Narty - skionline.pl
Skocz do zawartości

Fischer - Flowflex Tune.it


Matik

Rekomendowane odpowiedzi

Wypróbowałem ten system na kupionych niedawno z wypożyczalni, używanych nartach Progressor 1000. Narty z tego rocznika (2011/12) mają wiązania oznaczone C-line Z12.

System, przez zastosowanie mechanizmu śrubowego łączącego płytę z nartą, usztywnia jej środkową część. Z dostępnych 3 nastaw (żółta, czerwona i czarna) największą sztywność ma narta przy nastawie żółtej (śruba regulacyjna dociąga nartę do płyty najbardziej) a najmniejszą przy czarnej.

Z publikowanej przez Fischera, na stronie internetowej tabeli wynika, że przy mojej wadze (85 kg) i sposobie jazdy (agresywny), powinienem stosować nastawę żółtą. Jednak okazało się, że opanowanie narty przy takiej nastawie było dla mnie trudne. Przy ciętych skrętach krawędzie nie trzymały. Nawet dość silne dociążanie dziobów nie pomagało. Prawdopodobnie byłaby ona odpowiednia dla narciarza o większej masie lub jeżdżącego rzeczywiście bardzo agresywnie, wręcz sportowo. Optymalnym okazała się nastawa czerwona. Po przeregulowaniu systemu na tę pozycję poczułem dużą ulgę i nabrałem przekonania do tych desek. Okazały się dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypróbowałem ten system na kupionych niedawno z wypożyczalni, używanych nartach Progressor 1000. Narty z tego rocznika (2011/12) mają wiązania oznaczone C-line Z12.

System, przez zastosowanie mechanizmu śrubowego łączącego płytę z nartą, usztywnia jej środkową część. Z dostępnych 3 nastaw (żółta, czerwona i czarna) największą sztywność ma narta przy nastawie żółtej (śruba regulacyjna dociąga nartę do płyty najbardziej) a najmniejszą przy czarnej.

Z publikowanej przez Fischera, na stronie internetowej tabeli wynika, że przy mojej wadze (85 kg) i sposobie jazdy (agresywny), powinienem stosować nastawę żółtą. Jednak okazało się, że opanowanie narty przy takiej nastawie było dla mnie trudne. Przy ciętych skrętach krawędzie nie trzymały. Nawet dość silne dociążanie dziobów nie pomagało. Prawdopodobnie byłaby ona odpowiednia dla narciarza o większej masie lub jeżdżącego rzeczywiście bardzo agresywnie, wręcz sportowo. Optymalnym okazała się nastawa czerwona. Po przeregulowaniu systemu na tę pozycję poczułem dużą ulgę i nabrałem przekonania do tych desek. Okazały się dobrym wyborem.

hej. napisz coś więcej o nartkach tzn, jak ci się jeździ itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej ogólnie - jestem zadowolony.

Cena nart była, możnaby powiedzieć okazyjna. Nowe deski w sklepach internetowych kosztują ok. 2,5 tys. zł. Za moje zapłaciłem 850,-

Narty technicznie w porządku. Krawędzie i ślizgi bez zastrzeżeń. Wiązania i płyty z systemem regulacji też OK. Górne powierzchnie poobijane ale wygląd to dla mnie sprawa drugorzędna.

Narty mają długość 165 cm i takich właśnie szukałem. W tej wypożyczalni, w której je kupiłem, były jeszcze takie narty o dług. 170 cm ale wcześniej testowałem sporo desek z różnych firm i przekonałem się, że właśnie dług. 165 jest dla mnie optymalna (182 cm wzrostu).

Są dość ciężkie ale w trakcie jazdy nie przeszkadza mi to. Doniesienie ich z auta do wyciągu też zwykle nie stanowi problemu, gdyż na ogół staram się szukać miejsca do parkowanie jak najbliżej.

Przy tej długości narta ma promień skrętu (17/13 m) - zmienny, zależny od nachylenia. Jak na nartę slalomową, to byłoby sporo ale przy dalekim wyrzuceniu nóg promień jest zadowalający.

Deska jest sztywna. To pewnie wynik zastosowania dwóch warstw tytanu po obu stronach rdzenia. Dobrze trzyma (po ustawieniu FlowFlex na czerwony - o czym pisałem powyżej).

Moim zdaniem trochę słabo trzyma na powierzchniach oblodzonych ale to może być wynik braku serwisu. Nie bardzo miałem czas na wyprowadzenie krawędzi, bo wyjeżdżałem na narty (Chopok) w dniu, w którym kurier dostarczył mi je. Chociaż nie były bardzo tępe.

Jak wypróbuję je po serwisie, to może jeszcze dodam jakieś uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

www.trentino.pl skionline.tv
partnerzy
ispo.com WorldSkiTest Stowarzyszenie Instruktorów i Trenerów Narciarstwa PZN Wypożyczalnie i Centra testowe WinterGroup Steinacher und Maier Public Relation
Copyright © 1997-2021
×
×
  • Dodaj nową pozycję...