Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Narciarz ze Śląska

Użytkownik forum
  • Liczba zawartości

    2 169
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    13

Ostatnia wygrana Narciarz ze Śląska w dniu 10 Marzec

Użytkownicy przyznają Narciarz ze Śląska punkty reputacji!

O Narciarz ze Śląska

  • Urodziny 31.01.1973

Informacje osobiste

  • Imię
    Maciej
  • Miejscowość
    Katowice

Sprzęt narciarski

  • Narty marka
    Rossignol
  • Buty marka
    Atomic

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Narciarz ze Śląska's Achievements

Weteran

Weteran (6/6)

2,6k

Reputacja

  1. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Też nie jestem doskonały.
  2. Możemy my, narciarze, poinformować tego pana redaktora, że albo <tylko>, albo <wyłącznie>. To dwa synonimy i nie używa się ich razem, typu: - Ona jest jasna i blondynka! PS. Dziękuję za informację, nie wiedziałem, że tam trwa remont. Lanovky.sk też nic nie napisały, zdaje się, a oni wszystko wiedzą pierwsi.
  3. Że też w lutym tak nie było! Cieńków:
  4. To jest tak oczywiste, że aż niezrozumiałe, dlaczego tego od kilku lat nie ma.
  5. Odrobina danych, trendów, statystyk Link do artykułu: Analiza rozwoju ośrodków narciarskich w Polsce | Twój instruktor (twojinstruktor.blogspot.com) Analiza rozwoju ośrodków narciarskich w Polsce Pracę mniej więcej zgodną z ww. moim tytułem ma napisać na renomowanej uczelni mój serdeczny kolega, oczywiście też narciarz, oczywiście też instruktor narciarstwa. Postanowiłem mu odrobinę w tym pomóc. Na razie ściągnąłem sobie z kopalni wiedzy, czyli strony Lanove-drahy.cz, dane odnośnie powstałych kolei linowych w Polsce, czyli w absolutnej większości kolei przeznaczonych do nowo powstałych lub modernizowanych ośrodków narciarskich. Reszta to koleje stricte turystyczne (Solina, park w Chorzowie) lub dla skoczni narciarskich. Ale większość urządzeń jednak ma cel głownie narciarski. - - - - - - - - - - Niżej w artykule: *Co powstało w l. 2014-2024 *Ilość budowanych kolei linowych w latach *Ogólna i średnia długość budowanych kolei linowych w Polsce w latach *Kto buduje? *Co buduje? - - - - - - - - - - No to na wstępie co w ostatnich latach (2014 do br.) powstało (lub powstaje w br.) w Polsce: Jak widać prawie dekadę temu liderem inwestycji był Szczyrk, obecnie: Jaworzyna Krynicka. W tym roku ma być ukończona budowa krzesła w ośrodku COS w Szczyrku oraz rozpoczęta i ukończona inwestycja w Brennej. Stacja ma już podobno komplet pozwoleń. Jedźmy dalej? W jakich latach powstały koleje, które nam służą? Następnie sprawdziłem trend (liczony metodą stosową): Powyższe pokazuje, że historycznie powstawała średnio jedna kolej w jakimś roku (co jakiś czas), potem mieliśmy boom przyrostowy (do 2008 r.), mały krótki kryzys, znów boom i od mniej więcej 10 lat boom zaczął wygasać, aż ilość nowo powstałych kolei w Polsce ukształtowała się średnio na poziomie ok. 2 rocznie. I w 2024 roku... wszystko się zgadza: powstają dwie wcześniej wspomniane. Ile m kolei łącznie powstawało w danych latach? Okazuje się, że w rekordowym roku 2008 powstało w Polsce razem ponad 10 km kolei. W latach 2019-2021 mamy z kolei łączne wartości... poniżej 1 km, czyli bardzo skromnie. Natomiast w latach 2022-2024 między 2,5 a 3,5 km. Jaka jest średnia długość powstającej w Polsce kolei? Średnia z wszystkich lat to ok. 900 m. A tak to wyglądało w poszczególnych latach: A kto u nas budował i buduje? Pokazuje to zestawienie wg producentów: Okazuje się, że na 138 analizowanych kolei (nie ma w zestawieniu już nieistniejących, to będzie przedmiotem osobnej analizy i artykułu) aż 57 to produkcja Doppelmayra. Kolejne 29 to dzieło Tatraliftu (d. Tatrapoma), 15 - Leitnera, reszta to po kilka lub po jednej produkcji. A co u nas powstaje? Pokazuje to kolejny wykres, który jednak będzie wymagał tłumaczenia (z czeskiego, a w zasadzie ze... słowackiego, gdyż oznaczenia nadała strona Lanovky.sk): Już tłumaczę: - SLF-4 (najpopularniejsza kolej w Polsce) - niewyprzęgane krzesło czteroosobowe; - SLF-2 - niewyprzęgane krzesło dwuosobowe; - SLO-6 Bubble - krzesło sześcioosobowe wyprzęgane z tzw. bublinami (przykrycie); - SLO-4 - krzesło czteroosobowe wyprzęgane; i konsekwentnie, przy czym: - K - to kabinka, czyli po polsku najczęściej gondola; - PL - to wagoniki, gdzie liczba oznacza ilość pasażerów w wagoniku. To na razie byłoby na tyle, ale temat (analizy, wykresy, dane) będzie kontynuowany w czasie poza sezonem. Twój instruktor Maciek
  6. To zakorkowałoby Brenną. Najlogiczniej - odnoga od drogi S i parking i gondola z Lipowej!
  7. Górna Kaskada zniknęła z mapy, jest teraz razem z górnym FIS-em:
  8. Abstrahując od Twojej pomyłki, pomyłką okazał się też ten nowy talerzyk. Nie ma wzięcia - niemal ciągle stoi. Na Dolinach przydałoby się krzesło ok. 600 m. Tam jest bardzo szeroko (w zasadzie 2 trasy) i szkoda potencjału tego miejsca, gdy nie ma zjazdu do doliny. A niemal zawsze nie ma.
  9. Grawitacyjna (moja wyobraźnia) polega na tym, że zrzucają klienta z wieży, a potem działa grawitacja? Ach te nazwy... Musi być albo europejsko (przykład Ski&Sun Świeradów - jeden z wielu), albo marketingowo (Brama w Gorce, Ścieżka w Chmurach, itp.)
  10. Wiem, rozumiem, ale mnie to nie cieszy i się nie podoba. Kiedyś ON był ON i kropka. Niemniej powtórzę: rozumiem,
  11. Może. Jeździłem na sankach (ale po torze na wąskiej trasie narciarskiej po godzinach jazdy na nartach) wieczorem w ośrodku Dolni Morava i ubaw był po pachy. Sprzedawali pakiety = 3 wjazdy i zjazdy + wypożyczenie sanek.
  12. Wg założeń, to ma być corocznie demontowane, w co... trudno chyba uwierzyć. Jeśli nie, będzie bardzo ciasno, gdyż przepustowość dwóch kolei będzie znacząco wyższa niż kolei i orczyka.
  13. Koszt 12 mln, ale z dotacji. Bez dotacji nikt by tego nie budował. Nie wiem, może jestem starej daty. Mnie te wszystkie sanki, wieże, zjazdy na oponach, itp. krzyżujące się z ruchem narciarskim drażnią, zresztą np. na takim Kronplatzu nic takiego nie ma. Ale niech skończą, zobaczymy. Co nie zmienia tego, że ja jestem starej daty i mnie się ta pozanarciarska komercja nie podoba.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...