którzy w przyszłym sezonie odwiedzą Szczyrk. Pomysł połączenia z drogą ekspresową jest bardzo dobry, szkoda tylko, że łącznik będzie się kończył w Buczkowicach. Jego główną zaletą będzie odciążenie Bystrej lub Rybarzowic - dziś zatkanych przez samochody dojeżdżające do Szczyrku. Łącznik natomiast nie zlikwiduje korków w samym Szczyrku, bo te wynikają z innych przyczyn (brak wystarczająco pojemnych parkingów oraz konieczność przejazdu przez centrum miejscowości). Najsensowniejsza na dziś wydaje się budowa parkingu na końcu łącznika i organizacja transportu zbiorowego do Szczyrku bezpośrednio z tegoż parkingu. A tak wyglądają prace obecnie: Więcej: http://ekonomiaplussport.blogspot.com/2019/04/trwa-juz-budowa-szczyrkowskiego-acznika.html
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...