Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Test nart Kneissl sezon 10/11


1970

Rekomendowane odpowiedzi

Testy nart Kneissl sezon 10/11.

W środę 10.02.10 dotarłem o 9h na targi ISPO w Monachium.

Niestety miałem tylko kilka godzin na zwiedzanie targów bo o 19h miałem zameldować się w miejscowości Seefeld gdzie zostałem zaproszony przez firmę Kneissl na prezentację nowych produktów na sezon 10/11.

Mimo tak krótkiego czasu udało mi się zrealizować plan jaki sobie wcześniej założyłem i odwiedziłem interesujące mnie stoiska.

Po raz kolejny nie rozczarowałem się targami bo było sporo ciekawych produktów.

Co nowego w firmie Kneissl na sezon 10/11?

Na sezon 10/11 firma Kneissl wróciła do swoich dobrych tradycji i odświeżyła swoją ofertę rakiet tenisowych.

Podział rakiet jest identyczny jak przy podziale nart.

Mamy więc modele rakiet White Star, Red Star, Black Star, Blue Star.

Absolutna nowość w firmie Kneissl to rowery.

Tutaj mamy jeden dodatkowy produkt z najwyższej półki tak jak w przypadku nart.

Nazywa się to projekt Sirius.

Co to jest projekt Sirius?

Są to rowery i narty do produkcji których firma Kneissl wykorzystuje najnowsze technologie i materiały.

Do projektowania rowerów i nart zaprosiła znanych w branży inżynierów i zawodników.

Jeżeli chodzi o sezon zimowy to Kneissl jak to czyni od sezonu 08/09 nie zmienia swojej filozofii w podejściu do klienta.

Co to znaczy?

Jako producent nart który istnieje na rynku od 1861 roku ma ogromny szacunek do swoich klientów i od lat stara się projektować narty na najwyższym poziomie technologicznym.

W związku z tym zaprojektowane narty na sezon 08/09 wraz ze swoją nową grafiką pozostały bez zmian w sezonie 09/10 oraz pozostają bez zmian na sezon 10/11.

Dzięki temu Kneissl jest firmą, która daje klientowi produkt nie starzejący się po jednym sezonie jeżeli chodzi o budowę nart i szatę graficzną.

Dla mnie jest to idealne rozwiązanie! :)

Po co mi co roku „nowe” narty bo zmieniono grafikę a czasami delikatnie taliowanie nart.:confused:

Czwartek 20.02.10 po śniadaniu udaliśmy się pod wyciąg w miejscowości Seefeld.

Nie jest to duży region narciarski ale znajdują się tam różnego typu wyciągi takie jak wagoniki, gondole, krzesełka i orczyki.

Jest to region gdzie jest również sporo tras do uprawiania narciarstwa biegowego.

Dla zainteresowanych podaję stronę www.seefeld.com a jedzie się tam przez Monachium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. testy nart Kneissl.

1. Na pierwszy ogień poszły narty Kneissl White Star XR 176.

Parametry narty Kneissl White Star XR 176, R20, Talia 112,5-68-94.

Sport/Race 50%/50%, On/Off Piste 80%/20%.

Co to za narta?

Narta z grupy Cross Race.

Są to narty o takiej samej budowie jak narty Kneissl White Star GS i SL z grupy FIS Race.

Niestety pierwszy, drugi zjazd okazał się wielkim niewypałem bo pogoda była pochmurna a ja przez swoje stare gogle nie wiele widziałem.

Trasa zlewała mi się i do tego miałem jakieś dziwne zachwiania równowagi.

Problem szybko jednak rozwiązałem pożyczając od chłopaków gogle Kneissl, które miałem okazję w tym dniu również przetestować.

Okazały się wielkim zbawieniem dla moich oczu.

Trzeci zjazd okazał się bardzo udany.

Mogłem wreszcie wycisnąć z nart to do czego zostały zaprojektowane.

Zaprojektowane zostały do szybkiej jazdy na krawędzi.

Podczas takiej jazdy narty Kneissl White Star XR prowadzą się bardzo dobrze.

Są spokojne nie nerwowe i idealnie wycina się na nich precyzyjne skręty.

Narty te są bardzo dynamiczne i stabilne. Dla bardzo dobrze jeżdżących narciarzy szukający adrenaliny na nartach. Z tymi nartami nie ma żartów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Na drugi ogień poszły narty Kneissl Red Star RC 178.

Parametry narty Kneissl Red Star RC 178, R15,5, Talia 115-68-101.

Sport/Race 80%/20%, On/Off Piste 80%/20%.

Narta z grupy Race Carve mógłbym użyć sformułowania młodszy brat White Star XR.

Narta która najbardziej przypadłą do gustu w tym dniu ludziom testującym narty Kneissl z Finlandii, Francji, Hiszpanii i USA.

A co ja na to?

Dzięki tym testom przeprosiłem się z tym modelem nart i uznałem, że ta narta jest bardzo interesująca dla osób mających zacięcie sportowe lubią szybką jazdę na stoku ale szukających narty, stabilnej, łatwej w prowadzeniu, która wybacza błędy narciarzowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Trzecia narta którą testowałem to Kneissl Black Star SM 178.

Narta ta należy do grupy Cross Carve.

Narta dzięki swojej budowie i taliowaniu zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie.

Parametry narty Kneissl Black Star SM 178, R18, Talia 113-68-96.

Race/Sport 20%/80%, On/Off Piste 75%/25%.

Dla czego?

Bo nie jestem wielkim fanem bardzo szybkiej jazdy na nartach.

Lubię bardziej pokręcić na nartach niż gonić na złamanie karku na dół stoku.

Ale na SL już się dość najeździłem dla tego do testów brałem narty z większym promieniem skrętu iż w nartach z grupy SL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Czwarta narta która wpadła mi na nogi to Kneissl Black Star XC168.

Narta która również należy do grupy Cross Carve.

Budowa i grafika narty taka sama jak w modelu Kneissl Black Star SM.

Największa różnica jest w parametrach narty.

Parametry narty Kneissl Black Star XC 168, R14, Talia 117-70-102.

Sport/Allround 80%/20%, On/Off Piste 70%/30%.

Było już koło 11h i stok był delikatnie rozjeżdżony a do tego trochę poprószyło śniegiem.

Na nartach Kneissl Black Star XC 168 mogłem nareszcie odsapnąć i pobawić się na stoku.

Narty pozwoliły mi kręcić krótsze skręty. Bardzo przyjemnie i stabilnie przechodzą z krawędzi na krawędź. Dają poczucie kontroli podczas jazdy. Jak mamy ochotę na jazdę szybszą i bardziej agresywną to bez najmniejszego oporu narty te pozwalają nam na taką jazdę. Jestem tymi nartami zachwycony.

Ja do tej pory zawsze goniłem na swoich Kneiss White Star SL 166 FIS.

Narta bardzo szybka w przechodzeniu z krawędzi na krawędź ale przez cały dzień na takiej narcie muszę być cały czas na 100% gotowy do jazdy a na Kneissl Black Star XC mogę sobie odpuścić a przyjemność z jazdy nadal jest bardzo duża tylko nogi tak się nie meczą!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Piąta narta w moich testach to Kneissl Blue Star AC 168.

Narta z grupy Allround na pełnym rdzeniu drewnianym.

Parametry narty Kneissl Blue Star AC 168, R14, Talia 117-70-102.

Allround/Sport 70%/30%, On/Off Piste 70%/30%.

Dla kogo ta narta?

Dla Panów i Pań kochających narciarstwo, szanujących swoje nogi i lubiący cieszyć się z wyjazdu na narty.

Dla mnie największe odkrycie dnia.

Przy moich parametrach 182-90-39 miałem przyjemność doznać wolności i przyjemności na nartach.

Luz, spokój, a jak miałem okazję i chęć do gnieść narty i pogonić w dół stoku szybciej to narty Kneissl Blue Star AC bez najmniejszych oporów pozwoliły mi na odrobinę adrenaliny bez obaw, że będą narty klepały lub myszkowały.

Nie wiem jak to w Kneissl zrobili ale ta narta jest naprawdę stabilna a zbudowana jest tylko z drewna bez żadnych wstawek Titanlowych.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...