mysiauek Napisano 19 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 19 Styczeń 2010 Rozbudowa zakopianki: awantura od nowa Plany przebudowy zakopianki pod Tatrami trzeba będzie sporządzić jeszcze raz. Mieszkańcy czekający na wykup działek nawet ponad 40 lat chcą iść do prokuratury. Mieszkańcy, którzy czekają na wykup nieruchomości zarezerwowanych w 1968 r. pod rozbudowę drogi na tym zakorkowanym fragmencie (zakopianka krzyżuje się tu z trasami z Bukowiny Tatrzańskiej i Zębu), mają już dość niepewności. Zapowiadają złożenie zawiadomienia do prokuratury. Chcą skarżyć Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad o niegospodarność. - Teraz możemy się już tylko kategorycznie przeciwstawić planom rozbudowy. Nie damy się wciągnąć w kolejną awanturę o zakopiankę - mówi Andrzej Starzyk z Ustupu, który jeszcze dwa lata temu zgadzał się na rozbudowę. GDDKiA twierdzi, że inwestycja została odłożona z powodu gwałtownych protestów społecznych i wygaśnięcie decyzji środowiskowej nic nie zmienia. - Już od kilku lat rozbudowy nie było w planach do 2013 roku. Została "utrącona" w wyniku działalności tzw. Federacji Obrony Podhala - twierdzi Magdalena Chacaga z krakowskiego oddziału GDDKiA. - Inwestor zapowiedział zawieszenie prac, a teraz, w przededniu Euro 2012, znowu zależy mu na rozbudowie. Nie wierzę, że powodem były protesty mieszkańców, bo ponad 80 procent zgodziło się na nią. Teraz przygotowanie projektu zajmie kolejne sześć-siedem lat, choć na spotkaniu z mieszkańcami zapowiadali okres o połowę krótszy - oburza się Starzyk. Obecnie większość mieszkańców nie chce rozbudowy. - Droga mogła stać się motorem napędowym rozwoju Podhala, ale mamy już dość czekania. Od lat nie można tu uzyskać pozwolenia na powiększenie domu czy nawet przebudowę dachu - dodaje Starzyk. Krakowski oddział GDDKiA zapowiada, że w najbliższym czasie wystąpi do centrali o zgodę na ponowne podjęcie prac na odcinku, który budził mniej kontrowersji, czyli w Zakopanem. - Cały proces musiałby zostać jednak przeprowadzony od początku, gdyż tak stanowią przepisy. GDDKiA nie ma jednak podstaw, by wypłacać pieniądze za działki pod inwestycje, o których nie wiadomo, czy zostaną zrealizowane - mówi Chacaga. Władze Zakopanego, którym zależy na rozwiązaniu problemu, bo m.in. starają się o organizację mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym, obiecują, że w tym roku wyjaśnią sprawę. - Najbardziej zależy mi na uregulowaniu wyjazdu z Zakopanego. Zamiast małego ronda powstaną cztery drogi na obwodnicę - twierdzi Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego. - Plan zagospodarowania przestrzennego dla Ustupu będzie gotowy w połowie roku. Miasto wykupi tereny przeznaczone pod zakopiankę, niezależnie od tego, kiedy powstanie. Pieniądze mają zostać zwrócone miastu przez wojewodę małopolskiego. Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7468973,Rozbudowa_zakopianki__awantura_od_nowa.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
John Napisano 19 Styczeń 2010 Zgłoszenie Share Napisano 19 Styczeń 2010 Z zakopianką jest podobny problem jak ze stokiem narciarskim. I w jednym jak i w drugim inwestycje polegające na przepustowości trzeba realizować w odpowiedniej kolejności. I powstaje ten sam problem, bo czas na wykonanie inwestycji jest spory, a urzędujący samorząd chce się pochwalić "niby" porządną robotą. Tak samo jak nam narciarzom nie do końca podoba się to, że nowe krzesło zostaje postawione od góry do połowy trasy, mimo że jest to z punktu widzenia dalszego rozwoju jak najbardziej odpowiednie posunięcie. Tak samo z Zakopianką, nie ma sensu rozbudowywać drogi, która prowadzi donikąd. Niby samorząd jak i my chcielibyśmy szerokiej i płaskiej drogi od Krakowa do Zakopanego, no ale gdzie ten ruch ma się rozjechać? Na rondzie w Zakopcu? Bez usprawnienia ruch w Zakopanym i okolicach nie ma sensu rozbudowywać zakopianki, zmieni to jedynie tyle, że poza sezonem, mieszkańcom będzie jeździć się troszkę sprawniej. Póki co w sezonie zawsze będzie tam kocioł 4 pasmowa zakopianka zmieni jedynie tyle, że korek przed Zakopanem będzie 2 razy krótszy, bo będzie na 2 pasach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mysiauek Napisano 19 Styczeń 2010 Autor Zgłoszenie Share Napisano 19 Styczeń 2010 Póki co w sezonie zawsze będzie tam kocioł 4 pasmowa zakopianka zmieni jedynie tyle, że korek przed Zakopanem będzie 2 razy krótszy, bo będzie na 2 pasach i dobrze - byleby do NT dojechać bez korka. A kto tam jeździłby na Zakopane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.