Narty - skionline.pl
Jump to content

John

Members
  • Content Count

    537
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

John last won the day on August 30 2014

John had the most liked content!

Community Reputation

268 Excellent

About John

  • Rank
    Stary wyjadacz
  • Birthday 03/24/1987

Personal Information

  • Imię
    Jan
  • Miejscowość
    Kraków

Skills

  • Styl jazdy
    Freeride
  • Poziom umiejętności
    1
  • Dni na nartach
    0
  1. Tydzień temu widziałem pracujący dźwig na górnej stacji. Praca wre. Na przyszły sezon będzie gotowa.
  2. W Białce dzisiaj naśnieżali :biggrin: Po kilku latach przerwy i ja sprawdziłem jak sparują się nowe podgrzewane kanapy w Białce.Warunki ogólnie wiosenne.Przygotowanie tras, kiedyś było lepsze...W takich warunkach jak teraz najlepiej jeździ się od 8 do 10 rano.Na stokach pustki, a nocny przymrozek delikatnie zmroził trasę. Betonu nie ma, ale przyjemnie jest.Do około godziny 11 było znośnie, zwłaszcza na czerwonych trasach po stronie południowej (1, 2, 2a)Niebieska 7,8 z racji nachylenia do 12 trzymała się w jako tako.Wszystkie inne trasy nachylone na południe (w tym ta nowa) rozpłynęła się około godziny 11.Kupiłem karnet na 6h, a o 12 już mi się znudziło.Zastanawiałem się nad jakimś transferem do ośrodka z grupy TatrySKI.Wahałem się nad Kozieńcem, Jurgowem i Kluszkowcami.Jurgów lubię, ale wybrałem Kluszkowce, gdyż nie byłem w tym ośrodku kupę lat.30 min zajmuje dojazd z Kotelnicy do Czorsztyn Ski w KluszkowcachNa miejscu przekonałem się, że trzeba było tu przyjechać od razu, albo zawinąć się z Białki po 2 godzinach.Na dole pytam obsługi wyciągu, czy otwarte (chodziła wyłącznie ta najnowsza kolej 4 osobowa)W odpowiedzi usłyszałem, że oczywiście otwarte, ale pracuje wyłącznie duża kolej, gdyż w całym ośrodku jeździ obecnie (g.12) 6 - 7 osób !!!No to hop na wyciąg i w górę.Świetnie poprowadzili tą nową kolej - dokładnie nad Wąwozem Papieskim Obsługa nie kłamała. Na trasach wciąż sporo sztruksu Dużo się tu pozmieniało. Zdecydowanie na lepsze.Stworzono wiele alternatywnych zjazdów ze szczytu.Przyjemne nachylenia.Z racji nachylenia części tras na północ, oraz prowadzenia głównie przez las, warunki są tu zdecydowanie lepsze niż na Kotelnicy.Kluszkowce to zdecydowanie najlepsza na tę chwilę opcja na jednodniowy wypad w tygodniu.Kompletne pustki.Po pół godziny w całej stacji jeździło 4 osoby.O 13.00 koniec.Temperatura na dole wiosenna. Troszkę powęszyłem na koniec i trafiłem na takie rarytasy: Jest na te elementy jest jakiś plan?Czy to tylko złom?Byłbym wdzięczny za informacje.PozdrawiamPS. Ta armata na początku to jakiś nowy model SUPERSNOW.Najprawdopodobniej robili zdjęcia do katalogu.
  3. W Podstolicach mają już wylane fundamenty, wyciąg również w częściach jest. Widocznie czekają z resztą na papiery.
  4. A w poniedziałek wieczorem jeszcze będziesz? Wpadłbym po pracy... Żałuję, że nie zaglądnąłem na forum wczoraj przed wyjazdem na CG. Też byłem tam od rana do ok 12. Testowałem takie narty: http://www.majestyskis.pl/narty_wolf.php Z tymi wiązaniami: http://www.tyrolia.com/en/ski-bindings/aaa-series/aaambition-12.html Narty fajne, ale raczej tylko jako opcja turowo (lekkie) - pozatrasowa (miękkie i szerokie). Gdybym, tylko uważnie sprawdził stronę, albo wiedział, że połowa trasy będzie zamknięta. To pewnie bym się tam nie pojawił. Ten stromy odcinek otwarty w 50% został zaorany w pierwsze 2 godziny. Sama organizacja zawodów również lipa. (z punktu widzenia kogoś, kto w tym nie uczestniczył) W innych ośrodkach wygląda to lepiej. O 8 rano startują zawody, a nie układanie trasy. Dzięki czemu cała zabawa kończy się o 11 Slalom się zwija i trasę udostępnia całą. Mały orczyk na górze również wyłączony z okazji testów Majesty i K2 Czyli mamy otwarte 50% ośrodka, a za karnet płacimy 100% Na wyciągu można było usłyszeć, że inni są podobnego zdania.
  5. Ja obstawiam inny "problem" Dziewczyna jeździ już na tyle szybko, że jakikolwiek upadek może skończyć się poważnym urazem. Na tym etapie ważne jest coś, czego nauczyć może wyłącznie życie. A dokładniej - Umiejętność upadania. Domyślam się, że jak większość innych kobiet w młodości bawiła się z dziewczynami A nie wspinała się po drzewach, ślizgała na tyłku czy grała z kolegami w hockeya na zamarzniętej kałuży Aktywnie spędzane dzieciństwo nauczyło niejednego prawidłowych odruchów w sytuacjach awaryjnych Takich zachowań instruktor nas nie nauczy Dalsze szkolenie + zdrowy rozsądek zminimalizują ryzyko urazów, Ale całkowicie wyeliminować się ich nie da. Zwłaszcza w przypadku drobnej i delikatnej kobiety.
  6. Ostatni raz byłem tam z 3 lata temu. Ale weekendy są raczej ciasne. W tym roku nie sprawdzałem, ale jeśli ratrakują tak jak 3 lata temu, to jest to mocno przeciętnie wykonana robota. Jeśli chodzi o jakość ratrakowania stoku, to Laskowa zdecydowanie przoduje. Tam warto wybrać się z samego rana i pojeździć 2 godzinki po równym stole. Jeśli chodzi o jazdę wieczorną to Myślenic nie polecam. Górka jest ostra a 99% ludzi się tam ślizga. Takich muld jakie się tam tworzą nie zobaczysz nigdzie w okolicy.
  7. Gdybym Ja posiadał większość najlepiej położonych ośrodków w okolicy, W dodatku wiedział, że konkurencja nie nadgoni (Kasprowy, 7 dolin itp. projekty stoją w miejscu od lat) Zażądał bym 200 zł. A karnety sezonowe i wielodniowe ustalił na takim poziomie by ludzie nie jechali w Alpy. Ale to tylko moje zdanie i jakby co, to się z nim nie zgadzam :wink: Pozdrawiam
  8. W rok-dwa można wybudować 2 - 3 może i nawet 4 nowoczesne koleje krzesełkowe. A ile trzeba czasu by wybudować tak duże i nowoczesne zaplecze hotelowe jakie można znaleźć na Podhalu? Ile czasu potrzeba by zmienić mentalność ludzi? By tak jak w Białce witano mnie z uśmiechem na twarzy, a nie podpitym parkingowym? Dziś w Białce są tłumy, kolejki i karnety po 99 zł, za cały dzień. Cuda się zdarzają, więc załóżmy że TMR wraz z lokalną społecznością doprowadzają stan CAŁEJ infrastruktury do poziomu Białki w 2 - 3 lata. Większość narciarzy tutaj już teraz stawiają ośrodki takie jak Pilsko czy SON wyżej niż Białkę z uwagi na urozmaicenie tras. Czyli mamy super trasy, wyciągi i zaplecze. Karnet kosztuje 200 zł, bo to uczciwa cena za taki zestaw. Kolejki do wyciągu na pół godziny stania. To co wtedy będzie cenniejsze? 10 zjazdów z Miziowej za 200 zł, czy 50 zjazdów z Kotelnicy po pustym i gładkim stoku za 120 zł? Normalnym jest, że wraz z rozwojem pięknie położonych ośrodków będą pojawiać się właśnie te mankamenty. Tłok i ceny. Bo tylko wtedy możemy mówić o "inwestycji". Do tej pory, działania na Pilsku lub pana Richtera w SON najlepiej definiowało słowo przeciwne inwestycji - "konsumpcja".
  9. To siądź jako pasażer samochodu, otwórz okno i wystaw głowę przy 96 km/h. Będziesz miał porównanie.
  10. Nie da się. http://geoserwis.gdos.gov.pl/mapy/?extent=536278.854167,190925.520833,553185.729167,200053.645833&mapNr=0&projection=EPSG:2180&styleMask=113113113013113113113113 Swoją drogo po co? Wyciśnijmy najpierw max z tego co już jest częściowo zagospodarowane - Pilsko, Skrzyczne. Trzeciej dużej stacji w tym regionie nie trzeba - na razie.
  11. Na Policach? W rezerwacie przyrody? Nie czytałeś o tym przypadkiem 1 kwietnia? W Polsce w Lesie to budować może tylko Ksiądz. A rezerwaty, to niedługo będą ogrodzone murem na 6 metrów i wstęp będzie miała tam tylko 1 osoba z brodą.
  12. Kupno słowackiej, czy austriackije kanpy to kwesia pieniędzy i jak kolega Mostostal mówi - prestiżu ośrodka. Jeśli o system naśnieżania chodzi. Supersnow to armatki początkowo wzorowane na produktach ARECO, to chyba jeszcze starsza firma niż TA. Zresztą co tu się dziwić. Tworząc Supersnow nie wyważano drzwi i nie projektowano rozwiązań od podstaw. Korzystano ze sprawdzonych podzespołów jakie można znaleźć u innych producentów. Niemniej młoda i ambitna firma, często ma więcej do zaoferowania niż ta która jest już na rynku długo i opiera się na wyrobionej tzw. "marce". Sieć handlowców, którzy potrafią sprzedać ci rzeczy które nawet nie są potrzebne to kolejna kwestia. Oczywiście co było przyczyną wyboru TA nie wiem. Dowiem przy najbliższej okazji, bo ciekaw jestem czy to była cena, czy jakaś kosmiczna technologia.
  13. No nieźle to rokuje. Liczę na to że zdemontowany orczyk przy trasie nr 1 zostanie przeniesiony. Najlepiej by pełnił taką funkcję jak to stare 2 os krzesło na Pilsku - niech wyciąga ludzi bezpośrednio z parkingu pod dolną stację obecnego krzesła. Niebieska, wąska dróżka przez las jako droga w dół to chyba szczyt marzeń. Nie potrafię pojąć tego w jaki sposób Włosi potrafią wyprodukować armatkę śnieżną by Polakowi opłacało się ja kupić, gdy na naszym rynku jest producent z równie wysokiej półki.
  14. [video=youtube;YPg4HuIQt9c] "Narciarstwo" w 5 min pigułce
  15. Poniżej masz linki do zdjęć z budowy. http://www.skionline.pl/forum/showthread.php/9057-Polska-nowe-inwestycje?p=200811&viewfull=1#post200811 http://www.skionline.pl/forum/showthread.php/9057-Polska-nowe-inwestycje?p=200158&viewfull=1#post200158 Na zdjęciach widać głównie postęp z budowy kolei na Jankulakowskim Wierchu, ale w oddali można dostrzec rozpoczynającą się budowę kolei Remiaszów. Dodatkowo w mapach Google jest już aktualne zdjęcie na którym widać trasę wzdłuż wyciągu na Jankulakowskim Wierchu. Naprzeciwko w kierunku południowym widać również wykonaną przecinkę.
www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2019
×
×
  • Create New...