magnusDux85 Napisano 2 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 2 Lipiec 2012 Chciałbym prosić znawców o uściślenie czy każdy skręt carvingowy musi być skrętem kompensacyjnym, żeby wyglądało to dobrze, czy według Was wygląda to dobrze co pokazałem poniżej, zmiana krawędzi inicjowana wyjściem w góre NW: Kompensacja jest trendem w carvingu, to do czego się dąży: Dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 2 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 2 Lipiec 2012 nie musi byc, filmik wrzucony przez Ciebie wyglada dobrze, jedynie rece troche dziwnie trzymasz jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 2 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 2 Lipiec 2012 (edytowane) To akurat nie ja... chodzi mi o prace nog. Mi sie wydawalo, ze skret NW jest z zasady skretem w ktorym tylko w fazie jazdy w poprzek narty sa na krawedziach, ale wiadac koles ladne skret wycina w pierwszym filmiku. Poprzez wyjscie w gore i odciazdanie chyba latwiej przedsc ze skretu w skret - przynajmniej mi sie lepiej przechodzi... Dzieki Edytowane 2 Lipiec 2012 przez magnusDux85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 2 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 2 Lipiec 2012 skret NW, moze byc w calosci prowadzony na krawedzi. Moze byc rownie prowadzony tylko i wylacznie zeslizgiem, badz polaczenie - zeslizg w skrecie, krawedzie w fazie sterowania. Odciazenie, pomaga w zmianie krawedzi i jest jak najbardziej wskazane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KP Napisano 4 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 NW i kompensacja to dwie różne techniki. Kompensacja zdecydowanie trudniejsza. Dużo łatwiej zmienić krawędzie odciążając narty wychodząc w górę. W kompensacji tego nie ma. Jeździć trzeba jak komu wygodnie, byle tylko mieć frajdę i świadomość tego co się robi. BTW - magnusDux85 miałeś do czynienia ze szkołą, której filmik wrzuciłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig12345 Napisano 4 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 kompensacja to też odciążenie. Przy dynamicznej jeżdzie wystarczy na koniec skretu nartom nie przeszkadząc i kompensacja wychodzi 'sama'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 4 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 ... czy każdy skręt carvingowy musi być skrętem kompensacyjnym, żeby wyglądało to dobrze ... Odciazenie przez wyjscie w gore to nie tylko technika wspomagajaca zmiane krawedzi ale rowniez pozwalajaca na ich dociazenie w fazie skretu co moze nawet jest wazniejsze i zdecydowanie pomaga prowadzic narty bez zeslizgu. Ja zawsze porownuje to do skakania na trampolinie. Filmow nie komentuje bo nie odpala mi youtube. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 4 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 NW i kompensacja to dwie różne techniki. Kompensacja zdecydowanie trudniejsza. Dużo łatwiej zmienić krawędzie odciążając narty wychodząc w górę. W kompensacji tego nie ma. Jeździć trzeba jak komu wygodnie, byle tylko mieć frajdę i świadomość tego co się robi. BTW - magnusDux85 miałeś do czynienia ze szkołą, której filmik wrzuciłeś? Nie miałem do czynienia z tą szkołą. Tak właśnie myślałem, że kompensacja to jest to do czego w domyśle się dąży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 4 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 kompensacja to też odciążenie. Przy dynamicznej jeżdzie wystarczy na koniec skretu nartom nie przeszkadząc i kompensacja wychodzi 'sama'. Kolego mógłbyś wrzucić jakiś filmik który przedstawiał by długi skręt carvingowy kompensacyjny? Chciałbym ten skręt sobie poklatkowo przeanalizować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 4 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 Nie miałem do czynienia z tą szkołą. Tak właśnie myślałem, że kompensacja to jest to do czego w domyśle się dąży... nie do konca.... w ten sposob nie zjedziesz po waskim i stromym fragmencie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 4 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 nie do konca.... w ten sposob nie zjedziesz po waskim i stromym fragmencie.... Czyżby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregor_g4 Napisano 4 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 (edytowane) Czyżby? hmmm po pierwsze, nie ma tam ani stromego, ani waskiego odcinka. zeby wyjasnic o co mi chodzilo. w warunkach trasowych, w 95% przypadkow, dobry narciarz, pokona kazda trase i zjedzie z uzyciem tej techniki. Jednak sa rozne miejsca, przecinki, przewezenia itp, nie wspominajac o jezdzie poza trasami i zlebach, gdzie stare dobre NW, badz tez obskok, jest niezastapione poza tym to co napisales "to do czego sie dazy" narty daja na prawde wieeele mozliwosci, nie mozna uogolniac - ze jest to jakis wyznacznik i punkt do ktorego sie zmierza, jednak w jakims stopniu - jesli mowimy o jezdzie skretem cietym - jest to wyznacznik umiejetnosci(podobnie jak smig ciety) Edytowane 4 Lipiec 2012 przez gregor_g4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KP Napisano 4 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 4 Lipiec 2012 Czyżby? magnus, dyskusje na temat kompy i NW już były. To jak włożyć kij w mrowisko. Akurat ten gość co go pokazujesz zjedzie na sztachetach od płotu . Kompa to na prawdę frajda, ale trudna do opanowania. NW uczy każdy - kompy niewielu (niestety). Nawet goście z Krynicy uczą NW, bo ludki łatwiej łapią, a kompę "po godzinach". Jak masz chęci to polecam kontakt z chłopakami. Ale nie reklamuję broń Boże. Moim zdaniem trzeba próbować wszystkiego. Kiedyś miałem tak, że tylko kompa, potem spróbowałem NW - też fajnie, śmigiem też musisz umieć - bo się przydaje - choć również istnieje śmig kompensacyjny . Kiedyś narty tylko krótkie slalomki - kupiłem dłuższe i też zaje....... Jak jesteś zainteresowany pisz na priv - puszczę Ci parę linków. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bumer Napisano 5 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2012 Jako amator komletnie nie rozumiem o co ci chodzi. Czy o "piekno jazdy", czy moze o szybkość, czy o wysiłek lub jeszcze o inne aspekty. Musisz chyba sprecyzować cel. Jesli na nartach śmigasz dla zabawy- nie wiem w czym problem, jeśli na zawodach, jedż szybko! Wyobraż sobie jazdę samochodem, inaczej jedziesz na wczasy a inaczej na odcinku specjalnym. PS. A propos zjazdu po stromym i wąskim - przykład Krynicy Azotów nie jest trafiony. Tam da się bez problemu zjachać na krechę- tak jest "stromo"! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 5 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 5 Lipiec 2012 Jako amator komletnie nie rozumiem o co ci chodzi. Czy o "piekno jazdy", czy moze o szybkość, czy o wysiłek lub jeszcze o inne aspekty. Musisz chyba sprecyzować cel. Jesli na nartach śmigasz dla zabawy- nie wiem w czym problem, jeśli na zawodach, jedż szybko! Wyobraż sobie jazdę samochodem, inaczej jedziesz na wczasy a inaczej na odcinku specjalnym. PS. A propos zjazdu po stromym i wąskim - przykład Krynicy Azotów nie jest trafiony. Tam da się bez problemu zjachać na krechę- tak jest "stromo"! Chcę polepszyć swoje umiejętności i tyle. Sprawia mi przyjemność nauczenie się czegoś nowego i wcielanie tego w życie... Odnośnie ostatenigo filmku nie ja go zatytułowałem, więc się nie wypowiadam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 6 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2012 Przejrzalem wczoraj tylko bardzo pobieznie oba filmy, taki quick look :biggrin: pierwsze wnioski sa takie: Kompensacja jest trendem w carvingu, to do czego się dąży: Kazda technka ma swoje plusy i minusy ale moim zdaniem nie ma trendu o ktorym piszesz. Kompensacja jest bardzo dobra na muldy albo jezeli nie ma czasu na wyjscie w gore, za to daje mniejsze mozliwosci dociazenia nart w skrecie co jest wazne na twardych stokach. ... czy według Was wygląda to dobrze co pokazałem poniżej, zmiana krawędzi inicjowana wyjściem w góre NW: ... nie, nie wyglada to dobrze ale nie dla tego ze jest wyjscie w gore tylko dla tego ze nie jest wykorzystane, brakuje poglebiania ukladu w skrecie, dla tego wyglada to sztucznie, brakuje plynnosci ruchow gora-dol. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_67 Napisano 6 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2012 ... nie, nie wyglada to dobrze ale nie dla tego ze jest wyjscie w gore tylko dla tego ze nie jest wykorzystane, brakuje poglebiania ukladu w skrecie, dla tego wyglada to sztucznie, brakuje plynnosci ruchow gora-dol. I do tego trochę dziwne ruchy rękoma, które mają stabilizować a destabilizują sylwetkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KP Napisano 6 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2012 Chcę polepszyć swoje umiejętności i tyle. Sprawia mi przyjemność nauczenie się czegoś nowego i wcielanie tego w życie... Myślę, że aby jeździć lepiej nie wystarczy oglądać. Oczywiście da Ci to jakiś pogląd na techniki i style, ale jednak co kurs to kurs. Znajdź w zimie dobrą szkołę, zapisz się na weekend lub tydzień i sam zobaczysz różnicę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 6 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2012 Przejrzalem wczoraj tylko bardzo pobieznie oba filmy, taki quick look :biggrin: pierwsze wnioski sa takie: Kazda technka ma swoje plusy i minusy ale moim zdaniem nie ma trendu o ktorym piszesz. Kompensacja jest bardzo dobra na muldy albo jezeli nie ma czasu na wyjscie w gore, za to daje mniejsze mozliwosci dociazenia nart w skrecie co jest wazne na twardych stokach. ... nie, nie wyglada to dobrze ale nie dla tego ze jest wyjscie w gore tylko dla tego ze nie jest wykorzystane, brakuje poglebiania ukladu w skrecie, dla tego wyglada to sztucznie, brakuje plynnosci ruchow gora-dol. Mógłbyś wrzucić filmik z pełnym wygorzystaniem wyjścia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 6 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2012 Myślę, że aby jeździć lepiej nie wystarczy oglądać. Oczywiście da Ci to jakiś pogląd na techniki i style, ale jednak co kurs to kurs. Znajdź w zimie dobrą szkołę, zapisz się na weekend lub tydzień i sam zobaczysz różnicę. Oczywiście, że tak zrobię czekam na zimę. Teraz jedynie można zamknąc oczy i pomarzyć o alpejskich, górskich klimatach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek Napisano 6 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2012 Mógłbyś wrzucić filmik z pełnym wygorzystaniem wyjścia? Np tutaj: [video=youtube_share;uFPHtjUCaJU] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 6 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 6 Lipiec 2012 Np tutaj: [video=youtube_share;uFPHtjUCaJU] No ładnie ładnie, dzięki. Ten pierwszy kolo też "pomaga" sobie przy wyjściu w górę podwójnym pole planetem... Mi się osobiście podoba Mayer tutaj: . Świetne prowadzenie i rozkład masy między narty.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magnusDux85 Napisano 7 Lipiec 2012 Autor Zgłoszenie Share Napisano 7 Lipiec 2012 Tutaj już facetowi ładnie idzie, może przez to, że skręty krótsze: [video=youtube;iRpea1jZE0M] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.