Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Rower...


Przemo_ski

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz zamiar jeździć głównie szosą i po utwardzonych ścieżkach to raczej szukałbym roweru z grupy cross/treking a nie MTB. No chyba, że masz w planach wypady w trudniejszy teren?

W planie moze bylby tez wypad w teren. Ale jak oceniasz ogolnie ten model... i jak to sie ma do tej ceny..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za te pieniądze rower jest wart rozważenia. Tylko dobrze byłoby gdybyś go gdzieś mógł zobaczyć w sklepie i się do niego "przymierzyć" czy Ci będzie rozmiar i geometria ramy pasowała.

Pomyśl jeszcze o rowerze typu cross, jeśli nie będziesz nim jeździł po górach czy jakiś większych piaskach będzie zdecydowanie wygodniejszy i szybszy na asfalcie. Np.: http://www.unibike.pl/crossfiregts.html

Teraz są wyprzedaże więc można go dostać w zbliżonej cenie do tego Rometa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower typu Cross jest bez sensu, jak się jeździ tylko po szosie to szosówka,

do wszystkich innych zastosowań mtb. Rower typu cross ma same wady, a żadnych zalet

pozdrawiam

Piszesz bzdury. Zgoda, że jeśli założyć że jeździmy tylko asfalt to jak najbardziej szosówka. Ale do jazdy po parku czy utwardzonych ścieżkach w lesie jaki sens ma katowanie się na mtb? Na takie trasy cross jest zdecydowanie wygodniejszy, tylko że u nas w kraju panuje jakaś chora moda na kupowanie mtb z przeznaczeniem głównie na miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy katowanie się na mtb??

To tak jak byś pisał po co katować się na nartach,przecież można zjeżdać sankami , a buty narciarskie są takie niewygodne.

Cross może być dobrym rowerem na spacer dla emeryta.

Na wąskich oponkach Crossa nie wjedziesz na piaszczysta ścieżkę w lesie bo cie ona zmusi do zejścia z roweru.

Do mtb mogę założyć wąskie sliki i pocinać lepiej na twardych trasach niż na wynalazku zwanym Crossem. Do Crossa nie założysz szerokich opon terenowych bo ich nie zmieścisz, zresztą takich opon na 28" nawet nie dostaniesz.

Pozycja pochylona na Mtb wynika z tego, że daje większą kontrole nad rowerem na nierównościach i zmniejsza opory powietrza przy szybkiej jeździe.

Pozycja na Crossie jest dobra na spacery po ścieżkach rowerowych, a to jest forum narciarskie i jazda na rowerze jest sposobem na budowanie formy przed sezonem narciarskim, a nie żeby było łatwo, leniwie i wygodnie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie żeby było łatwo, leniwie i wygodnie.

Generalizujesz, a mamy tu różnych czytających. Nie tylko wytrawnych narciarzy ze świetną kondycją, ale także co najmniej pare osób dość mocno rekreacyjnie uprawiających zarówno narciarstwo jak i "rowerowanie".

Taki mały przyklad z innego wątku o rowerach :

http://www.skionline.pl/forum/showpost.php?p=137005&postcount=28

Popatrz szczególnie na "piaszczystą ścieżkę" gdzie nawet taki "łoś" jak ja nie musiał zejść z takiego roweru z taką a nie inną oponą :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja pochylona na Mtb wynika z tego, że daje większą kontrole nad rowerem na nierównościach i zmniejsza opory powietrza przy szybkiej jeździe.

Chcesz przez to powiedzieć, że mtb jest szybszy na szosie niż cross?

Co do opon to argument nie do końca trafny bo zawsze możesz do crossa wsadzić oponę 1,9", do niektórych modeli pasuje nawet 2,0" tylko jeśli ktoś użytkuje crossa zgodnie z przeznaczeniem czyli asfalt i ubite ścieżki to nie ma takiej potrzeby.

Sam kiedyś używałem tylko roweru mtb, do momentu aż przez przypadek nie spróbowałem crossa. Teraz używam dwóch, ale na dłuższe trasy tylko ten drugi. Przy jednodniowych turach w granicach 200-300 km różnica w jeździe, a także w samopoczuciu po niej naprawdę jest znaczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz przez to powiedzieć, że mtb jest szybszy na szosie niż cross?

Co do opon to argument nie do końca trafny bo zawsze możesz do crossa wsadzić oponę 1,9", do niektórych modeli pasuje nawet 2,0" tylko jeśli ktoś użytkuje crossa zgodnie z przeznaczeniem czyli asfalt i ubite ścieżki to nie ma takiej potrzeby.

Wypisywać można różne rzeczy, ale sprawdziłem w dwóch duzych sklepach internetowych:

http://www.cyklotur.com/opony-terenowe-28-cali,0.html

http://www.centrumrowerowe.pl/Kola%20i%20opony-Opony-Opony%2028/Kategoria.aspx

i co? niema takich opon dla kół 28"

Piszesz zgodnie z przeznaczeniem - sam widzisz, że taki rower ogranicza wybór wycieczek.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Osprzęt trochu kiepskawy,ale jeśli nie jeździsz regularnie po górach,to powinien wystarczyć. ;)

Powiem tak:ja bym szukał czegoś z lepszym osprzętem,tj. zrezygnowałbym z amortyzatora na rzecz lepszych przerzutek itp. :rolleyes: Jeśli kupować rower z amortyzatorem,to tylko z naprawdę dobrym,inaczej to nie ma sensu,a nawet zagraża bezpieczeństwu. :rolleyes: Ale też ja mam swoje wymagania... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt trochu kiepskawy,ale jeśli nie jeździsz regularnie po górach,to powinien wystarczyć. ;)

Powiem tak:ja bym szukał czegoś z lepszym osprzętem,tj. zrezygnowałbym z amortyzatora na rzecz lepszych przerzutek itp. :rolleyes: Jeśli kupować rower z amortyzatorem,to tylko z naprawdę dobrym,inaczej to nie ma sensu,a nawet zagraża bezpieczeństwu. :rolleyes: Ale też ja mam swoje wymagania... :cool:

Z amortyzatora na pewno bym nie rezygnował !

Poszukałbym roweru z w miarę lekką ramą i porządnym przednim amortyzatorem na rzecz gorszych przerzutek, które z czasem można wymienić nie dużym kosztem.

Czy marka Kross zapewni to co powyżej napisałem nie jestem pewien ale nie twierdze, że nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z amortyzatora na pewno bym nie rezygnował !

Poszukałbym roweru z w miarę lekką ramą i porządnym przednim amortyzatorem na rzecz gorszych przerzutek, które z czasem można wymienić nie dużym kosztem.

Czy marka Kross zapewni to co powyżej napisałem nie jestem pewien ale nie twierdze, że nie.

Zgoda!Ale amortyzator musi być dobry! :rolleyes: Inaczej nie ma sensu i może trochu irytować.

Przede wszystkim dobra rama,przerzutki czy amortyzator można z czasem dokupić.Jeśli rower ma służyć rekreacji,a nie do wypraw w ciężki teren,to amortyzator nie jest potrzebny.

Tak czy owak,za osprzęt zapłaci się przy kupnie roweru czy później,te same pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...